hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - nrk1-stygg ridning?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 nrk1-stygg ridning?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Guro
» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  15:11:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Begrepet "danskeridd" var noe som ingen jeg kjente da jeg drev med stor-brun hadde noe som helst problemer med å skjønne betydningen av.

Opprinnelig postet av Kurre

Eller at den er ridd litt tysk blir vel noe ala samme sak vil jeg tro

Og du Kurre, du er snart helten min du :-) Spissfindige og skarpe formuleringer *juble*
(og det er lov å bli litt sinna når man skriver så kjekt likevel *humre*)

Guro
Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  15:20:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Jeg la ikke ekstremt mye merke til ridningen til sprangrytterne, annet enn at jeg synes mange av dem "sagde" mye før de begynte å ri banen. Men jeg vet ikke så mye om dette, så jeg skal ikke uttale meg...

Det jeg VIRKELIG la merke til i dette programmet, og som jeg ble rød i toppen av, var den ene dressurrytteren på slutten av programmet som SLO hesten sin når hun var ferdig med å ri. Hun hevet armene sine og klappa til så lyden gikk lang vei.. DET kan umulig være godt for hesten?! Dette skal liksom være BELØNNING?! Jeg ble sinna :(
Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 26/06/2006 :  15:23:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe.. alt i orden. Alle koker over innimellom=) La meg ikke akkurat ned og grein:P Vil bare understreke at jeg i innlegget presiserte at hele greia var et spørsmål fra min side og ingen uthengning eller noe. Sa at jeg ikke hadde peiling og at dere måtte si i fra hvis jeg tok feil, og det gjorde dere=) Ellers legger jeg meg også flat for kunnskapsnivået ditt Kurre. Du har peiling på det meste! Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  15:25:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Syntes NRK generelt er dårlige på å kommentere ridning. De burde få inn noen som vet hva de snakker om, i stedet for noen som leser fra et ark med heste-fakta og gjetter seg fram til hva som skjer.

Opprinnelig postet av Eva V

Helt enigIrriterer meg sånn over de to som kommenterer,nrk kunne godt ha skiftet de ut no.

Opprinnelig postet av Brun best

Det er godt å se at dere unge er engasjert...men før dere slenger ut av dere ting bør dere kanskje vite LITT mer om hva dere snakker om?

NRKs faste komentator er Ulf Storemark.
Tidl landslagsrytter,trener,grenleder i sprang i NRYF...Ulf har en merittliste som er ganske så fenomenal og vet nok bedre enn de fleste "hva han snakker om".
Han var gjennom mange år en av våre aller beste ryttere og i tillegg mest brukte trenere.

Vi er mange som har lært MYE av Ulfs "noe" krasse komentarer og enorme engasjement.

Dukk ned i Wendy-bladene igjen og kom ikke frem før dere gjør bakgrunnssjekken deres "LITT" grundigere før dere trykker på "send"knappen.

ooops,jaja,uansett så kommer det no masse rart utav munnen hans og.Men det er nå egentlig det kvinne mennesket som irriterer meg mest.Hun er jo bare enig i alt han derre Ulf sier,og viss hun sier noe før han og han er uenig så skifter hun plutselig mening

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 26/06/2006 :  15:26:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg la ikke ekstremt mye merke til ridningen til sprangrytterne, annet enn at jeg synes mange av dem "sagde" mye før de begynte å ri banen. Men jeg vet ikke så mye om dette, så jeg skal ikke uttale meg...

Det jeg VIRKELIG la merke til i dette programmet, og som jeg ble rød i toppen av, var den ene dressurrytteren på slutten av programmet som SLO hesten sin når hun var ferdig med å ri. Hun hevet armene sine og klappa til så lyden gikk lang vei.. DET kan umulig være godt for hesten?! Dette skal liksom være BELØNNING?! Jeg ble sinna :(

Opprinnelig postet av chk

Klarer ikke holde meg helt unna her eller. Reagerer ofte på "belønningen" av hester. Ikke at de direkte lider, men jeg har alltid hatt inntrykk av at de setter større pris på et stryk på halsen enn direkte dæljing (dårlig ord).
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  15:56:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er godt å se at dere unge er engasjert...men før dere slenger ut av dere ting bør dere kanskje vite LITT mer om hva dere snakker om?

