hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lyst å komme med kommentarer å tips ang. dressur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Lyst å komme med kommentarer å tips ang. dressur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sannemor

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:45:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesannemor  Svar med kopi av melding
Heia
Jeg har selv ridd dressur i godt og vel 3 åre nå.. før var det bare turridning på meg, da vi ikke hadde tilgang på noe annet. Jeg fikk meg en unghest for 3 år siden, og har jobbet utrolig masse sammen med trener det siste året. Bjynte å trene dressur i forrige sommer med ham. Han er nå 5 år. Har noen bilder jeg kunne tenke meg at dere så på, og fortalte litt om hva dere synes, og igjen hva jeg skal jobbe med for å forbedre det dere mener kan bli bedre.
Har en flink trener som hjelper meg masse, men synes det er greit å høre hva andre mener og syntes om hesten liksom

kommenter meg også. Trenger det! Vi skal snart starte vårt første dressurstevne sammen og vil ikke ha masse dumme feil

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  20:48:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
nyydelig hest du hadde...
så ut som om dere koser dere;), men ser ut som om du har litt stolsits? sitter litt langt bak i salen,med undersjenkelen litt langt fram... ellers så var hesten litt bak loddplan på det først ( og siste??) bildet... Men i alt syns jeg dere var en fin ekvipasje jeg!!!
lykke til på stevne!!!
Gå til toppen av siden

sannemor

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:57:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesannemor  Svar med kopi av melding
Takk takk..
Ja .. den stolsitsen har jeg fått kommentarer på, men det skyldes rett og slett at rompa mi har blitt litt større i det siste, så må nok på slankern. Jeg har rett og slett ikke plass i salen lenger
Veldig mange prater om at hesten går bak loddpaln. Er det en enkel forklaring på dette?
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  21:24:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nydelig hest, har en 5 åring selv!

Blikket opp og fram, eller legger du tyngden på fremparten og det vil du IKKE gjøre på en unghest:)
Hvordan er hesten å ri forresten (tung, fram o.l)? Og hvordan er veksten dens?

Skal prøve å forklare loddplan(!): nesen skal være loddrett (enkelt sagt). På feks det første bildet, ser du at hesten går med nesen bak loddplanet. Mange unghester gjør dette (og andre også forsåvidt), om de er veldig selvkomprimerte (som min er), man er for sterk i hånden (rir for dårlig fram for sjenkel og sete), jukser unna og bare knekker nakken osv. I dressurkonkurranser får man store trekk (og underkjent?) om hesten går bak loddplan. Hesten kan fort bli framtung og bare henge på framparten om den "krøller" seg under slik, og derfor er det kjempe viktig å få den til å aktiviere seg bakfra og få nesa opp litt!

Jeg øver masse med unghesten min på å tenke FRAM FRAM FRAM! Og da gjerne med nesa lang og dyp, og kanskje litt foran loddplanet (iallefall ikke bak). Dette for å bygge opp overlinjen, som ikke vil komme særlig godt om man krever for mye samling for tidlig. Målet er en positiv, avslappet og selvgående unghest:)

Hege Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  21:25:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det du sier om salen tenkte jeg også før jeg leste innlegget ditt, du skulle hatt en større sal, tror jeg. For det ser ut som du sitter veldig langt bak i salen, men hadde du satt deg lenger frem hadde du jo sittet for langt frem.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Redigert av - lino den 27/06/2006 21:26:53 Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  22:51:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Hesten var jo kjempe nyyydlig!!
jeg vil komentere hendene dine (jeg får sikkert masse dumme tilbakeslag nå =S ?)
de er litt høye og 'brede' (altså hold de mer samla og litt lavere) (etter min mening..
ser ut til at dere har/får det kjempe fint sammen.
og lykke til med stevner

Start degen med et smil,
så er det unnagjort

Never give up on the things that make you smile!
Redigert av - KarenG den 29/06/2006 22:52:26 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  23:16:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
enig med de fleste her. nydelig hest, det øverste bildet var kjempefint (sånn bildemessig sett i hvert fall). og huffameg så fint hodelag du har!!
bra sagt hege. prøv å ri mer fram, og slipp hesten mer fram til tøylen, så kommer han nok fram med nesa etterhvert. bare tenk framover hele tida, og det er (mye) bedre at han går endel foran loddplan i begynnelsen, så kan du heller samle han opp etterhvert når han er klar for det. men igjen, han var (er) kjempesøt!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.