hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Red uten sal og hodelag i dag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Red uten sal og hodelag i dag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Olithyon

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  15:50:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Så flinke dere var Roxira. Flott samspill mellom hest og rytter :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  16:33:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Herlig å se på. Det ser så "indianeraktig" ut (positivt ment) :-)

Men kan jeg spørre hvordan du får han til å forflytte seg slik uten noe utstyr når det ikke er noe han har lært?

Han så forresten utrolig aktiv og sprek ut, gikk virkelig fremover den ponnien. Og nydelig var han også!

Opprinnelig postet av Venia

Jeg brukte sjenkler og vekt... Jeg var ikke så veldig flink med vekt, så han gikk litt hit og dit som han selv ville også guidet jeg han en del...

Ja, han er veldig sprek kar... Mangler ikke futt den gutten nei

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  16:37:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Takk for mange hyggelige innlegg!! *Blir lykkelig og varm inni seg*

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  16:43:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Var en diskusjon her inne under dressur og kandar, og der leste jeg at det bare var western hester som kunne ris uten sal og hodelag. Og hester som hadde gått western før.

Dette ble jeg bare nødt til å prøve med Norlandshesten min som aldri har vært trent i horsemanship eller western.
Han har vært dressur, sprang, tur, kjøre og Mounted games ponni.

Dette er noe jeg aldri har prøvd før, og ponnien har nå hatt sommerferie en uke.

Driver å laster opp filmer fra det nå... Kommer linker så snart de har lastet opp, ble en del filmer så det tar litt tid

Måtte bare legge inn emnet for jeg er så stolt av gullet mitt... Han er så flink!! Dette er en hest som er veldig avhengig av tøyler når man rir siden han er brukt mye til kjøring.
Må også skryte litt av hvor flott den gamle mannen er.. 17åring... Jeg synes han holder seg godt!!

Opprinnelig postet av Roxira

gratulerer :) En herlig følelse! Har ridd fjordhoppa mi ørten ganger selv uten noe som helst form for tøyler eller sal!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  16:49:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rir en del uten utstyr jeg også. Har en del filmer. Men gidder ikke rope så høyt om de etter denne tråden gitt.
Ung og dom, som det het den gangen. BLÆÆÆ

Opprinnelig postet av Bustetrollet

På tur hadde ikke jeg turt enda heller, men hadde jeg stolt 100% på hesten hadde det vært noe annet.

Men jeg vil gjerne se filmer

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  17:12:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Rir en del uten utstyr jeg også. Har en del filmer. Men gidder ikke rope så høyt om de etter denne tråden gitt.

Men jeg vil gjerne se filmer

Opprinnelig postet av Roxira

Jeg også

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  18:30:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Litt OT, beklager, men jeg leste gjennom den tråden og jeg fikk intrykk av at du red veldig mye uten sal (og hodelag? men det har ikke så mye å si for det jeg vil si). Det er jo fult mulig at jeg tar feil men om det er slik, vil jeg gjerne at du skal tenke på ryggen til hesten. For det er jo ikke bra for en hest å bli ridd for mye barbak.. Bare en liten påminnelse til alle barbak-fans :) Ikke for å lage en ny diskusjon. Det trenger vi ikke.

Jeg vil gjerne se video jeg og, foressten! Elsker hjemmesnekra hestevideoer! :D

Og tilbake til emnet. Du og hesten din er kjempefine sammen, Roxira :) Ser virkelig ut som dere har et godt forhold og trives godt, begge to! Bra samspill, som allerede er nevnt! :) Flinke, er dere! Fint å se på :)
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/06/2006 :  19:58:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
chk: Endelig leser jeg at noen er enig med meg ang hesterygger og barbakridning... Har følt meg som en skikkelig bedreviter som skal ødelegge for de som liker å ri uten sal (heh, og mener at det er det mest naturlige for den)

Men for all del. Å kose seg litt en gang i blandt å ri uten sal gjør nok ingen skade:)

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  20:18:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Med felles rase (nl-hest) og bruk av "sunt hestevett", så har vi oppnådd det meste.

Heh...?

Var forøvrig fin film av dere Susanne

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/06/2006 :  20:51:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånn da 7hø..
http://s13.photobucket.com/albums/a277/krastine/?action=view¤t=MVI_2792AVI.flv

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/06/2006 :  21:11:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Er det deg Kristine?
Du kan jo ikke bare skifte nick på det viset vel! Du som ikke har bilde en gang.
Kjente igjen Rosita da. Ser ut som hun viker bra for press. Snudde jo på femøringen:)
Jeg kan styre med vekt og sjenkel i skritt. Men i trav får jeg litt problemer gitt... Har mista all barbak-balansen jeg hadde i mine yngre dager, hehe

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  22:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eh... ser jeg på rett film? Hvilken snuing på 5-øren... det er jo bare skritt og noen få travsteg? Eller er det noe galt på datan min?
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/06/2006 :  22:44:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det deg Kristine?
Du kan jo ikke bare skifte nick på det viset vel! Du som ikke har bilde en gang.
Opprinnelig postet av carambee

Hun viker bra for press ja.

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 27/06/2006 :  00:21:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Harneshaug: Okej jeg overdrev litt da. Tenkte på den første svingen hun tok i begynnelsen. Ville bare få frem at hesten viker bra for press

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  00:55:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var ikke meningen å kritisere noe altså (-: Bare så for meg type Western-show el naturel!
Ellers helt enig (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.