Tidl landslagsrytter,trener,grenleder i sprang i NRYF...Ulf har en merittliste som er ganske så fenomenal og vet nok bedre enn de fleste "hva han snakker om".
Han var gjennom mange år en av våre aller beste ryttere og i tillegg mest brukte trenere.

Vi er mange som har lært MYE av Ulfs "noe" krasse komentarer og enorme engasjement.

Dukk ned i Wendy-bladene igjen og kom ikke frem før dere gjør bakgrunnssjekken deres "LITT" grundigere før dere trykker på "send"knappen.

Kopi av melding:
Som Kurre sier.. Ulf vet nok hva han snakker om, men kanskje dere ikke skjønner hva han snakker om? Jeg er forsåvidt enig i Ulfs kommentar om den gapende hesten.

Når jeg har sett sprang har det vært kvinnelig kommentator som jeg irriterer meg over, så å fornærme en hellig Ulf har jeg ikke gjort meg skyldig i. Jeg vil ikke få noe "ung wendy-leser som ikke aner hva hun snakker om" stempel på meg, så du kan spare deg de kommentarene. Jeg sjønner meg godt på sprangridning, det er ikke det står om. Jeg interesserer meg null om sport på tv, så å sette meg inn i navn og meritter på kommentatorene gidder jeg faktisk ikke. Jeg mener at jeg ikke er så imponert over kommentatorene i ridningen på NRK, de klarer verken å engasjere eller informere like godt som kommentatorene på andre idretter. Ofte virker det som de sitter å leser fra et papir, eller gjetter seg fram til regelene, som om dette er noe man tar på sparket i stedet for å sette seg godt inn i det. Selv om kommentator er flink rytter er han ikke hevet over all kritikk av den grunn; god rytter betyr ikke god kommentator.

Redigert av - Eva V den 26/06/2006 15:58:40 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  18:04:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kopi av melding:
Som Kurre sier.. Ulf vet nok hva han snakker om, men kanskje dere ikke skjønner hva han snakker om? Jeg er forsåvidt enig i Ulfs kommentar om den gapende hesten.

Når jeg har sett sprang har det vært kvinnelig kommentator som jeg irriterer meg over, så å fornærme en hellig Ulf har jeg ikke gjort meg skyldig i. Jeg vil ikke få noe "ung wendy-leser som ikke aner hva hun snakker om" stempel på meg, så du kan spare deg de kommentarene. Jeg sjønner meg godt på sprangridning, det er ikke det står om. Jeg interesserer meg null om sport på tv, så å sette meg inn i navn og meritter på kommentatorene gidder jeg faktisk ikke. Jeg mener at jeg ikke er så imponert over kommentatorene i ridningen på NRK, de klarer verken å engasjere eller informere like godt som kommentatorene på andre idretter. Ofte virker det som de sitter å leser fra et papir, eller gjetter seg fram til regelene, som om dette er noe man tar på sparket i stedet for å sette seg godt inn i det. Selv om kommentator er flink rytter er han ikke hevet over all kritikk av den grunn; god rytter betyr ikke god kommentator.

Opprinnelig postet av Eva V

Nå har vi en fantastisk x-sprangrytter som kommenterer. Greit nok at han kan høres ut som om han leser opp fra et papir, men det er da sannelig bedre at det høres sånn ut, enn at vi setter inn Mini Jacobsen til å kommentere, som da faktisk må lese rett fra et papir? Eller?
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  18:14:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jo selvfølgelig kan det være verre, men det kan også bli bedre. Må få lov til å si det, vel? Igjen, det er den kvinnelige kommentatoren jeg har lagt mest merke til. F.eks kunne han her Ulf-karen kommentert sammen med noen andre som har bedre kunnskap om reglene (kanskje noen som har dommerkurs ol?) og grenen. Og det er ikke bare i sprang jeg syntes kommentarene kunne gjøres mer utav, men i dressur, feltritt, div hesteshow (OHS), femkampsridning i OL, ol hvem kommenterer der?

