hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sykemelding fra sommerjobb
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 sykemelding fra sommerjobb
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  18:16:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er utrolig sliten etter et langt skoleår, og nå har jeg akkurat begynt i sommerjobben - som er enda mer stressende enn jeg hadde trodd. Jeg aner ikke hvor lenge jeg holder ut, nå som jeg i tillegg har fått en kraftig forkjølelse.

Kan jeg sykemelde meg fra en sommerjobb, eller har jeg ikke rett på det?

www.hestene.no

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  19:27:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, det er klart du kan sykemelde deg fra en sommerjobb. Du har da krav på sykepenger for de dagene du skulle vært på jobb, men ikke er der. Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  19:32:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men dah må du ha gokjent det av lege. Hvis ikke har du 3 dager fri syke dager du kan ta av.. men de får du ikke betalt for... jeg mener det var slikt... mer en 3 dager må man ha syk melding fra lege...

*rotete, men håper du skjønner*

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/06/2006 :  19:43:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Håper du har en god kontrakt da. Isåfall er det ingen problem å sykemelde seg (det beste er å få fra lege, ikke egenmelding)
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  19:44:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er vel bedre at jeg er hjemme, evt. bytter vakt med noen, enn at jeg dilter stemmeløs og forkjølet rundt på jobben..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 25/06/2006 :  19:56:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jepp, så blir du fortere frisk og
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  20:15:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
der jeg jobber er det sånn her med sykemelding:

første 3 dagene er det 100% lønn om du har sykemelding fra lege!
etter de 3 dagene er gått får du 75% lønn!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  23:47:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Men du er jo fast ansatt, Mari er jo bare sommervikar.

Mener å ha hørt enkelte plasser, hvor de gir x-antall prøveuker. I dette tidspunktet har man ikke "lov" å være syk/ha fravær.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  23:55:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skal snakke med sjefen i morgen. Jeg kan ihvertfall ikke gjøre den jobben jeg vanligvis gjør - med guiding av turister - men jeg kan sikkert rydde, stå i kassen eller noe isteden, slik at jeg slipper å snakke.

lino

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  00:15:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Der jeg vanligvis har sommerjobb kan man ikke sykemeldes før etter 14 dager etter at man hadde sin første arbeidesdag.
Deretter kan man være borte med egenmelding, men om man skal ha sykepenger må man ha sykemelding fra lege.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Redigert av - lino den 26/06/2006 00:16:35 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  08:37:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Men du er jo fast ansatt, Mari er jo bare sommervikar.

Mener å ha hørt enkelte plasser, hvor de gir x-antall prøveuker. I dette tidspunktet har man ikke "lov" å være syk/ha fravær.

Opprinnelig postet av TORHILD

jeg har ikke fast jobb nei

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  09:08:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om man er fast ansatt eller midlertidig ansatt (prøvetid kan være opp til 6 måneder ifølge arbeidsmiljøloven) kan man godt være syk. Men arbeidsgiver kan utsette prøvetid med tidslengde på sykdom.

Normalt er arbeidsgiver betaler de første 14 dager, deretter trygdesystemet. Mener at man skal vise legeattest etter 3 dag. Litt forskjellig om man er i en IA bedrift eller ikke.

Er man midlertidig ansatt, vikar eller konsulent kan man oppleve at man ikke får betalt sykepenger de første 14 dager til 2 mdr. Ei heller betalt helligdager og andre fridager.

Viktig å lese kontrakt, det som står med smått :) Ellers kan man forhøre seg med LO/fagforening eller Aetat hva man har krav på.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  20:01:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Når det bare er sommerjobb og ikke fast jobb er jeg usikker påom du kan ta ut sykemelding slik at du får lønn.
Som lino sier:
Der jeg vanligvis har sommerjobb kan man ikke sykemeldes før etter 14 dager etter at man hadde sin første arbeidesdag.
Deretter kan man være borte med egenmelding, men om man skal ha sykepenger må man ha sykemelding fra lege.

Tror det er slik det fungerer.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  20:20:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skal uansett ikke sykemeldes. Har en kjempsnill sjef som lar meg jobbe i mitt eget tempo, ta pauser når jeg vil og ta litt andre arbeidsoppgaver som ikke er så krevende. Da er den saken løst :)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.