hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hjelp..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  18:33:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg har endelig funnet en stallplass, men den ligger 1,5 mil (ca.15-20 min. med bil) hjemmefra.

Jeg går på skole rett ved denne stallen, så det ville vært veldig bra på den måten at jeg da kunne ha trent hesten etter skoletid. Jeg kan få en ordning med at hesten blir sluppet ut hver morgen.

Men så var det EN ting:

Foreldrene mine er irriterte fordi det er så langt unna, men dette er det nærmeste jeg har funnet.... I ukedagene kan jeg ta treninga osv. etter skolen, men det blir noe verre i helger/helligdager, for jeg tror jammen meg ikke at det går buss... Æsj.

Noen råd til meg?

www.hestene.no

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:04:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke så mye råd å gi, men har du hørt med de evt stallene som ligger nermere deg? Om det ikke er ledig der så er det vel ikke så mye å gjøre. Har du ikke mulighet til å bli kjørt i helgene?

Dilemma!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:18:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det er ingen stall som ligger nærmere. Bare en, men det er en travstall, og de vil ikke ha en fjordhest på stallen (men islandshester og ponnier har de... Uansett er det utelukket å ha hest der, det er fullt, og det står hester på vent der).

Foreldrene mine er redde for at det skal skje at de ikke kan kjøre meg, og at ting dermed blir litt flokete. Men jeg tenkte litt på å ha en slags fòrrytter/hestepasser noen helger innimellom? Evt. betale stalleier ekstra for å se etter hesten i helgene...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:33:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Ja, det går nok ann! Jeg har en forrytter som bor 30 meter fra stallen, hun stiller opp når jeg ikke har anledning, så det bør gå bra. Jeg har også alltid hatt ett veldig godt forhold til stalleierne, så om jeg er f.eks syk en helg, hadde det nok ikke vært noe problem for dem å tatt hesten for meg, men det kommer vel veldig ann på hvordan stalleierne er.

Kjæresten min er jo sønnen til de som eier stallen så det pleier ikke være noe problem

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:36:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner ikke stalleierne, men jeg skal ringe dem i morgen for å høre etter hvilket tilbud de har, samt pris.

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  19:45:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dreier ikke dette seg om føllet? Hvor ofte har du tenkt å trene det under "føllperioden" og vokseperioden? Fôrrytter/hestepasser på føll? o_O Rett meg om jeg misforstår. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  20:00:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Henger ikke helt med her jeg.. Skulle du ikke ha føllet på utegang hjemme? Og bygge stall etterhvert?
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  20:38:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skal ha føllet på utegang hjemme etterhvert. Stallen står klar i juni 2007, det samme gjør utegangsområdet :) Så dermed trenger jeg stallplass til hesten fra januar til juni 2007. Skulle egentlig ha henne her hjemme fra starten, men fikk tilbud om stallplass, og da fikk jeg jo hestekamerater til henne på kjøpet, samt erfarne personer på stallen til å hjelpe meg.

Hestepasser og hestepasser.. Kall det heller en person som skal se etter føllet når jeg ikke har anledning - fòre, møkke, sette det ut osv.

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  20:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånn å forstå, nå henger jeg med igjen!

Jeg har vel ikke så mange råd, jeg hadde nok satt føllet mitt på løsdrift med andre unghester og håndtert det et par-tre ganger i uka.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  21:09:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Stemmer i med Kine. Sett føllet på løsdrift i stedet, og bare håndtering noen ganger i uken. Føll trenger en del ro, samt at jeg personlig mener det har best av å forholde seg til en person enn fler til det har lært litt og kommet inn i rutinene. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  22:40:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Løsdrift ja.. Nærmeste løsdrift er laaangt unna, samt at de stedene jeg har kontaktet har vært "fullbooket". Dermed er nok stallplass/utegang sammen med voksne hester eneste løsning for meg.

susanne

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  00:04:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg ville satset på den stallplassen iom at du har hatt så mye problemer med å finne en, evt flytte til en annen stall når anledningen byr seg!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  09:23:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ja, susanne, tenkte også på å ha denne stallen til det evt. blir ledig et annet sted. Vi har hatt føll på utegang sammen med voksne hester før, og ingen av dem ha tatt skade av å ikke fått gått på løsdrift. Er aller helst det jeg ville ha fått til, men det er umulig.
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.