hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - folk som ikke gidder å rydde opp etter seg..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 folk som ikke gidder å rydde opp etter seg..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  00:45:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
altså til vanlig så rir jeg på skolens ridebane,å da er nesten aldri dette et problem.men nå når det er ferie er det bare meg og noen andre som bruker bana.å problemet er at (jeg vet ikke hvor mange det er)noen aldri gidder å sette på plass hindermatriellet etter bruk!å det har alerede skjedd fem ganger at jeg har kommet opp dit,å hindermatrielet ligger enten slengt rundt hele banen(i vinter skjedde dette også desverre,noe som resulterte i at hesten min fikk nesten det ene benet på hinderstøtta i brystet!!)altså problemet er at når jeg endelig har kommet opp til banen(tar 20 min å skritte opp)så er det bare hindere over alt!å det er jo ikke bare,bare å slippe hesten mens man rydder opp(etter andre)eller binde den i hodelaget.å har man tenkt å ha en dressurtime som man trenger å konsentrere seg for å jobbe skikkelig er det ikke noe morro,å "slite seg ut" og bli frustrert og sint,å sitte å ergre seg over dette i mens man sitter der!
har jeg for eksempel lov å henge opp et skilt der det står:hindermatrialet skal settes på plass etter bruk?
hvilke andre løsninger har jeg?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Olithyon

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  01:07:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Hvis det bare er deg og noen andre som bruker banen ville jeg snakket med dem og bedt dem rydde etter seg. Du kan evt. ta det opp med de som eier ridebanen og be dem henge opp et oppslag.
Folk skal rydde opp etter seg :)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  01:14:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg aner ikke hvem disse folka er omtrent,så om jeg skal finne det ut måtte jeg nok ha sittet der 24 timer i dønet en uke...å det?tviler jeg på at jeg orker.skolen eier banen,men der er det stengt til skolestart.har tatt det opp med skolen før,men siden de ikke er der når det er et problem(i ferien)så bryr de seg fint lite.å da føler jeg at det er opp til meg å gjøre noe,i stede for å klage om det.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  01:25:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hvis skolen ikke bryr seg så bryr de seg sikkert ikke om du henger opp en lapp hvor det står at folk må rydde opp etter seg=)
dessuten så er det jo ikke noe å bli sur over hvis du henger det opp for det er jo alminnelig folkeskikk å rydde opp etter seg!

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  02:44:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
akay.da skal jeg ta straka vegen uten hest i morgen,å henge opp lapp:))))selv om jeg fra før har veldig dårlig erfaring fra det med å henge opp lapper..da hesten min sto på stallen der,så gikk mange på stallen å slo han i hodet fordi han bet så etter andre hester.å grind var det jo umulig å få tak i.fikk det forresten 2 uker før jeg flytta han da...kjempe mye vits.ikke....ja,med andre ord ble han etter hvert ganske sur,å det viste han ved å slenge ut et bein i ny å ne.det var vondt når han traff meg!å ellers bli hodesky.hvor kult med fellestall lissom!not...vet ikke helt hvor jeg ville med det her,men måtte bare klage litt...
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  08:46:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Heng opp lapp du. Noe ala "Husk at hindermateriell skal settes på plass etter bruk, så slipper andre brukere av banen å rydde opp etter deg :)". Som susanne sier, det er vanlig folkeskikk å rydde opp etter seg ;)
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 29/06/2006 :  11:06:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt det samme problemet med hindermateriell der jeg hadde den forrige hesten min oppstallet. Jeg synes du er i din fulle rett til å henge opp en lapp, men forbered deg på sure miner. Mennesker som ikke klarer å rydde etter seg, klarer dårlig å få kritikk for det også...

Selv hadde jeg en artig episode på stallen jeg står nå: De fleste hestene er sluppet ut på beite, inkl Vickie, så boksen hennes er ryddet for sommeren. Dvs at all flisen er luftet og snudd og lagt i en pen haug på midten av boksgulvet. Døren står igjen sånn at ingen skal komme inn og "rote".

Så kommer jeg på stallen en dag og der står en av ryttertalentene på stallgangen med hesten sin, og det STINKER hestemøkk. "Beklager at det lukter litt" sier h*n, og har tydeligvis ingen planer what so ever å ta opp møkka. "Greipa står der ute" sier jeg i en fleipete tone, men mellom linjene så mener jeg at h*n FAAN MEG KAN TA OPP MØKKA!!!

Det skjedde ikke så lenge jeg var der, men jeg gikk ut for å ta inn Vickie, og da jeg kom tilbake var møkka borte. Flott tenkte jeg, det var bra... Helt til jeg fant ut at møkka var feid inn i boksen til hesten min. Og der skulle den tydeligvis ligge til 1 september...? Da skal hestene inn fra beite.

Jeg blir bare SÅ oppgitt over enkelte som ikke klarer å rydde opp etter seg. Dårlig gjort og det forsurer stallmiljøet.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  11:54:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med Eva, sett opp en lapp! Er du så heldig at du tar de på "fersken", hadde jeg vertfall tatt de ei skikkelig skrape! Fordrar ikke folk som ikke kan rydde opp etter seg, og bare slenger ting rundt sånn at andre må ta seg av det...
Heldigvis er vi veldig flinke med dette på stallen vår..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.