hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor heter hesten...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvorfor heter hesten...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Madam Fame

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:05:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Er en slags "spalte" i trav og galopp-nytt, som altså heter "hvorfor heter hesten....?" Så nå tenkte jeg det kunne vi jo ha her også..

-Callie Elling- Callie etter faren Callit og Elling er oppdretternavnet
-Lady Sunflower-het egentlig Sandy's Pride (vet ikke hvorfor det ble byttet i grunnen..)
-Madam Fame- Fame etter faren Key to Fame, og madam var egentlig planlagt rett etter bedekninga.. Heldigvis at det ble hoppe(!!)
-Giant Smuggler- egentlig bare for moro skyld, hadde det blitt hoppe hadde det blitt madam smuggler.. (men det kan jo bli festlig når gutten skal fortolles på grensa ved en start i sverige el.l!!)

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:13:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
hehe stilig:D Er ikke sikker på hvorfor Jivi heter Jivi Dream, men kan jo prøve å finne ut:)
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:21:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Artig tråd! :)

Men jeg har ikke så veldig spennende hester jeg da. Haflingere skal ha samme forbokstav som foreldrene; hingster arver forbokstaven til pappaen sin, og hopper arver forbokstaven til mammaen sin... så siden pappaen til Ali heter Alexander, så ble det A på han. Akkurat hvorfor det ble Ali vet jeg ikke. Likte det ikke særlig i begynnelsen, men nå synes jeg det er et søtt navn :)
Aurellos pappa heter Aurel, så han arvet også A'en. Og det er vel muligheter for at han er oppkalt etter pappa ja ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/06/2006 :  22:27:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
For jenta som brukte å stelle henne der hun stod kaldte henne Rosita.

Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  22:29:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Horgen etter gården, Trond vet jeg ikke. Kanskje de syntes det var fint:) Tok meg lang tid å finne meg i at hesten min heter Trond. hahahaha
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 27/06/2006 :  22:29:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Jeg har avlet to føll på kaldblodshoppa mi.

Det første ble en stor, brun hingst med hvit baksokk, stjerne og snipp. Han var tillitsfull og "grom" fra dag en, en stasleg kar med hodet på riktig sted. Jeg drømte ei natt etter at han ble født at han skulle hete Oscar, og det heter han da. Lykkelandets Oscar, fordi han er født i ei bygd som kalles lykkelandet....

Samme år fikk ei av de andre hoppene våre også føll, han heter også Lykkelandets til fornavn. Han drømte jeg også om. Han var litt mer vàr og forsiktig, samtidig som han hadde et eksplosivt temperament og en vanvittig reaksjonsevne til å flyge unna om han ble skremt eller noe. Han heter Zorro. Lykkelandets Zorro altså.

Året etter fikk hoppa mi et hoppeføll. Når hoppa skulle følle, la hun seg ytterst i hamninga, inntil gjerdet,- slik at føllungen vippa utfor, under og vekk fra gjerdet - laangt nedover en skråning! Naboer som tilfeldigvis satt ute fikk se et lite dyr oppe i bakken som de trodde var rådyr, helt til de studerte det i kikkert og så at det var en liten hest! De fikk båret henne ned til veien, og geleidet henne opp til gården der hun sto igjen, og fikk henne inn til mora, som sto på toppen av skråningen og speidet etter henne! ¨

Etter den turen utfor den stupbratte skråningen, hadde hun nesten døpt seg selv,- "vil- fly" ,- eller Lykkelandets Villfly, som hun heter... Like pigg og helt uberørt etter tumultene var hun også, den lille tøffingen!

Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  22:29:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dunjar er oppkalt etter sin mor Duna og sin far Sonjar...hehe..veldig orginal
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:50:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
sigyn er bestemor.
braute er pappa.dermed sigyn braute..
tar med meg oxo:)
gud etter gudrun(farmor)
hild etter borghild(bestemor)
dermed gudhild.
rubin ble vel hetende det fordi hun bare er en liten dyrebar rubin,tenker jeg:)))
meg og hestene ja:P

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Oxhovd Victoria=o)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  23:06:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOxhovd Victoria=o)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOxhovd Victoria=o)  Svar med kopi av melding
*Oxhovds Victoria- Okshovd er etternavnet på oppdrettar, Victoria veit eg ikkje
*Regina Brungot- Brungot er gardsnavnet her, Regina fordi gammlehesten til pappa heitte det (Gamle Regina som ho blir kalla). Pappa var veldig glad i den hesten.
*Halse Gorm- Halse er gardsnavnet på oppdrettar, Gorm er eit gammalt fjordhestnavn (veit eigentleg ikkje grunnen)
*Brungots Casanova- Brungot er gardsnavnet her, Casanova sin morfar (farsida) heiter det. I tillegg er Casanova einaste hingsten på Brungot (utenom Gorm då, hehe. Men han kom etter navnet var bestemt). hehe.. I tillegg passar han til navnet sitt..

Ann Lajla

www.annlajlabrungot.piczo.com :)

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  23:13:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Springborgs Kenzo - født på stutteri Springborg. Etter Kappa og ...Schufro. K-enzo. To stavelser, begynner på K (Kappa) slutter på o (SchufrO).. Hehe Aner ikke jeg
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 27/06/2006 :  23:51:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Waltzing Matilda fikk navnet sitt fra sangenmed samme navn. Da eieren kom inn i stallen og så at Matilda var kommet til verden spilte de den sangen på radioen. Så da var jo saken biff
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  00:04:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Magic Honey Eye - kommer fra Stald Magic ;)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  00:11:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Aner ikke hvor Gina eller Gine som hun egentlig heter fikk navnet sitt i fra, Spot eller Spotnik som han egentlig heter er passe ironisk; hesten hadde flekker når jeg kjøpte han, derfor SPOTnik.. Saken var at den forrige eieren ikke ante at hesten var avblekbar skimmel, så nå er alle flekkene borte ;) hehe..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

cecilie_stormur

Skrevet - 28/06/2006 :  00:20:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litli-Stormur : Jepp, en liten hest som stormer frem, eller liten storm. Stryk det som ikke passer ;)
Baldur : God (gud) og modig
Brimir: sverd, men har også hørt at det betyr noe med øl. Jah....
Hrynjandi : rytme. travaktig rytme hittil, men fikk rikitg rytme i helga ;)
Keilir: vulkan. Jah, say no more
Gå til toppen av siden

¤michella¤

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  00:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
KA Etanec - KA for Krone Aranerstutteri hvor han er avlet frem og Etanec etter Etia (hans mor). Alle avkommene hennes skal ha navn som begynner på E, og da eierene av stutteriet så en "mafiafilm" (de likte spesielt godt slike filmer så mange føll fikk navn etter slike mafiafilmer) med en mafiaboss ved navn Etanec oppi var det en selvfølge at Etias føll skulle hete det :o)

Mange tror han er oppkalt etter Titanic siden navnet uttales nesten helt likt, men det er altså feil ;o)

Kelly the Kid - tja aner ikke... Vet ikke hvem som har gitt ham navnet, men tipper han er "oppkalt" etter Billy the Kid?..

Øøøøh, var visst pålogget med min datters bruksernavn...

jeg vill heler vær hatet for noe jeg er, en å være elsket for noe jeg ikke er!
Redigert av - ¤michella¤ den 28/06/2006 00:32:30 Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  00:40:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Ragtime King etter faren Ragtime Band
Nysletts Zadir etter gården han er født på som da heter Nyslett
Nadirah etter moren sin Nabila
Gimse Kongen etter plassen Gimsøysand og faren Haake Kongen

Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.