hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Det KLØR!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Det KLØR!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

CatrineS

» VIP

Norway

Skrevet - 08/07/2006 :  21:38:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,

du kan jo prøve å vaske halen med en mild mild såpe slik at du på en måte får renset den. (lactacyd er jo fin da, lav ph) Så ville jeg kanskje smurt med noe klø stillende: aloe vera, ser at noen anbefaler Hestesalve fra Skoies.

Mulig Switch kan hjelpe hesten din. Ser at min også klør seg litt igjen nå, så det er på igjen med eplecidereddik, tror nok den hjalp litt ja

Håper du finner en løsning!

Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/07/2006 :  01:48:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tea-tree-oil. Har en hest som plages EKSTREMT med alle slags innsekter, og Tea-tree er det som har funket best på ham ihvertfall.
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  09:41:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Tigull:
Jeg bruker high fibre herbal mix fra spillers

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  10:57:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tea-tree-oil. Har en hest som plages EKSTREMT med alle slags innsekter, og Tea-tree er det som har funket best på ham ihvertfall.

Opprinnelig postet av Spendas

Hva er det? Og hvor får man kjøpt det?
:)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

CatrineS

» VIP

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  22:56:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en spray som jeg kjøpte i Hööks, en sårspray som inneholder tea tree oil. Den er lindrende og virker antibakterielt med det samme Den har jeg brukt en del i sommer.

Den holder nok ikke fluene borte, men er god å stille kløe med.

Men dersom noen vet om et liniment beregnet på hester, så er det bare å si ifra

Jeg tror nok de har tea tree oil på helsekost butikker, vet at Body shop har hatt, men muligens det er body lotion.

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  23:17:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
har noe som heter quick help spray med aloe vera
den er super!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 13/07/2006 :  23:17:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tigull:
Jeg bruker high fibre herbal mix fra spillers

Opprinnelig postet av Vindur og Lise

okei jeg bruker et urtefor fra havens!
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  01:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:Tea-tree-oil. Har en hest som plages EKSTREMT med alle slags innsekter, og Tea-tree er det som har funket best på ham ihvertfall.

Opprinnelig postet av Spendas

Hva er det? Og hvor får man kjøpt det?
:)

Det er olje fra bladene på et tre, er vel opprinnelig en urgammel "medisin" fra Australia. Jeg kjøpte en flaske på dyrebutikk, men regner med det også fås kjøpt ren olje i helsekostforretninger e.l.

Det sto på flasken jeg kjøpte at det ikke skulle brukes ufortynnet på hesten, fordi oljen er ganske sterk, så jeg brukte den først uttynnet, men så en dag, under et hinsides knottangrep på en fjelltur, gned jeg i desperasjon ren olje på hendene og i ansiktet på meg selv. Jeg merket ikke noen form for "bivirkning" av det, men ble derimot overveldet av hvor effektivt det var, så fra den dagen har jeg også smurt det rent på hestene, evt utblandet med bittelitt spenol bare for å spe det ut, og det funker som bare juling! Har ikke sett at noen av hestene har reagert på ren olje heller.

Det finnes også ferdige insektssprayer basert på Tea-Tree, men jeg sverger til "ren vare". Anbefales til både folk og fe!

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.