hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - rotete i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 rotete i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  15:47:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
opplever dere det? dersom dere leier stallplass, og den du leier av er veldig nøye med orden og slikt, samme er jeg.. men nesten hver eneste gang jeg kommer til stallen, har noen vært der og d ligger møkk i hele midtgangen, samt vaskespilten er full av skitt..
Jeg blir litt provosert, for jeg er opptatt av godt stallmiljø, og d blir det jo ikke av slikt i lengden.. Dum og blåøyd som jeg er så rydder jeg opp etter vedkommende.. liker ikke at skitten skal ligge å slenge til dem kommer igjen neste dag...

Ikke vet jeg hvordan eller om jeg skal si i fra,... hva ville dere gjort?

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Bustetrollet

Skrevet - 29/06/2006 :  15:50:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg roter
Er en rimelig stor rotekopp i stallen og her hjemme.
Men rotet går jo ikke utover noen andre, enn meg

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  16:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er ganske rotete av meg, men liker å ha det ryddig likevel.
Skapet mitt i stallen ser horribelt ut, og det er umulig å finne noe med mindre man er meg! Men ellers i stallen liker jeg at det er ryddig, at folk koster etter seg og legger ting på plass. Om en hest bæsjer i gangen, tar jeg det som en selvfølge at eieren rydder opp etter seg, og det gjør de som regel også. Men på stallen vår har vi nok tomme bokser, som folk (uvisst av hvilken grunn) bruker innimellom når de saler opp eller mens de møkker osv, og der kan bæsjen ligge i flere uker..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  17:10:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner meg 100% igjen i Lino sitt innlegg
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 29/06/2006 :  17:26:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, ja er jo lov å være rotete, er jo tildels det jeg å i skapet mitt, men ellers i stallen prøver jeg å holde det mest mulig ryddig.. men jeg må nå si jeg blir temmelig kje av at noen individer aldri rydder opp etter seg... Er en anelse irriterende for meg som er innom sent på kvelden for ettersjekk at alt ser stygt og skittent ut.. kan prøve å ta bilde i kveld dersom d er like ens da.. var det før i dag men da gadd jeg ikke å ta opp etter de andre i håp om at de kommer innom å fjerner det i kveld... var oversvømmelse i spilten..så der måtte jeg gå løs med sugekopp for å få bort det som tettet sluket....arg... :o)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  10:41:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Eg blir provosert når EIGERENE av stallen ikkje rydder:P

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  10:51:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Om det er eieren eller leieren som roter er like ille, det er irriterende for dem som ikke liker rot og hestemøkk overalt uansett. Bæsjer hesten der det ikke skal være møkk, tar det ikke veldig lang tid å gå inn og hente greipa og få fjerna det Blir det liggende møkk ute der det helst skal være grus, så blir det temmelig klinete etterhvert.... Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  11:10:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg styrer fælt når jeg holder på, men jeg rydder alltid opp etter meg. Men jeg er et ordensmennenske uten like og liker at ting har sin plass. Liker også at knagger o.l. er merket slik at rett grime henger på rett plass. Har en onkel som er ekstrem uryddig av seg. Vet ikke hvor mange ganger jeg har ryddet etter han og funnet de mest underlige ting i stallen. Det er ikke hyggelig når stallen flyter over av søppel og gulvet ikke er feid når man har skodd hestene.
Jeg synes det er profesjonelt å gi konstruktiv kritikk på folk som roter slik at de holder orden i stallen. Sett opp stall regler og de som leier av deg må skrive under på rutinene for stallen, hvis de roter så fælt at stallen forfaller er det grunn til oppsigelse mener nå jeg. Det er ihvertfall greit å få med stall regler/ miljøregler når leier skriver under leiekontrakt, hvis du ikke har dette så er det lurt å ordne det.
Lykke til sjef!

