hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kostnad frå Ørsta til Jæren el. Bergen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kostnad frå Ørsta til Jæren el. Bergen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  17:20:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Litt dum overskrift, men.
Eg har kjempe lyst å bedekke fjordhestmerra mi Regina med Frederik Skovå, me har ringt eigaren av hingsten og han sa at han kunne hente Regina i Bergen om me ønskte det. Pappa meiner det blir for dyrt å køyre berre ein hest nedover til Jæren, og eigaren av hingsten skal sikkert ha ein god del pengar for å køyre til Bergen.

Kor mykje kostar det (ca) frå Ørsta/Sunnmøre til Jæren (I Rogaland), då er det snakk om bil m/hengar (+ 2-3 vaksne)? Er der nokon som har litt peiling? (diselbil)

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  17:24:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Shit, såg ikkje at her var ein eigen plass der transport blir debatert Sorry..
Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  17:56:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg veit ikkje kva slags veg dykk da eventuelt køyrer. Det blir vel nokre ferjer for å komme seg dit ned. Det er det som først og fremst vil koste. Og om du finner ut ca antall km så blir det litt lettare å berekne.

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  18:23:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Enn om dere får hoppa til Bergen Travpark en torsdag når det er travkjøring der? Og sender henne med en travtransport som skal tilbake til forus travbane? Tror ikke de tar så mye siden de skal hjem den veien anyway..

Når skal dette skje i tilfelle?

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  19:14:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Me køyre nok E39 til Bergen, men eg er ikkje heilt sikker på kva veg me køyrer om me køyrer til Jæren. For kvar sommar køyrer me til Egersund, for så vidare til Hauge i Dalane. Men til Jæren blir det vel ein litt anna veg. Ja, der er ein del ferger, og tunnellar.. Antall km er eg ikkje sikker på.
(Kan sei at det tek ca. 13,5-14 timar frå Ørsta til Hauge i Dalane, som er ein time ifrå Egersund).

Kopi av melding:
Enn om dere får hoppa til Bergen Travpark en torsdag når det er travkjøring der? Og sender henne med en travtransport som skal tilbake til forus travbane? Tror ikke de tar så mye siden de skal hjem den veien anyway..

Når skal dette skje i tilfelle?

Hmm, kansje ikkje så dumt. Det må bli i neste veke i så fall, sidan me ikkje har tid elles. Veit du sånn ca. kva det vil koste då, å sende med travtransport?

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  19:20:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
eg skulle egentlig ha en hest opp fra egersund til nordfjordeid, da fikk jeg tilbud om å kjøre hesten selv til karmøy, så skulle jeg betale 2200 kr for turen derfra til Eid. men hvis man må leie henger i tillegg til ferjeturene pluss bensin(som faktisk ikke er så mye som mange sikkert tror) så blir det jo endel... Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  19:29:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Åja, ja me må nok leige hengar, men det blir ikkje så dyrt (500,- til sammen?). Men det spørs då, om pappa og mamma meiner det lønner seg når det "berre" er ein fjording då. Huff, veit ikkje kva eg skal gjere lengre, eg har SÅ lyst å bruke den hingsten, og det er siste sjangse.....
Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  16:08:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
har vært inne på startlistene/meldlistene for bergen neste uke for å se hvilke rogalendinger som er på tur til bergen.. Men det er visst ikke noe kjøring der oppe da..

Men Wassberg og co skal sikkert til forus nå til helga.. Har ikke tlf. nr hans da, dessuten blir det kanskje litt kort varsel for dere?

Dere skal ikke helt til Eigersud/Hauge i Dalane tror jeg.. Aner ikke hvor hingsten står.. Men her jeg bor kaller de det "Nord-Jæren" og vi trenger 45 min til Eigersund..

Dere må også regne med noe bomstasjoner/ferger/og sinnsyke tunneller under sjøen avhengig av hvilken vei dere kjører!!

Gå til toppen av siden

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  16:29:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Hei!

Bor ikke så langt i fra der hvor hingsten står. Det tar ca 45 min å kjøre fra stavanger og ut her.

Frederik er en nydelig hingst, så heldig om du får et avkom etter han=)
Trodde han stod i bergen en stund i fjord til avl, synd du ikke fikk den ideen da:-p
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  17:33:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Åja, ok.. Takk for svar i vert fall..

Sassy69: ja, eg ville bedekke i fjord, men søstra mi og pappa ville ikkje for dei ville Regina skulle ha eit treningsår. Eg gjekk så klart med på det, og eg angrar ikkje for ho har lært veldig mykje på dette året. Men eg finn ingen som vil dele hengar med oss, så det blir nok ikkje til at me køyrer sørover Ikkje ville dei sende frossen sæd heller, då det hadde blitt øydelagt dei gongane dei hadde prøvd.. Huff..

Ann Lajla

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  20:40:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kunne lett blitt vekkasta pengar om ho ikkje stod for hingsten da? De har jo prøvd ho lenge for Gråen her utan hell. Litt kjedelig å reise på ein så lang bomtur?
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  21:25:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva med å prøve en gudbrandsdøl? Ask eller Hjellar?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  00:04:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Ja Ask er jo nydelig da! Hjellar har litt meir oppbrukt blod, for å seie det sann:)
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  00:21:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja Ask er jo nydelig da! Hjellar har litt meir oppbrukt blod, for å seie det sann:)

Opprinnelig postet av Løkki

Jepp, blodet til Hjellar er godt brukt. Farslinja til Ask er vel også endel brukt, men likevel har han enormt mye spennende stamme i seg! Dessuten gir han svært gode avkom! :)

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  10:47:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes Draggutt er ganske fin, og stamtavler osv kan man sjekke på hestesenteret.no...ellers så ligger det bilder og dommerkort av kårede hingster i norge på hesteguiden.com... Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/06/2006 :  11:10:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Men Draggutt er stasjonert på Geilo, og det er rimelig langt unna Ørsta..
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.