hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor heter hesten...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvorfor heter hesten...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Leikas

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  00:20:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Propheta Lain - Propheta etter far The Prophet, Lain vet jeg ikke.
Speedy Rhea - Speedy etter faren Speedy Tomali, Rhea etter moren Haaps Rhea..!
Smashing Rush - Smashing er oppdretternavnet vi brukte før. Rush er nok tilfeldig.
Euro Tomali S.T. - Euro vet jeg ikke, Tomali er etter faren Speedy Tomali, S.T. er etter oppdretters navn.
Smashing Superior - Smashing var oppdretternavn, Superior tilfeldig.
Smashing Queen - Smashing var oppdretternavn, Queen er tilfeldig.
Smashing Surprise - Smashing var oppdretter navn, Surprise tilfeldig.
Victoria Pitt - Victoria etter faren Victor Victor, Pitt er fra morfar.
La Vita E'Bella - oppkalt etter en film, betyr Livet er Herlig.
Hot Belleza - Belleza skal være noe sånt som beauty på engelsk. Varm Skjønnhet.
King Gordon - Skulle egentlig hete Gordon Blue (Navnet var brukt), vet ikke hvorfor det ble King Gordon.
Gasolin on Fire - Aner ikke hvordan de kom opp med det :)
Smashing Star - Smashing var oppdretternavn, Star tror jeg er fordi han har en stjerne i panna.
Speedy Carmelita - Speedy etter moren Speedy Rhea, Carmelita fant oppdretter på.
Redlight Lain - Oppdretter fant på Redlight, det kommer fra hennes røde farge. Lain har hun etter moren Propheta Lain.
Blue Fighter - Vet ikke.
Alfredo's Dream - Oppkalt etter eier.

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  23:01:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Don er spanskt for talent. Og det passer jo bra nok det:) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  21:48:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter Jerka: Holter er etter gården/navnet til oppdretter, og Jerka fordi hun er etter Lund Jerker (e.Jerker).

Rigel Tora: Rigel fordi bestefar er Rigel Jo, og Tora er både fordi bestemor het Kinge Tora og fordi hun er oppkalt etter sin rettmessinge oppdretter, nemlig pappan min Torbjørn

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  23:33:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
*Oxhovds Victoria- Okshovd er etternavnet på oppdrettar, Victoria veit eg ikkje
Opprinnelig postet av Oxhovd Victoria=o)

Sikkert fordi det var et sånt fantastisk fint navn

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  10:51:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hvorfor hesten min heter Daytona Smaragd er vel pga. Arving eller hva jeg skal kalle det. Litt ut i slakta henner er det noen som heter både noe med Daytona og noe med Smaragd, så da ble det vel satt sammen på et hvis. Forguder navnet. Unskyld, men synes det er så veldig fint og passer så bra til hesten. *skryte-skryte*

Drømmeren meg har allerede begynt å tenke på navnet til føllet som kommer en gang også jeg:P Koseligt!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  16:52:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Skriver May - Skriver er oppdretternavnet (Stallen hun ble født på står på Skriverplassen i Kongsberg) May var vell mere tilfeldig.

Speedy As A Bullet - Eget oppdrett. Ville ha et navn med litt fres i, artig om han lever opp til navnet på travbanen også da
Speedy etter oldefar og tippoldefar Speedy Somolli og Speedy Crown.
As A Bullet sier jo sitt. Speedy As A Bullet: Rask/hastighet som en kule

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.75 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.