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  16:54:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg er et ordensmenneske til de grader i stallen. Rommet mitt kan se helt jævlig ut, uten at jeg bryr meg, men hvis det blir rotete i stallen, så får jeg helt noia. Der SKAL det være ryddig, og se pent ut, både for vi som har hester der, og folk som kommer på besøk. Nei, rot i stallen godtas ikke, hehe. Utstyret holder seg også finere, og mye lenger, hvis man har en fast plass hvor det henges på, istedet for at det slenges igjen over alt.

Har heldigvis hatt veldig flinke oppstallører i stallen hjemme her, og samtlige har vært veldig flinke til å holde orden i sakene sine

Stallregel: Alle skal holde orden i sakene sine, slik at det ser pent og ryddig ut. Golvet skal kostes før man forlater stallen, slik at det er hyggelig for nestemann å komme! Hehe..

*Wenche er litt streng*

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 30/06/2006 :  20:34:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hesten min oppstallet på en stall hvor de også drver rideskole. Jeg trenger vel ikke si så mye mer, en at det har veldig lett for å bli rotete når det flyr unger rundt og skal lære seg ing som å sale på osv. Så stalljenter (noe som jeg også er) har til en viss grad en jobb med å rydde opp etter folk. Men vi sier så ofte vi kan ifra. ansett, det jeg ville si er at vi har hengt opp lapper rundt i stallen. På dørene finner man skilt som "Lukk bestandig døren igjen etter eg når det er minusgrader. Sop opp før du lukker døren." og over vasken henger det "Rens vasken etter eget bruk!!!" og flere av dem er det.. Mange steder finner man slike, i salromet om orden og der hvor jeg sa i sted.. Dette hjelper!! Fordi her kan ikke folk unnskylde seg med at de ikke vet, å sier dem at de ikke så lappen da, så har de ikke den unnskyldingen til neste gang :p Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  04:42:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
folk som ikke klarer å ta opp dritten etter seg i stallgangen irriterer meg.folk som tømmer trillebåra etter de har møkka i sin egen boks,ut i min godt rengjorte,ny-flislagte boks gjør meg forbanna!!så godt stallmiljø atte..da er hengelås kjekt å ha.ikke morro å komme inn med hesten sin å få det synet.å når man att på til bare hadde tenkt å slippe inn hesten,men misser kveldsmaten på en søndag(les::ingen butikker åpne),fordi man må møkke enda en gang!!da våkner villdyret.noen ting bare angrer jeg på at jeg ikke hisset meg opp over!!heller ikke morro å komme tilbake fra vinterferie,å finne boksen sin stappa med mugga møkk.så man må tømme HEELEE boksen før man kan i det hele tatt tenke på å sette inn sin egen der...grrgrr
ikke morro å finne utstyret sitt oppspist av mus heller fordi noen har vært så "HYGGELIGE" å legge matrester oppi utstyret ditt(les:ostebiter og annet "musedigg").gikk noen tusen med,der ja

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Redigert av - sigyn,brauta og rubin:) den 01/07/2006 04:45:26 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  11:42:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
herregud, så kjipt miljø det var hos dere! hvis noen hadde gjort sånt hos oss, ville de blitt kasta ut med en gang. at noen kan være så slemme! i din rene boks og greier.. nei, huffameg, ikke la dem gjøre det!!
noe av det jeg liker med å ri, er alle vennene mine i stallen. det sosiale er liksom et poeng, ville aldri flyttet herfra med mindre jeg måtte.. håper det er noen koselige folk også hos deg!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  12:15:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
folk som ikke klarer å ta opp dritten etter seg i stallgangen irriterer meg.folk som tømmer trillebåra etter de har møkka i sin egen boks,ut i min godt rengjorte,ny-flislagte boks gjør meg forbanna!!så godt stallmiljø atte..da er hengelås kjekt å ha.ikke morro å komme inn med hesten sin å få det synet.å når man att på til bare hadde tenkt å slippe inn hesten,men misser kveldsmaten på en søndag(les::ingen butikker åpne),fordi man må møkke enda en gang!!da våkner villdyret.noen ting bare angrer jeg på at jeg ikke hisset meg opp over!!heller ikke morro å komme tilbake fra vinterferie,å finne boksen sin stappa med mugga møkk.så man må tømme HEELEE boksen før man kan i det hele tatt tenke på å sette inn sin egen der...grrgrr
ikke morro å finne utstyret sitt oppspist av mus heller fordi noen har vært så "HYGGELIGE" å legge matrester oppi utstyret ditt(les:ostebiter og annet "musedigg").gikk noen tusen med,der ja

