hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er du en potensiell "Hestesamler?"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Er du en potensiell "Hestesamler?"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Fröya

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  14:22:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det finnes et slikt sted : http://www.viksemarkahestegaard.com

Opprinnelig postet av Fröya

Åååå, vet du hva??? Jeg tittet på linken og tok kontakt med eierne av stedet. Vi hadde en lang og hyggelig telefonsamtale. Vi pratet masse om denne hesten jeg har så vondt av, og han mente at det absolutt var håp for hesten og at de muliggens kan ta han til seg. Enten for varig adopsjon, eller midlertidig for videre omplassering.

Nå skal jeg ta kontakt med eier og ta noen bilder av hesten og maile til han jeg pratet med om hesten. Tenk om dette kunne ordne seg!!! Jeg har så mye mark i maven akkurat nå så jeg klarer nesten ikke å sitte stille!

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Det er veldig fint der. Det er der jeg har mine oppstallet nå. Flyttet dem dit for et par uker siden. Det går ann å leie stallplass på vanlig måte også. Hærlig plass og hyggelige folk.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  15:26:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ja jeg er en hestesamler... Har jo 5 stk... Og selger ikke videre siden noen av de ikke har hatt det så lett her i livet.
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  15:34:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Nei det er jeg faktisk ikke. Jeg vil for det første aldri ha noen reddehester stall fordi jeg vil ha et personlig forhold til dyrene mine og klare å ta vare på de selv, og jeg vil heller ikke ha ørten hester til eget bruk fordi jeg ikke føler at jeg klarer å ta vare på de så godt som jeg vil da. Jeg har ikke nok timer i døgnet. For meg er 2 hester absolutt max om jeg skal ha eneansvar for de (evt 3 om den ene er hoppe med føll som dermed ikke trenger over en time trening hver seg om dagen). Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  15:44:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke kalt meg en hestesamler selv om mnage mener jeg er d. Har 4 selv å skal satse på oppdrett me 2 av de. Den gamle kaldblodsen min har jeg hatt så mange år att han skal få være. Fullblodsen min var ett impulskjøp siden han tidligere ikke hadde d så bra i livet. Å han er så spesiell så han selger jeg heller aldri. Hadde jeg hatt tid, mulighet, plass og råd så ville jeg nok ha startet opp for hester som ikke har d så bra og hester med skader som trenger tid på å bli frisk. Nå har jeg desverre verken plass eller mulighet. Men synes d er flott att folk som har den muligheten kan hjelpe. Kanskje en dag har jeg muligheten å da blir d nok flere:)
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 06/07/2006 :  16:02:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei det er jeg faktisk ikke. Jeg vil for det første aldri ha noen reddehester stall fordi jeg vil ha et personlig forhold til dyrene mine og klare å ta vare på de selv, og jeg vil heller ikke ha ørten hester til eget bruk fordi jeg ikke føler at jeg klarer å ta vare på de så godt som jeg vil da. Jeg har ikke nok timer i døgnet. For meg er 2 hester absolutt max om jeg skal ha eneansvar for de (evt 3 om den ene er hoppe med føll som dermed ikke trenger over en time trening hver seg om dagen).

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Gå inn på linken over og les litt om hvordan de driver stedet. Det er dette de lever av og bruker all sin tid på. Man kan fint ha et personlig forhold til mange hester, men det er en forutsetning at det er DETTE man driver med, ene og alene.
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  20:59:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kan bekrefte at de har et personlig forhold til hestene sine (og alle de andre dyra). De har også flinke hestepassere som har ansvar for en "egen" hest og får et godt forhold til den. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 06/07/2006 :  21:23:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, jeg er nok ikke en slik hestesamler..

For meg er hest hobby; jeg vil ha en eller max to hester (sammen med samboeren min) som vi kan kose oss med, og følge opp.. Har prøvd å eie tre hester alene, det var hvertfall ikke kjekt. Det ble da nærmere en byrde enn kos..og blir byrden for stor mister en gnisten, og det går ut over hestene...

Skulle jeg reddet slike hester måtte det i såfall vært for en periodes omskolering og rehabilitering, for å selge dem videre til noen som hadde tid og glede av hesten. Men å beholde alle selv er neppe noe jeg ville brukt penger på selv om jeg hadde hatt mye av det..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  21:45:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
joda jeg er nok en hestesamler:) Norm Rigel reddet jeg fra slakt. Han var en knokkelhaug med hår på. Et grusomt syn:( Spise vegring hadde han også. Men fikk han på beina gitt. Bilder av han på vipen min.
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 06/07/2006 :  21:46:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og Horgen Trond var en sånn galning som ingen ville ha...men nå er han mors snille gutt:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  22:09:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Gå inn på linken over og les litt om hvordan de driver stedet. Det er dette de lever av og bruker all sin tid på. Man kan fint ha et personlig forhold til mange hester, men det er en forutsetning at det er DETTE man driver med, ene og alene.

Burde kanskje spesifisert at for meg går det også på generell energi jeg har å gi videre. Jeg har rett og slett ikke en indre energi (snakker ikke om energi som i lat) som tåler mer enn 2 hester alene fordi jeg (dessverre) gir litt (for) mye av meg selv til hestene. På samme måte som enkelte bare ikke kan jobbe i barnevernet fordi de vil ta med seg jobben sin hjem og bli for personlig engasjert på en måte. Dessuten, jeg liker å ha tiiiiiid til dyrene mine (jeg er treeeeg i stallen)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.