hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestekarusellen på tusenfryd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hestekarusellen på tusenfryd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:30:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja når mamma dør skal jeg flå henne og henge henne på veggen. drit tøft!
hehe.. nei,synes det er EKKELT!

Opprinnelig postet av pølsa

det blir litt teit å sammenligne en hest med et menneske.. ærlig talt..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:58:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det blir litt teit å sammenligne en hest med et menneske.. ærlig talt..

Hehe, da er det mange her inne som er ganske teite ;) Mange hesteeiere ser på hesten sin som en del av familien og en god venn.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:03:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg ser også på hestene mine som en del av familien, men det høres litt rart ut når noen sammenligner det å flå moren sin, med å flå hesten sin..

Nå kan jeg nevne at ei venninne av meg har skinnet av hesten sin på veggen.. DET hadde jeg ikke akkurat valgt den dagen mine hester svinner hen.. :S

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:09:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå kan jeg nevne at ei venninne av meg har skinnet av hesten sin på veggen.. DET hadde jeg ikke akkurat valgt den dagen mine hester svinner hen.. :S

Ikke sant, akkurat det jeg mener. Vil liksom ikke ha en jeg er i glad i hengende død på veggen. Heller har det kjekt sammen med h*n i levende tilstand :)

Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  22:26:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
ekkelt...
Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:39:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Synes det er tøfft jeg.

Noen her som driver islandshestopdrett (har VELDIG mange hester) har flådd noen av hestene som har dødd, og har skinna hengende på veggen. Synes det er drittøfft jeg, men kunne aldri gjort det med en av mine egne hester.

Opprinnelig postet av Sassy69

Nei fysj, noe slikt kunne jeg aldri tenkt meg. Syns heller ikke det blir riktig å sammenligne hester med kuer og sauer. De aller, aller fleste får et mye nærmere og et mer "kompis"-forhold til hesten sin enn til en av de hundre sauene på gården.

Å sammenligne råmaterialet hud med saler, blir også feil for meg. Salen er et bearbeidet og foredlet, jeg har heller ikke hatt noe forhold til dyret den er laget av.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:41:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
du har vel ikke hatt noe forhold til hesten på tusenfryd heller

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:47:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Nei, men det føles ikke riktig for det om. Ordla meg gjerne litt dårlig i forrige innlegg..
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  06:22:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
venninna av meg fikk slaktern til å kutte av halen etter at han hadde slakta den.med blod å det hele.så denne henger i salmakerverkstedet hennes..ser ikke det gale i det jeg.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 02/07/2006 :  15:12:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ikke det er så veldig teit det at halene er av ekte hestehår. Ville noen i det hele tatt reagert dersom det var saueskinn på setene eller kuskinn for den saks skyld?

Det å flå et menneske og et dyr er helt forskjellig og kan faktisk ikke sammenlignes.

Synes det er litt teit å henge opp en død hest på veggen, men vil noen gjøre det, så versågod!
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  16:44:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Det finnes mange mennsker som har nære forhold til kuer og sauer.. hvorfor skulle ikke det gå an? det er jo dyr man steller med uansett...

halene på de hestene er vel neppe flådd av noe som enda levde... de kan jo like godt utnytte de til noe slikt som og bare hive den i søpla?? så er det jo fint med en ekte hale framfor en syntetisk kost av ett eller annet slag?

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  18:17:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det finnes mange mennsker som har nære forhold til kuer og sauer.. hvorfor skulle ikke det gå an? det er jo dyr man steller med uansett...

Opprinnelig postet av Goytil

Man kan vel neppe si at gjennomsnittsbonden har et så nært forhold til sine sauer eller andre dyr som folk har til hesten sin. Bøndene hadde derimot det før, ha hadde for eksempel alle sauene navn og ikke bare et nummer. Jeg bor på bygda og her er det som kjent mange bønder. Jeg kjenner ikke en eneste som har navn på sauene sine. Jeg kjenner et par som har navn på kyrne og geitene sine da, men dette er vel de siste i en døende generasjon..

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  18:37:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønner ikke hvorfor det skal være noe ekkelt i dette. Hestene er jo døde når halen forsvinner, og jeg vil vel påstå at det er mer verdig hesten å la halen dens komme til nytte enn å kaste den i søpla.

Da jeg var på Island for ca halvannet år siden, hadde hotellet vi bodde på et hesteskinn hengende på veggen i resepsjonen. Syns det var veldig stilig, jeg, og tenkte aldri på det som noe ekkelt. Vil nok aldri komme til å henge min evt egen hest på veggen når den dør, men mer fordi at jeg ikke tror det ville passet inn i min stue, enn fordi jeg ville funnet det ubehagelig.

Dø hest...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.