hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor heter hesten...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvorfor heter hesten...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  00:46:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Royal Pacific heter det pga at han og brødrene er oppkalt etter sjøene:
Royal Atlantic,Royal Red Sea og Royal Pacific=)

Brun het egentlig Yrjar fordi det yret den dagen han ble født,men de som fikk han etterpå fikk ikke vite at han het Yrjar så ungene bare kalte han Brun siden han var Brun.Så har han bare hett det siden=)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  03:07:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sigyn passer oxo til navnet sitt!!!gærne BRAUTE..hahaa
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  08:23:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Valhall Miss Viola (har ikke henne på fòr lenger men..) - Kommer fra stutteri Valhall (som nå heter Stutteri Artemis). Er oppkalt etter Viola - en slektning til oppdretteren - fordi hun syntes de to lignet hverandre i oppførsel.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  09:08:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Stina het Stina da jeg kjøpte henne. *enkel*
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  09:35:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke heter egentlig Lopke ut de Finnen. L fordi hun er fra L årgang 2003.. Lopke pga hollandsk navn (hadde nok ikke valgt det selv, men hun er registrert med dette så so be it.. Ut de Finnen er Opdrettsnavnet.. Iris ut de Finnen OG Alex ut de Finnen er samme slekt.. ut de.. betyr fra eller ut av.. Ingen Friesere fra samme årgang kan hete samme navn. Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 28/06/2006 :  10:21:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Niña heter jo Gato de la Niña som betyr Lille Jentas Katt på spansk. Dette fordi Moren heter Gato Negro (svart katt) og oppdretter ville hatt føllet skulle hete Kattens Lille Jente, men det ble litt feil i setningsbygningen. Niña de Gato eller noe sånt skulle vært korrekt namn.
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  10:47:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Bonnies Freixenet Bonnie etter moren Bonnie Scarlett og Freixenet etter champange.. sånn svart flaske.. er ikke sikker på hvorfor hun valgte akkurat det.. men tror hun synes det hadde fin svung over seg...

Gøytils Blesen Gøytil etter gården og blesen fordi han har stor bles (orginalt) det var naboen min som fant det på.. han måtte jo hete det...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 28/06/2006 :  11:06:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Snuppa mi Vickie heter egentlig Little Quickie, etter Lamitech Quickie og Sues Beauty. (Kanskje noen som kjenner henne igjen fra Østfold). Hun er en relativt liten hoppe på 1,55 på sokkelesten, det var vel der hun fikk det fra...

Passer seg ikke på en liten elegant sotrød hoppe. Synd man ikke får endret navn i papirene...
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  11:11:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
*Gamblers Jackpot. Gamblers etter faren hans Gamblers Blackmale. Jackpot veit jeg ikke.

*TA Mahjiino. TA står for Taarup Arabians som er oppdretterne, Mahjiino er jeg ikke sikker på.

*Blue Velvet. Hmmm, kan tenke med Blue må være fordi hun har blå øyne, men Velvet er ikke godt å si.

*Perfect Day. Aner ikke Skkert fordi at den dagen hun ble født var en perfekt dag Men hun blir kalt for Skyggen å det veit jeg hvorfor hun blir. Når hun stod hos oppdretterne så gikk hun hele tiden sammen med en annen hest som var like gammel som henne. Fulgte henne overalt, var lissom skyggen hennes
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  12:19:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka fordi faren heter Eiken, tipper jeg
Therese
Gå til toppen av siden

Musken

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  13:05:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMusken  Svar med kopi av melding

Wänedals Musketeere: Wänedals etter stutteriet, og ingen som vet hva Musketeere er etter.. Sikkert fordi han ser ut som en musketer. Kalles Musken i det daglige, det er da bare en forkortelse

Morgan Kane: Fordi han er en skikkelig cowboy hest

Carmen: ? God knows. Jeg kaller henne Arwen , fordi hun ligner på hesten Arwen red i Ringenes herre. ( Syns jeg da )

http://www.freewebs.com/morgan_kane/ Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  13:25:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Lovely Ambush (passer personligheten)
Hogsneskongen:Kongen=Lome Kongen som er far, Hogsnes er navnet på stallen.

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  13:30:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Riddaren? Aner ikke. Han har en halvbror som heter Meistaren (samme oppdretter) så det kan være noe i det. Ellers så klar navnet han svært godt da han er så stolt og ridderlig atte..

Gamle fòrhest het Horgen Jenta. Horgen etter gården hun er oppdrettet og jenta er jo en klassiker.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  13:33:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Frigge heter frigge etter den gamle norønn guden Freigg og Frøya.
Frisco scot har jeg ikke peiling på hvorfor.

Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  13:47:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Torstedlund's Ibrahim K

Torstedlund: Antakeligvis stedet i Danmark hvor han ble født.

Ibrahim: Eller litt leting med god hjelp av Lopke, fant vi ut at navnet Ibrahim kom av at han var en vilter liten sak. Alle de gale hestene/ponniene i DK heter Ibrahim . Da han ble kjøpt i DK som femåring hadde han ikke noe navn, så hun som kjøpte han kalte han da for Ibrahim.

K: Da Ibbus kom til Norge og jeg kjøpte han, var han ikke registrert hverken i Norge eller Danmark. Når jeg skulle registrere han valgte jeg å slenge på en K for Kristine. Bare for å gi han et lite varemerke ; )
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.