hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Red uten sal og hodelag i dag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Red uten sal og hodelag i dag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  21:11:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Var en diskusjon her inne under dressur og kandar, og der leste jeg at det bare var western hester som kunne ris uten sal og hodelag. Og hester som hadde gått western før.

Dette ble jeg bare nødt til å prøve med Norlandshesten min som aldri har vært trent i horsemanship eller western.
Han har vært dressur, sprang, tur, kjøre og Mounted games ponni.

Dette er noe jeg aldri har prøvd før, og ponnien har nå hatt sommerferie en uke.

Driver å laster opp filmer fra det nå... Kommer linker så snart de har lastet opp, ble en del filmer så det tar litt tid

Måtte bare legge inn emnet for jeg er så stolt av gullet mitt... Han er så flink!! Dette er en hest som er veldig avhengig av tøyler når man rir siden han er brukt mye til kjøring.
Må også skryte litt av hvor flott den gamle mannen er.. 17åring... Jeg synes han holder seg godt!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  21:21:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
gallopperte dere og du hadde full kontroll og sånn da?:P
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  21:43:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
gallopperte dere og du hadde full kontroll og sånn da?:P

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Det var første gangen vi prøvde så nei... Dette er som sagt en veldig tøyle avhengig ponni.
Jeg pleier ikke å galoppere første gangen jeg prøver noe nytt med hestene mine uansett hva det er av ting de ikke er vant med.

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 25/06/2006 21:51:09 Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  01:54:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg er iallefall veldig fornøyd med dagens økt... Og stolt av ponnien min!!

Her kommer da filmer som jeg lovte:

http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Hesta/?action=view¤t=PICT3265MOV.flv

Prøvde å få han til å flytte rompa, men fikk ikke det til:
http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Hesta/?action=view¤t=PICT3266MOV.flv

http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Hesta/?action=view¤t=PICT3268MOV.flv

Tusler etter:
http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Hesta/?action=view¤t=PICT3269MOV.flv

Bestevenner:
http://s65.photobucket.com/albums/h226/Roxira/Hesta/?action=view¤t=PICT3272MOV.flv

Vi har aldri trent NH og har møtt hverandre på halveien... Når dager er som denne er han verdens enkleste ponni å holde på med.

Flott er han ikke?

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  02:14:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var koselig å se. :) Virker som dere har et godt forhold. Søt ponni og flink rytter. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  02:24:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette var koselig å se. :) Virker som dere har et godt forhold. Søt ponni og flink rytter.

Opprinnelig postet av maane

Tusen takk har hatt han i 13 år nå

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Venia.

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  03:59:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herlig å se på. Det ser så "indianeraktig" ut (positivt ment) :-)

Men kan jeg spørre hvordan du får han til å forflytte seg slik uten noe utstyr når det ikke er noe han har lært?

Han så forresten utrolig aktiv og sprek ut, gikk virkelig fremover den ponnien. Og nydelig var han også!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/06/2006 :  04:45:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kjempefin kontakt mellom dere roxira!
Vet at du sier du ikke trener NH, men du har alikevel et godt kroppspråk synes jeg. Så at du bevisst eller ubevisst kommuniserer med han på hestevis tviler ikke jeg på...

Hvis jeg noengang får inngjerdet område å ri på, så kanskje jeg og prøver meg på en sånn ridetur. Så lenge bremse-kommandoen funker så... Tilda svinger godt for vekthjelp og sjenkel.

Hoppa opp på henne når vi leide tur på fjellet her en dag. Jeg var så sliten (dårlig kondis) Så da hoppa jeg opp, Tilda var så snill å bære meg et stykke:) Hadde grime og leietau da..
Det var en kjempeherlig følelse. Bare sitte der mens hun gikk over stokk og stein. Var sikker på at jeg skulle dette av, men det gikk så fint så...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  04:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, Roxira - Du har SKJØNT det!!

Med felles rase (nl-hest) og bruk av "sunt hestevett", så har vi oppnådd det meste.

Jeg kan kravle meg opp på Sunniva, ta tøylene i et heelt løst grep, nærmest som "neck-reigning" og så gi enkle kommandoer, med bare vekt-overflytning og litt dressur-pisk som "forsterkning" - så gjør hun ALT jeg vil.

Er ikke sikker på om dette vil være "alt" i programmet på Seljord'n, så jeg må vel legge inn litt mer dressur av tradisjonell art - for å få folk til å SE det.

Hallooo, Susanne! - Håper vi kan treffes i løpet av sommeren!
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 26/06/2006 :  05:57:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jeg må også kjøpe meg n/l-hest så jeg får være med i klubben deres T.Boysen og Roxira.
noen av mine beste hesteminner er sammen med N/L-hester!

Og jeg er helt enig: Man kommer langt med bare sunt hestevett.

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  09:33:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så koselig! :) Skal si du har et godt forhold til hesten din ja!
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  10:55:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det var virkelig morsomt og se på Roxira!! Utrolig god kommunikasjon du og ponnien din har

(Skulle ønske min guttebass også hadde like god fremdrift som din )

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  12:23:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
så fint å se
tragisk å se (f.eks) dressur-ryttere med stygge bitt og nesereimer, martingal, osv..

jeg har holder på med horsemanship jeg også, men har ikke noe ridebane (slik at jeg kan slippe hesten) det blir bare øvelser.

har ridd en gang med bare taugrime på tur (på ei 19 år gammel N/L) , sammen med venninden min.
gikk bra i starten, helt til at hun fannt ut at hun kunne springe uten at jeg klarte å stoppe henne helt..
hehe, joa d gikk bra..

har flere ganger ridd henne uten noe, både i trav og galopp (f.eks ned/opp til beite)

kNegG KneGG

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  14:01:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rei en gang i tiden (da jeg var ung og gal:P) med bare tau rundt halsen og ikke noe mer. Rei villmannsturer i skogen, i både skritt, trav, galopp og tølt. Det gikk strålende, og jeg stolte fullstendig på hesten. Nå er jeg blitt litt eldre og mer pysete ... Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/06/2006 :  15:21:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir en del uten utstyr jeg også. Har en del filmer. Men gidder ikke rope så høyt om de etter denne tråden gitt.
Ung og dom, som det het den gangen. BLÆÆÆ

Redigert av - Bustetrollet den 26/06/2006 15:23:45 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  15:45:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er forskjell på å ri uten utstyr på en inngjerdet bane. Å ri på tur uten utstyr er bare teit.

Dere var flinke, Roxira! :)

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.