hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Red uten sal og hodelag i dag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Red uten sal og hodelag i dag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

carambee

Skrevet - 27/06/2006 :  01:00:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hehe
Sjønner. Jeg lurte deg til å titte altså, hihihihi
Akkurat som når jeg sa til Birre at den skvette-filmen ikke var skummel.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  16:06:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kjempeflotte filmer både fra Susanne og Kristine

Herlig den kontakten man har med hesten når man rir uten noen form for utstyr. For en følelse!

Therese
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  16:45:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, tøffe kuer Kristine! Skikkelig cowboy :) eller indianer...
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  19:17:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kristine: Rosita er iallefall mer lydig enn Tigergutt... Hehe...
Jeg hadde ikke hatt kontroll på gampen uansett utstyr med de kuene i nærheten... Han er livredd kuer... Hehe...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 27/06/2006 :  19:38:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Nå er jo Rosita vant med kyr da. Hun står jo sammen med dem. Men må si jeg var ltt spent på reaksjonen når kyrne begynte å leke rodeohester;)
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  19:47:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Begynte å le når jeg så reaksjonen på de kuene i filmen til Kristine ;-D
Men til begge to, kjempefine filmer

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 27/06/2006 19:49:09 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  23:41:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
tøfft susanne!

nå fikk folk beviset på at en vanlig hest kan gå kjempe pent!
selv om du ikke hadde cowboy hatt:p

men ang NH!

driver ikke alle med det?

jeg har iallefall tolket NH til og være komunikasjon med hesten uansett hva slags gren du driver med

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 28/06/2006 :  00:16:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var veldig redd når kyrne kom. Det var liksom ikke planlagt. Så for meg at Rosita ville løpe etter, men hun gikk heldigvis som ei gammel nepe bortover, så det gikk bra
Rosita står jo ikke sammen med kyr da, hehe. Men vi bruker til vanlig å jage de. Så hvorfor hun ikke løp etter de den gangen var rart. Hadde jeg hatt utstyr hadde hun sikkert løpt.
Var litt artig situsajon akkurat der og da. Min søster som er livredd kyr bak gjerdet med filmkameraet, og jeg måtte jo teste sjebnen, ri etter

Og Roxira, for et sammentreff Begge er jo lykkelig eiere av en nordlæning.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  11:48:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Regner med du siktet til min kommentar ang å ri hesten uten sal og hodelag.
Jeg mente å ri hesten uten sal og hodelag, like godt som MED.
hadde jeg jobbet der jeg jobbet før kunne jeg vist deg hva jeg mente ved å filme.
Eksemplet jeg dro frem der ( som har vært dressurhest men omskolert til western) er en fullblods på 22 år. Man kan sette seg opp på han uten noen ting og ri galoppbytter, sjenkelvikninger i alle gangarter, og han samler seg og bærer seg selv.
Jeg kan sette meg på hvem som helst av spranghestene på stallen uten utstyr på inngjerdet område og skritte rundt.
Mener ikke å være frekk, men det var ikke dette jeg mente med det.
Selvsagt var dette godt gjort også, er ikke det jeg sier ;)
Tror det er sunt å ta av utstyret ibland og sjekke kontrollen.

Poenget med uten sal og hodelag i den debatten var at westernryttere ikek trenger tunge tøyler for å kunne ri. Som en annen nevnte at hun så oppvisning med de som tok av hodelaget og red likt uten.

Poenget er at man ikke trenger tøyler og utstyr for å ri og samle en hest.
Alt for mange har kontrollen basert i bitt, og reimer.
kontrollen skal sitte i hodet.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  11:50:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Tigull: NH kan man drive med i alle grener, utrykket NH er blitt så mangt, men jo det handler om kommunikasjon uansett hvilke gren man driver med.
Min oppfatning er at det også er en treningsmetode, hvor man jobber utfra hestens kroppspråk og naturlige instinkter.
man finner ut hvorfor hesten gjør ting isteden for å "løse" problemene ved å sette på mer utstyr, en reim for hver anledning.
man vil at hesten skal se deg som en naturlig og god leder.

