hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har u hatt sommerjobb innen hest i turistnæringen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Har u hatt sommerjobb innen hest i turistnæringen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Cammie

» VIP

Skrevet - 01/07/2006 :  00:12:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er fast pris på hva kost og losji er for de som måtte operere med dette som del av lønn. I år ligger kost og losji for en uke på 1800 kr per person....Så da kan du jo plusse det på...jeg er 19 år og tjener bare 1500 kr i uka der jeg har pleid å jobbe på sommeren, så syns absolut ikke du har noe å klage over. 12.000 i løpet av en og en halv måned er bra! Det er faktisk nesten mer enn hva de som er umyndige på den vanlige jobben hos meg tjener... Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 01/07/2006 :  02:10:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du kontrakt på jobben?
står det noen i den om start lønn eller minste lønn?

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  14:00:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg jobbet en uke på en rideleir og jeg fikk 1200(tror jeg) for en uke med jobbing fra morgen til kveld. Synes ikke du skal klage på den lønna der. Jeg hadde gjerne takket ja til den jobben du har for den lønna... Og husk, du er ikke 18 år enda heller.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  14:28:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
hm..det var ikke forferdelig lite, men ikke så veldig mye heller...

jeg har ikke jobbet med hester, men da jeg jobbet som slalomtrener fikk vi 800-1000 kr. dagen for å jobbe på treningssamlinger for barna jeg trente. da fikk vi i tillegg dekket reise, opphold og mat. det var ca. 5-6 timer "ordentlig" jobbing hver dag + at vi hjalp til å passe på barna på kvelden.

det blir jo nesten en "døgnet-rundt"-jobb du har da.. siden du bor der og neppe kan reise og være med venner og gjøre andre ting på kvelden (sånn man kan om man har vanlig jobb og bor hjemme). personlig ville jeg nok ønsket høyere lønn om jeg skulle gjøre samme jobben.. greit at det er koslig å holde på med hest, og ikke noe alle får anledning til å få betalt for, men det er da virkelig ikke så gøy å møkke, fore, sale opp osv... er jo ganske hardt arbeid også.

...:: ::..
Redigert av - Elenion den 02/07/2006 14:29:32 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  14:47:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du kontrakt på jobben?
står det noen i den om start lønn eller minste lønn?

Opprinnelig postet av Mocca21

Vi har ikke skrevet noe kontrakt enda (jeg har heller ikke begynt å jobbe). Det er derfor jeg vil undersøke hva andre har fått i lønn, arbeidstid osv.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Jettomilla

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  23:50:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJettomilla  Svar med kopi av melding
Synes nå du hadde en veldig overkommelig lønn jeg da! Du er tross alt ikke 18 engang.

Selv skulle jeg gjerne hatt samme jobb, og hadde ikke engang tenkt på at det var for liten lønn. Men nå kunne jo jeg også omtrent jobbet gratis med det meste bare jeg fikk vært omringet av noen hester

Edit: Irriterte meg at jeg ikke hadde et mellomrom der..

What goes around comes around..
Redigert av - Jettomilla den 05/07/2006 23:52:08 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  10:01:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Du kan ikke tenke at "leiligheten bare ville stått tom ellers", det er som å indirekte si at "de skal bare være glade for at jeg i det heletatt bor her så noen bruker den leiligheten deres". Bor det noen der så er det slitasje, derfor koster det å bo et sted. 12.000 på halvannen mnd. inkl. kost og losji når man er under 18 er bra betalt! For å ta mitt eksempel da:
Arbeidstid: 8 timer dagen, lite pauser
Tidsrom: 1 mnd
Lønn pr. mnd: 10.000

10.000,- / 30 dager = 333,-
333,- / 8 = 41,6 ,-

Ikke så mye mer enn deg altså. Men, nå skal det også sies at jeg fikk gratis stallplass og undervisning en dag i uka, noe som er omtrent 5000 i måneden. Og da blir regnestykket fort litt anderledes. Ender da opp med en timelønn på 62,5. Det er ikke mye, og du kan også tenke på at jeg var over 18 da jeg jobba (skal også si at dette var kun i sommerperioden jeg hadde denne lønnen. Fikk samme lønn og mindre arbeidstid fra høsten).

Poenget mitt her er at jeg synes ikke 12.000 pluss kost og losji på halvannen måned er lite betalt for en under atten. Iallefall ikke innen hest.. Er ikke å legge under bordet at hest ikke er en godt betalt jobb.
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  22:41:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Takk for svarene dere, fint å få høre deres erfaringer og syn på saken.

Kopi av melding:
Du kan ikke tenke at "leiligheten bare ville stått tom ellers", det er som å indirekte si at "de skal bare være glade for at jeg i det heletatt bor her så noen bruker den leiligheten deres". Bor det noen der så er det slitasje, derfor koster det å bo et sted.

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Bare så det er sagt så er det en enkel, lite rom med seng og en vask.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  10:32:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
jepp, har fått "fast sommerjobb" på fjellet (Sjusjøen/natrudstilen). Bruker våre egne hester, og det er jeg, søsterene mine og moren min som jobber. Jobber fra 11-17 hver dag i fire uker, og noen helger i august. Lønn: det vi får inn av de som rir her + 20.000 på deling:) de dekker også kostnader som forsikring, strømgjerde ovs, og de lar oss bo gratis i en kjempefin leilighet når vi jobber der!! Oppgavene vi har er jo å enten leie unger på tur, kjøre unger på tur eller bli med folk som kan ri selv. I tillegg må vi jo stelle hestene som normalt. Er kjempeglad for at jeg har en så fin sommerjobb! bruker nordlandshester og en shettis. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.