hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Norske jenter vet for lite om prevensjon ..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Norske jenter vet for lite om prevensjon ..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  19:50:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
.. melder mozon.no i denne artikkelen. Kanskje noe å tenke på, både for oss - og høhøh, MIX?

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  19:57:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det første jeg tenkte på da jeg leste overskriften på emnet var:

Er det rart når Mix'n stenger emnet om prevensjon ;-P (Litt overdrevent)

Men dette er jo noe vi må lære om.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:06:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Organon svarte rundt 4000 norske sykepleiere på hvordan de opplever kvinners kunnskap om, og forhold til, prevensjon.

nå har jo sykepleieren så dårlig tid at det kanskje ikke er rart de ikke få svart på evt spm da!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  20:12:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
har stikk motsatt inntrykk jeg..vi blir jo pressa fulle med info om prevensjon..hehe...kan nesten bli litt for mye av det gode noen ganger..haha..
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:34:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Skulle til å skrive det samme som Silje og Ina_R..
Kanskje på grunn av sånne som mix-folka..

Hørte forresten på radio'n i dag at de har oppfunnet en p-pille som gjør at man blir kvitt menstrausjonen for alltid.. Hva tror det om det?!

Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  20:39:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Madam Fame: hehe da blir det veldig oftere unskyldninger, med hode pine.... hehe (litt på kanten men) :D

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:50:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Syntes vi får mer en nok info jeg, har ikke prøvd å finne ut om prevensjonsmidler, men vet mer en jeg vil vite for det :P Hva menes med "god nok kjennskap til prevensjon" egentlig? At man skal kunne alle prevensjonsmidlene, hva de er laget av, hvem som produserer de, fordeler og ulemper, mulige bivirkninger osv utenat? Hvis jeg lurer på noe om prevansjonsmidler har jeg ikke noe på problem med å skaffe med info om det. Ihvertfall nå som internett er så utbredt, det finnes gratis telefonlinjer for ungdom, brosjyrer på helsestasjon for de som ikke tør spør, osv. Så informasjonen ligger jo tilgjengelig, skulle det være bruk for det. Og de viktigste bør man uansett lære om på skolen. Tror vi i Norge er veldig mye mer opplyste enn folk i andre land, aids er jo ikke særlig utbredt her i forhold til andre land (f.eks flere afrikanske land), og heller ikke tenåringsgraviditeter (England har jo tatt helt av der)
Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:51:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
En p-pille som fjerner mensen?.. Da kan man vel ikke bli gravid, da? Eller?

edit. Det er kanskje meningen siden et er en p-pille x)
Meeen.. blir man helt steril liksom?

Redigert av - chk den 27/06/2006 20:52:37 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/06/2006 :  21:34:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan en del om sånne ting Men uanz er det litt feigt av mix.

*Finner nærmeste gutt, , blir gravid. Og skylde på MIX.*

Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  22:15:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, man blir vel forhåpentligvis ikke steril av de nye pillene, antar at man bare mister mensen når man tar dem, og så fort man slutter, kommer den tilbake..
Helt revolusjonerende er de vel egentlig ikke, de fleste p-piller virker slik når man hopper over den pillefrie perioden. Kjenner flere som hopper over de pillefrie dagene, slik at de bare har mensen f.eks. hver 3. eller 6. måned.
Ellers så finnes jo cerazette, som er en østrogenfri p-pille, som virker slik at mange minster mensen av den. Men den kommer jo selvsagt tilbake når man slutter å ta pillen.

Men nå er jeg vel ganske på grensen av hva man får skrive her på MIX..

Renate
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:32:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
synes det er verre hvor lite gutter vet om kjønnsykdommer!
hørt på fest:nei,jeg gjør det ikke med sånne jenter.
klamydia,hva er det?
har jeg fått klamydia,sier du?er det fali da?

ærlig talt!!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

smulemor

Skrevet - 28/06/2006 :  00:04:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
p-sprøyter fjerner også mensen for veldig mange, jeg har ikke hatt blødninger på snart 8 år :) Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 28/06/2006 :  00:07:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Tror også jenter er mer opplyst enn jenter.
I fare for å sperre tråden: Med P-sprøyte mister man og mensen (de fleste) + at man bare trenger å huske den hver 3.måned

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  13:37:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, nå, nå. Tror nok det var det at den andre p-pille-tråden tok litt av med mer personlige ting, og at noen meldte den som upassende og at derfor mix valgte å slette. Tror vi kan trygt diskutere prevensjon ol. på et mer saklig nivå ;)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  19:27:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Eva V: Det var ikke noe usakelig overhodet i den andre tråden. Det var sakelig utlevering av slike ting som Carambee skrev, så vi får se ;-) Prevensjon kan man jo finne ut av så mange andre steder, vet du. :-P Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  21:07:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg leste tråden selv jeg, og selv om jeg selv ikke syntes den var på kanten, kan jeg forstå at andre kan syntes det. Mens her er det ingenting som jeg tror noen kan bli støtt av ;)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.