hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Har u hatt sommerjobb innen hest i turistnæringen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Har u hatt sommerjobb innen hest i turistnæringen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  14:23:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har jobbet innenfor hest i turistnæringen i noen sommere nå, har drevet med fjellridning for turister.

Har lyst å føre fra andre som har jobbet med det samme om
- Hvor lange dager dere har/hadde
- Hva deres oppgaver er/var?
- Lønn

Raving madness suits me fine

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  17:13:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har jobbet på rideleir da, vet ikke om det blir det samme, men hvertfall var arbeidsoppgavene mine å fore tre ganger om dagen, slippe ut 15+ hester om morgenen, ta de inn igjen til lunsj, hjelpe rideleirelevene med å sale opp, passe på at alt gikk fint for seg, ha teori 4 ganger om dagen, og slippe ut igjen skolehestene på kvelden. Dette gjorde jeg med en eller to andre.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  17:54:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg hjalp til en uke på en turistbedrift i Valdres i fjor. Fikk 70 kr./timen. Dette gjorde jeg: Passet på hestene, ledsaget på turer, så til at alt var bra med både hester og mennesker, teori og vedlikehold av utstyr. Jeg jobbet fra 7.30 til 20.00, men med masse pauser innlagt.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  19:45:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg har lyst, det virker som en kjekk måte å tilbringe sommeren på. Så fremt man får være ute mye og ikke må stå inne å møkke bokser.

Jeg har vel hjulpet til litt på rideleir om sommeren, med å ta ned/opp skolehestene fra marka og å være rideleder med gruppene på tur. Men det gjorde jeg til vanlig også når jeg stelte skolehest, og var ikke noe betalt arbeid.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  20:34:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hjelper til hos svigers av og til men ikke noe fast. Får da pengene som blir tjent inn fra turen. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:13:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har jobbet med turister og hest når jeg jobbet på stall et år
Kjempe kos, og bra betalt i forhold til arbeidet synes jeg. Var vel 3-4 turer i løpet av noen måneder, hver gang var det sledeturer, mat, gitarspilling og diverse. Jeg leide/kjørte hester med slede, hadde runderidning, laget mat og drikke, serverte og forskjellige småting.

På 6 timer med jobbing tjente jeg vel en 1000 lapp, alt etter hvor mange turister det var.
Dette var ikke noe fast arbeid, men av og til.

Therese
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  10:16:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg begynte så smått å hjelpe til gratis (jobbe for kost og losji) ved en stall som driver med fjellridning for turister for 4 år siden. I fjor hadde jeg fast sommerjobb der, og det samme skal jeg ha i år om alt går etter planen.

Mine arbeidsoppgaver er hovedsaklig konsentrert rundt gårdens 15 hester. Jeg (og en eller to andre) har ansvaret for å slippe inn/ut, fòre, strigle og sale opp de hestene som skal brukes, rengjøre saltøy, lede turer, noe teori (da mange som kommer er ganske ferske) og generelt passe på at hestene har det bra.
Min arbeidstid er fra 08.00/08.30-19.00 omtrent. Inkl pauser.

Jeg bor og spiser på gården da jeg bor over en time unna og det sier seg selv at pendling blir vanskelig selv om jeg hadde hatt bil. Kost og slik blir trekt fra på lønna.

I fjor fikk jeg 12.000,- for å jobbe i omtrent enogenhalv måned.

Jeg syns 12.000,- er for lite i år(?) Nå vet jeg jo akkurat hvilken jobb jeg går til. Hvor mye er rimelig å tjene på denne jobben?

Jeg er ikke myndig (17 år) og har ikke utdanning på området, men kjenner hestene, rutinene og fjellområdet godt og har mye praksis på området som kan dokumenteres. Jeg har m.a gode attester fra et år på jordbruksskole hvor jeg hadde delansvar for fòring, trening/arbeide av/med hestene der.

Redigert av - Ullsokken den 11/07/2006 20:20:18 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  14:03:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
12000 for 1 1/2 mnd., hvor du får kost og losji inkludert er en ganske OK lønn. :-) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  14:05:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig.. Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  20:22:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns også det var ganske godt betalt. Og i tillegg er det jo en "kosejobb". Hadde vært kjempeglad om jeg hadde fått muligheter til å ha en sånn jobb en sommer, og hadde ikke klagd på lønna om den var som din. Jobben og de opplevelsene du får der er jo god (del)betaling i seg selv. Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:14:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Men jeg har reknet på det, og er ikke fornøyd

Grovt overslag:
Arbeidstid: 0900-1900 - 9 timer arbeid, en time pause (og da tar jeg ikke hardt i en gang).
Tidsrom: Omtrent enogenhalv måned - 45 dager
Fjordårets lønn: 12.000,-

12.000,-/45 dager = 266,-/pr. dag.

266,-/9 t = 30,-/pr. time.

Dette er ikke medregnet evt helgetillegg som er på 40-100%?

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:17:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Syns også det var ganske godt betalt. Og i tillegg er det jo en "kosejobb". Hadde vært kjempeglad om jeg hadde fått muligheter til å ha en sånn jobb en sommer, og hadde ikke klagd på lønna om den var som din. Jobben og de opplevelsene du får der er jo god (del)betaling i seg selv.

Opprinnelig postet av batta

Vel, de betaler ikke husleie og stallplass..

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  23:18:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jammen, du må regne med kost og husrom også.
Å bo et annet sted ville kostet deg rundt 4000, også spiser du sikkert for 500 kr i uken. Da har du plutselig en lønn på 12000 + 7000, og da er vi oppe i næmere 20 000. Det er ikke dårlig betalt!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:39:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv deg på 15.000 da, får du ikke så må du jo gjøre opp med deg selv om du virkelig vil ha jobben eller det er pengene som teller mest. Sikkert mange som hadde takket ja til jobben, så jeg tror ikke du kan være for kresen.

trekker de deg i stallplass og husleie av de 12.000?? hvor mye sitter du igjen med brutto da?
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  23:55:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jammen, du må regne med kost og husrom også.
Å bo et annet sted ville kostet deg rundt 4000, også spiser du sikkert for 500 kr i uken. Da har du plutselig en lønn på 12000 + 7000, og da er vi oppe i næmere 20 000. Det er ikke dårlig betalt!

Opprinnelig postet av lino

Hm. Jeg nekter å tro at det koster så mye å fòre meg, og for et rom som ellers hadde stått tomt..

Kopi av melding:
trekker de deg i stallplass og husleie av de 12.000?? hvor mye sitter du igjen med brutto da?

Nei, nei. Tenker mot høsten når studiene osv er i gang igjen.

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  00:07:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
12000 kr. for 1 1/2 mnd. er ingen dårlig lønn for en person på 17 år. Til sammenligning så får ansatte hos "ikke nevnt-rederi" 550 kr. dagen for 14 timers blodslit på båt. Dette er myndige mennesker som skal fø seg selv og kanskje en familie. De får kost og losji inkludert - de kunne jo sikkert leid ut lugaren og tjent litt på det i stedet ..

Synes ikke at man skal klage over en lønn på 12 000 :-) Som ansatt med ansinitet hos "ikke nevnt-rederi" får man 14000 kr. pr. mnd., full lønn - voksne mennesker, gjerne med familie osv.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.