hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Reklame SMS?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Reklame SMS?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  21:55:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Noen andre som har fått sms fra HM-partner med noe sånt som "spray deg brun" som innhold..??
www.hestene.no

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  21:58:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
nei. og HM har vel aldeles ikke lov til å gi ditt mobilnummer til noen andre...
...:: ::.. Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:01:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
fikk nettopp en slik sms om å spraye meg brun Hvorfor sender de dette??
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:02:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
11) Som medlem hos Hestemarked.no godtar medlemmet at Hestemarked.no lagrer medlemmets personlige informasjon. Godkjennelsen kan når som helst oppheves. Hestemarked.no forplikter seg til ikke å benytte medlemmets personlige informasjon til andre formål og ikke gi de videre til tredje part. Unntak blir gjort i spesielle saker hvor denne informasjonen benyttes til å avdekke straffbare eller useriøse hendelser utøvet på Hestemarked.no.

Kopi av melding:
16) Du gir Hestemarked.no tillatelse til fortløpende å komme med tilbud om nye gratis og betalbare tjenester etterhvert som disse utvikles og introduseres. Du gir også Hestemarked.no og dens samarbeidspartnere tillatelse til å kontakte deg via post, epost, telefon, SMS eller annet for å informere om aktuelle tjenester og produkter, herunder også informasjon og reklame.

noe motstridende...^^ (fra avtalevilkårene http://www.hestemarked.no/info.asp)

...:: ::..
Redigert av - Elenion den 05/07/2006 22:03:23 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:10:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg mottok også denne. Ser ut for iflg reglene at de kan sende oss så mye reklame de bare vil, så lenge det er fra dem og ikke fra noen andre. Herremin...snakk om å omgå reglene. Tviler på at HM produserer selvbruningskrem. Og hva har egentlig det med hest å gjøre???

Samtidig så koster det jo en del å drive HM - så skjønner at de trenger inntekter. Men å sende via SMS syntes jeg er for drøyt. De får holde seg til spam på epost sånn som alle andre.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  22:10:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom en trillende inn her for noen minutter siden og. Nesten like irriterende som telefonselgere! HM sto som avsender. Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:24:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
ÅRH JA! Leste bare di første ordene - spray deg *slett* hihi
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:34:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
ja jeg fikk det! leste omtrent like mye som Don-Pedro
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:37:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hadde de i det minste brukt pengene til å gi oss en stabil tjeneste.... Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 05/07/2006 :  22:38:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt poeng, må være den mest ustabile nettsida jeg veit om...

Men det som irriterte meg mest var at jeg fikk 2 stk.

Uansett har jeg ikke sansen for sånt som skal bli "pusha" på og effekten av det virker motsatt på meg;da skal jeg ihvertfall ikke prøve..

Redigert av - xxxx den 05/07/2006 22:41:10 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:40:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
samme her.. slett! Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:47:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror ikke det er Hestemarkedet som sender disse, for kjæresten får de også. Han er ikke medlem her. ;) Fikk den jeg også, så da var det bare #slett#. Hennes&Mauritz kanskje?

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  22:49:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kanskje det ikke er hestemarked? Men de har jo en reklame på forsiden sin med "spray deg brun"..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  23:01:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Fikk den jeg også.
Utrolig frekt, rett og slett. Først krever de å få mobilnummeret for å registrere vip, deretter gir de det til et firma som selger totalt uinteressante produkter.

grr...

Dessuten... ut fra hva jeg kan lese i markedsføringsloven, er det de gjør ulovlig:

§ 2b. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder

Det er forbudt i næringsvirksomhet uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til fysiske personer ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, telefaks eller automatisert oppringningssystem (talemaskin).

Krav om forhåndssamtykke etter første ledd gjelder likevel ikke for markedsføring der den fysiske personen kontaktes muntlig ved hjelp av telefon.

Krav om forhåndssamtykke etter første ledd gjelder heller ikke markedsføring ved hjelp av elektronisk post i eksisterende kundeforhold der den næringsdrivende avtaleparten har mottatt kundens elektroniske adresse i forbindelse med salg. Markedsføringen kan bare gjelde den næringsdrivendes egne varer, tjenester eller andre ytelser tilsvarende dem som kundeforholdet bygger på. Når den elektroniske adressen samles inn, og eventuelt ved hver enkelt senere markedsføringshenvendelse, skal kunden enkelt og gebyrfritt gis anledning til å frabe seg slike henvendelser.

Med elektronisk post menes i denne bestemmelse enhver henvendelse i form av tekst, tale, lyd eller bilde som sendes via et elektronisk kommunikasjonsnett, og som kan lagres i nettet eller i mottakerens terminalutstyr inntil mottakeren henter den. Herunder omfattes tekst- og multimediemeldinger til mobiltelefon (SMS og MMS).

Ehandelslovens bestemmelser, herunder § 9 om elektronisk markedsføring, gjelder i tillegg til bestemmelsen her.

Departementet kan ved forskrift gi nærmere bestemmelser om hva som omfattes av første ledd.

Tilføyd ved lov 21 des 2000 nr. 106 (i kraft 1 mars 2001 iflg. res. 21 des 2000 nr. 1352), endret ved lover 4 juli 2003 nr. 83 (i kraft 25 juli 2003 iflg. res. 4 juli 2003 nr. 879), 21 jan 2005 nr. 7 (i kraft 1 feb 2005 iflg. res. 21 jan 2005 nr. 34).

Jeg vil ikke motta disse mailene/smsene. Enkelt og greit

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  23:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Min kjære fikk også sånn, og hun er ikke medlem her.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  23:39:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slettet mld før jeg hadde lest hele... Irriterendes, men jeg bærer over...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.