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  20:38:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tigull: NH kan man drive med i alle grener, utrykket NH er blitt så mangt, men jo det handler om kommunikasjon uansett hvilke gren man driver med.
Min oppfatning er at det også er en treningsmetode, hvor man jobber utfra hestens kroppspråk og naturlige instinkter.
man finner ut hvorfor hesten gjør ting isteden for å "løse" problemene ved å sette på mer utstyr, en reim for hver anledning.
man vil at hesten skal se deg som en naturlig og god leder.

Opprinnelig postet av Bea

ja men NH jo kun komunikasjon med hesten din uansett om du bruker mye utstyr eller ikke,
det er bare det at ikke alle er så veldig språk dyktige og til tider synes jeg "hest sk" er et vanskelig språk.

dessuten er det dumt at NH er forbunnet med western riding for alle som ikke liker western vil tror det har noe med det og gjøre.

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  21:30:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
For 8-9 år siden var det ikke mye NH i Norge, heller ikke westernridning.
Folk trodde NH var en gjeng mennesker med cowboy hatt som gikk rundt å leide på hestene sine.
Både NH og western er kommet mye lengre i dag.
NH er ikke lengre så uglesett, og ikke western , men det er fortsatt folk som har sine ideer om hva det er.

Det er komunikasjon uansett utstyr, men om man har god komunkiasjon trenger man ikke masse utstyr.

Etter min mening trenger man ikke hingstebitt for å leie en NH trent hest, eller martingaler og skarpe bitt. Man løser ikke problemene med utstyr, så jeg vil si at dette ikke er nødvendig, om komunnikasjonen og forholdet hest-menneske er på plass.

Din mening om NH ( og roxiras) er merkelig, for dere har sett folk som visstnok driver med dette banke hestene, og samme med western.

At jeg ser en MG rytter eller en travtrener banke hesten vil ikek si at alle gjør det, og at DET er MG.

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 28/06/2006 :  23:01:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Bea: Du glemte det med å jage hesten rundt i ring. Det er jo det som er NH (ironiknapp)

Bustetrollet: Syntes å huske at du sa Rosita gikk på eite med kyr.. hm.. my bad!

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  23:03:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
For 8-9 år siden var det ikke mye NH i Norge, heller ikke westernridning.
Folk trodde NH var en gjeng mennesker med cowboy hatt som gikk rundt å leide på hestene sine.
Både NH og western er kommet mye lengre i dag.
NH er ikke lengre så uglesett, og ikke western , men det er fortsatt folk som har sine ideer om hva det er.

Det er komunikasjon uansett utstyr, men om man har god komunkiasjon trenger man ikke masse utstyr.

Etter min mening trenger man ikke hingstebitt for å leie en NH trent hest, eller martingaler og skarpe bitt. Man løser ikke problemene med utstyr, så jeg vil si at dette ikke er nødvendig, om komunnikasjonen og forholdet hest-menneske er på plass.

Din mening om NH ( og roxiras) er merkelig, for dere har sett folk som visstnok driver med dette banke hestene, og samme med western.

At jeg ser en MG rytter eller en travtrener banke hesten vil ikek si at alle gjør det, og at DET er MG.

Opprinnelig postet av Bea

en dame som jeg kjenner sa NH var populært den gangen hun red aktivt for 15 år siden og når hun begynte for 2 år siden og ri så var det plutselig poppis igjen!

Bustetrollet

Skrevet - 28/06/2006 :  23:15:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Bustetrollet: Syntes å huske at du sa Rosita gikk på eite med kyr.. hm.. my bad!

Opprinnelig postet av carambee

Hun gjorde det en stund, ja. Meeen, jeg hadde jo lært henne at kyrne skulle jages, så det funka ikke. Hehe.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.