hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestekarusellen på tusenfryd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hestekarusellen på tusenfryd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  10:53:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hva synes dere om at halen til hestene på hestekarusellen på tusenfryd er laget av ekte hestehaler?

Man kjenner det lett igjen ved å se huden fra halebeinet.

Jeg trodde ikke på venninna mi da hun sa det, så da vi var på tusenfryd med klassen for en del år tilbake fikk jeg bekreftet det og synes det var ganske ekkelt rett og slett...

Synes sånne karusellhester kan ha falskt halehår.

Vet ikke om de har det enda, men kanskje noen her skal til tusenfryd snart og kan sjekke?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 30/06/2006 11:41:23

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  10:58:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Hele halene med bein og det hele? Dèt syns jeg er litt unødvendig.

Om de bare bruker halehårene så er det greit.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  11:40:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hele halene med bein og det hele? Dèt syns jeg er litt unødvendig.

Om de bare bruker halehårene så er det greit.

Opprinnelig postet av Ullsokken

De bruker ikke hele halen med bein og det hele, men de har flådd halen så man ser jo skinn rester fra halebeinet.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  11:50:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
æsj:S
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  11:51:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Synes det er tøfft jeg.

Noen her som driver islandshestopdrett (har VELDIG mange hester) har flådd noen av hestene som har dødd, og har skinna hengende på veggen. Synes det er drittøfft jeg, men kunne aldri gjort det med en av mine egne hester.
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  11:53:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hm. Hesten var jo sikkert død, men jeg er ikke superbegeistret for det likevel.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  12:39:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk grøsninger jeg nå..

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  12:55:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
uuæh. hadde de bare tatt hårene ville det vært kult, men skinnrester? grøss. jeg som alltid har likt den svarte lille hesten i "andre etasje" så godt!
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/06/2006 :  13:05:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bilde?

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  14:05:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hestene er jo døde. De merker neppe at halen blir borte. Mange tar vare på hud og hår fra sin kjære. Ikke noe verre enn de som har en ku på veggen, eller en sau på gulvet. Det er jo skinn og hår det også. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  15:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mange tar vare på hud og hår fra sin kjære. Ikke noe verre enn de som har en ku på veggen, eller en sau på gulvet. Det er jo skinn og hår det også.

Noen hårstrå kanskje, men hud? Nei, jeg syntes det blir annerledes med dyr som man har fått et forhold til og er blitt glad i. Man flår liksom ikke bestemor og henger skinnet på veggen når hun dør, selv om man er aldri så glad i henne.

Men at man bruker hestehår fra døde hester ser jeg ikke noe galt i. Skinnrester blir gjerne litt ekkelt da.

Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  17:06:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja når mamma dør skal jeg flå henne og henge henne på veggen. drit tøft!
hehe.. nei,synes det er EKKELT!
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  17:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Silje og Eva.
Dessuten er jo det læret de aller fleste hestefolk bruker daglig også hudrester fra døde dyr.
Ser ikke helt forskjellen..
Synes det er flott at man kan gjøre full nytte av døde/slaktede dyr, jeg.

Renate

Redigert av - Ildfuglen den 30/06/2006 18:09:11 Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 30/06/2006 :  17:52:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lær er jo også hud? Dei fleste har jo lærsal og hodelag til hesten, ikke laget av hestehud da, men går jo ut på det samme Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:11:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
at de bruker håra i halen er jo greit, men skinnrestene kunne de jo fjerna da..
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  19:29:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med Eva og Silje, det er jo døde hester.. Og de har nok ikke lidd noen nød for å miste halene sine til noe slikt noe. Helt greit for min del, men det hørtes jo litt rart ut at det var ekte hestehaler! Men det er nå så, jeg kunne ikke brydd meg mindre!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.