hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Heste dagbok
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Heste dagbok
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  23:04:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skriver dagbok for her dag. der skriver jeg hvor jeg har ridd, hvordan tempo, hvordan hesten var, dyrlegebesøk, skoing o.l. Har skrevet siden februar 2003... Er så morsomt å bla tilbake og lese hvordan hun var for noen år siden. Bare synd jeg ikke begynte og skrive dagbok med en gang jeg fikk henne, for hun hadde størst utvikling de første månedene jeg hadde henne med tanke på forholdet mellom oss to og noen uvaner... Men men... Bedre sent enn aldri :D
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  05:43:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Bruker dagboka på vippen... Enkelt og greit... Skriver ikke hver dag, men stort sett hver gang jeg har trent ham eller det har hendt noe spesielt... Kjekt, og ikke minst moro å gå tilbake, lese utvikling, etc. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  08:22:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg liker også å ha en dagbok til hestene. Skriver hva jeg har gjort med hesten, hvor lenge den har vært ute og hvis det er noe spesielt den dagen. Det er ihvertfall kjempegreit med dagbok når man er to som bruker hesten, men jeg syntes man godt kan skrive dagbok selv om det bare er en som rir den. Så har man kontroll på hva skjedde når.
Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  13:24:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Har ikke hest nå, men hadde treningsplan for gamle hesten. Skal sies at det ble noen avstikkere fra den til tider. VAr litt mer ambisøs der enn jeg noen ganger gadd på tur:p Men skrev stort sett alltid treningsdagbok. utrolig hvor nyttig det egentlig er. Du får et problem, jobber og leter frem en lsøning skriver ned lsøninge så går det kanskje et år halvannet så får du et lignende problem og ser tilbake. En av de gamle skolehesten på stallen som jeg red mye skrev jeg også dagbok for, og det var kjempegøy. red hesten igjen for en tid tilbake, samme problemene som for år siden og samme lsøningen (uten boka hadde jeg sikkert måttet tenke litt)

Når jeg skriver treningsplan har jeg med langtidsmål (type hvor vil jeg, hva er det største målet i år? det stevne, den fjellturen sov) og korte konkrete mål (hesten skal slippe den og den tøylen, lære seg den og dent ingen ol.). Treningsplanen inneholder også et forslag til slagplan: hvor og hvordan skal jeg ri? hvordan tenker jeg at jeg kan få en løsning på problemet?
Når jeg da skriver i dagboka skriver jeg hvor lenge red, hvor og hvordan. hvordan gikk treningen i forhodl til planen? hva gikk bra/dårlig? hva funket funket ikke? tips og triks videre. Ting man må jobbe mer med.

Og når en periode er over (stort sett mellom 1-3 måneder) så skriver jeg hvordan delperioden gikk. Når langtidsmålet er nådd (f.eks et stevne) blir det jubalong og en flott rapport. Da fortjener både hest og rytter noe spesielt:)

Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Shilamon

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  13:25:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideShilamon  Svar med kopi av melding
Og seff må man ha med tingene som Cammie nevner. Dette med sår og oppførsel.. det kan bli utrolig nyttig den dagen hesten din blir syk uten at du egentlig skjønenr helt hvorfor.. og så er det jo greit med skadelogg ved evt. salg:)
Det som er gjort er gjort og kan ikke gjøres noe med. Annet enn å gjøre det til lærdom. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:05:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Satser på den gode hukommelsen min istedet

Haha, neei, gjorde det i 2 år, men så gikk jeg lei. Prøver heller å tenke over innimellom; sånn var Don for en måned siden, det var han redd for da, det slet vi med da, nå kunne han vært bedre der osv..
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:24:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Nå har jeg vært flink siden jeg skrev her!! Skriver litt fra hver dag, og det er sikkert fint til senere.
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:53:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Å! De tre årene jeg hadde Fabian tegnet vi alltid været for hver dag, skikkelig værmeldingaktig med symboler for sol og rang og vind. Så hvis noen lurer på hvordan været var 21 november 2003 kan jeg jo prøve å grave opp boka, hehe.
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:57:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, skriver hver dag. Alt fra om hvordan været var og hvordan treninga gikk/hvor jeg rei på tur... Alt skal med!

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  22:04:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg skal få ponnisen på helfôr når hun kommer tilbake fra fjellbeite, og da har jeg tenkt å skrive logg =) Skal ha en logg som "den kommende forrytter" kan skrive i Hihi :P
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:08:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Jeg begynnte med det en gang...men så ble det bare mindre og mindre skrevet og nå gjør jeg det ikke....Men det er lurt,så burde jo begynne igjen med det og bli flinkere enn jeg har vært med det.
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:51:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Bruker dagboka på vipen rett og slett. Skriver ikke hver dag, men prøver å skrive flere ganger i uka. Skriver litt spes ting, som kan være greit å huske - når og hvor?
Beate & Alger Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  00:22:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Skriver treningsdagbok hver dag. Av praktiske årsaker har jeg valgt å ha den på nett, men den er sperret for omverdenen med mindre de ikke har passord for å komme inn. Skriver i første rekke til hjelp for meg selv, men også slik at eieren av helfôrhesten min har mulighet for å følge med, og eventuelt andre som har meldt sin interesse for det. Svært nyttig å kunne gå tilbake, både for å se egen utvikling, og for repetisjon.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 07/07/2006 :  02:07:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg skriver inn dato, tid og et par setninger etter hver trening;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 07/07/2006 :  09:57:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå har jeg vært flink siden jeg skrev her!! Skriver litt fra hver dag, og det er sikkert fint til senere.

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Jeg også! Kjempeflink!
Bare at hesten har hatt nesten fri siden jeg begynte da.. hehe

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.