Å si at det er rom for forbedring er jo bare en oppfordring fra meg som seer om at dette er noe jeg er interessert i å se på og som gjerne kan gjøres mer ut av. For det er jo faktisk noen som ser på ridning med interesse også, selv om det ikke er like mange som fotball ;)

Gå til toppen av siden

kikki&thokki

Skrevet - 26/06/2006 :  18:45:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig her. Tror det er viktig at de som kommenterer har peiling på det å kommentere og. Hjelper ikke at de er aldri så mye eksperter hvis de ikke har evne til å engasjere. Ridesporten er liten i Norge og det er viktig at den presenteres på en god måte. Ingen kritikk av kommentatorene som var nå, men på generellt grunnlag er mitt synspunkt at de må kunne engasjere. Synes f.eks kommentarene til Oslo Horse Show-showet (eh) i romjulen ikke var helt patente. TEnker da særlig på islandshesten, men det skal sies at det var dårlig filmet og, og hvis ikke kommentatorene satt der emns det gikk avr det kanskje ikke så lett å få med alt. Men det er jo i det hele tatt bra det sendes på TV=) Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  09:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel. jeg va på lier på lørdagen og kastet noen blikk over på oppvarmingsbanen. det jeg fikk se der var noe av det værste jeg har sett. at ryttere på et så høyt niva varmer opp ved å sage og dra i gramantøyler til hesten har nesa på bringen overrasker meg. det var vel kun en eller to ryttere av rundt 10-11 stykker som red uten hjelpetøyler. og ingen av rytterene satt stille med hendene. de kakket med sporer og dro først alt de maktet i en tøyle før de dro alt de orket i den andre. det var mye gaping å se, men hva hjelper det når mange av hestene var så snurpet igjen med aachennesereimer at de ikke kunne rikke kjeven en tomme. fælt synes jeg. jeg er ikke noen topprytter selv, men veit da at hester skal ris bakfra og frem, uten å bli dratt i kjæften! dette var altså sprangrytterne jeg så..

mulig at dette ble litt OT, men måtte bare få det ut. kanskje jeg overreagerer. jeg leser jo wendy av og til..
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  18:45:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg så faktisk noe fint når jeg gikk rundt og tittet på lier!

i en sprangklasse, er ikke helt sikkert på hvem klasse men det har ikke noe med saken og gjøre.
en rytter kom inn med en hest med et helt vanlig trisebitt eller 3 delt og ingen nesereim og et helt enkelt forstykke uten martingal.

hadde det enda vært sånn alle steder? *sukk*

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  19:32:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Renate lager bølgen for Kurre*

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

.Anne-Lise.

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:33:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside.Anne-Lise.  Svar med kopi av melding
Kurre!

Men må bare legge til at jeg syns Ulf er flinkest av de to. Rita pleier å si noe først, og Ulf retter på det etterpå. Hehe.. Heia Ulf

Mvh. Anne-Lise Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  20:44:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Bøyer meg i støvet og takker for tilliten* (og rødmer aldri så littegranne,tenk å få ros for å bli "litt" hissig...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  21:35:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding

Dere andre som blir så sjokkert og ulykkelige -
Ca 500 kg meget veltrent,sterk ridehest i adrenalinrus på banen på stevnet som sier "Slipp for faen jeg skal hoppe NÅÅÅ!!" krever av og til noe mer enn en stramming av korsryggen for å bremse.
Å tro at det vil se like fjærlett og enkelt ut når man hopper en 160 bane som når den lokale "barock-guruen" skritter rundt på lang tøyle med fjordingen sin er tåpelig.

[/quote]

med full respekt for Solveig S,så synes jeg ikke det der var særlig pent sagt..
men jeg for min del vet veldig godt hva det vil si å sitte på 500 kg som bare VIL komme til neste hinder,å det kjapt!!skal man sitte på slakke tøyler da,kan dette desverre bli veldig farlig..men det jeg aldri har forstått eller kommer sikkert aldri til å forstå heller er det ved å dra fra den ene tøylen til den andre(saging?)noen med forklaring??er dette lissom mildere for sterke hester enn å ta hardt i begge tøyler.men uansett ingen hest er født harde i munnen.synes de fleste var flinke men som sagt,et par stk merket seg ut...

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.