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Ehm, hva med å bytte stall?? For dette er da helt uakseptabelt!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:20:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
heldigvis flytta foreldrene mine opp hit ved der skolen ligger,så da fikk jeg min egen stall:)for du blir jo ganske nedbrutt av sånn..

digg å få tilbake *sin egen hest*,som hverken var redd for hodet sitt eller spente.han begynte å bite,kaste opp hodet,å sparke på grunn av at han fikk et slag i ansiktet hver gang folk gikk forbi.men nå er han egentlig bare superblid:p
men synes det var vondt at ingen andre reagerte på dette på stallen,å stall"mestern" har jo bare fått den jobben som ekstrajobb.men han ga også f.er i hvert fall kjempesynd siden det er en stall der elever på skolen skal ha mulighet til å ha med seg hesten til.å om du ikke har plass der,så må du ut med 4000 tusen i mnd for plass et annet sted.folk må jo utnytte de stakkars folka som ikke orker eller får plass der.men har blitt bedre der nå,tror jeg..av en eller annen grunn blir jeg hakkekylling visse plasser,å jeg bryr meg egentlig ikke om det.men når det går ut over dyra mine!!!!!!!!!!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  21:51:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Huff ja...Jeg kjenner GODT til dette problemet...
Jeg er ikke gammel,men har nå en egen stall med min hest...Og der står også ei venninna av meg med sin ponni,hun er et par år yngre enn meg,og for all del ei kjempe jente.Men hva hjelper vel det når hu roter OVERALT??!!
Og hun tar aldri insjativ til å gjøre noe ekstra i stallen,som å sope salrommer eller sope høyet opp fra gulvet i forrommet som ikke blir så pent over lang tid.Hun møkker aldri padocker osv.
Jeg føler jeg har prøvd alt.Jeg har forklart henne,jeg har kjeftet,jeg har sagt til henne hvordan jeg føler det er,jeg har prøvd å rydde mine ting,og bare driti i hennes rot(og det er ikke lett,skal jeg si dere!) Men fortsatt så går hun rundt å tror at hun har det RYDDIGERE enn meg!!
Og hvet dere hvorfor?Fordi hun har det ryddig på salrommet akkurat på sin egen lille plass.Jeg driter i hvordan hun har det på sin egen plass,for å være helt ærlig.Men når det ligger dritt i gangen,børster,bellegg og alt mulig annet over alt i stallen,blir jeg temlig provosert!!
Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger.
Jeg kan jo sette opp en liste med stall regler,men jeg tviler VIRKELIG på at dette hjelper!
Kan noen kanskje komme med noen forslag på en evt. stallregel liste?og forkalre meg hvordan jeg skal få det inn i hjernen hennes at hun må RYDDE OPP ETTER SEG!?
Hun er også veldig flink til å låne ting,men aldri levere tilbake.Også sporer er veldig kjekt å glemme å ta av seg GANG PÅ GANG og ta med hjem,og glemme å ta med tilbake til stallen...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

Linda-hestegal91

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  13:15:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda-hestegal91  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLinda-hestegal91  Svar med kopi av melding
Vell. Jeg roter vell jeg også... vær gang jeg har vært i stallen og pussa eller ridd hesten min ser det ikke ut etter jeg er ferdig:P Ting står hulter til bulter overalt :P Men jeg liker det ryddig også, for jeg rydder i tingene mine i stallen nesten vær dag hehe
mine hjemmesider:
http://yrvinter.piczo.com
http://augnelill.piczo.com
http://o-h-k.tripod.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.