hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Torvstrø
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Torvstrø
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Toyboy

Skrevet - 24/06/2006 :  17:34:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har brukt/bruker torvstrø ? Skal få det på stallen så det hadde hvert greit å vite om det funker bra eller, og er det bare til å legge ca 10 cm ( som jeg har lest ) på torvstrø på gulvet å lage en matte, hvor ofte skal alt skiftes ?

Lopke

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  21:40:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva har dette med trav å gjøre?? du postet jo også undet en annen kategori?? Gå til toppen av siden

Toyboy

Skrevet - 25/06/2006 :  09:35:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje fordi jeg vet at det er brukt på endel travstaller Gå til toppen av siden

Toyboy

Skrevet - 25/06/2006 :  10:20:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
For å si det sånn da : Har hørt at det er endel travstaller som bruker det, men jeg kjenner ingen, derfor sendte jeg inn under Trav også, for at sjansen skulle være større å nå trav folket der.

Ja jeg kunne nok sendt mail til forhandler å hørt også, men jeg ville nå høre med en som er nøytral da, og ikke bare skal selge.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  14:27:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo men vi poster ikke foring, forfangenhet og beitespørsmål på trevhester under travkategorien heller. Den som kan lese, kikker vel under andre kategorier og.

Så det er nok og poste et sted. Og holde seg til kategoritema. Ellers blir det bare rot.
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  17:55:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Nei, det blir ikke rot..
Og for å svare på ditt spm:
Jeg bruker det ikke, men vet om noen i den andre stallen som bruker det,
og de er kjempe fornøyd..
Fordi den ikke støver, og de skifter kun ut en gang i uken,
men jeg vet ikke om den hesten er hyperreinslig, eller om den er som normale hester da:P

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 26/06/2006 :  20:52:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker flis....kunne ikke tenke meg torv. Og flis vanner jeg som regel, så støver det ikke.
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  21:32:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke.

Vi bruker flis, og vanner den daglig slik som Norm Rigel. Det funker fett Og jeg syns torv gjør stallen og boksene mørke.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  22:44:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg bruker flis, men vanner den ikke, da vi ikke har støvete flis..
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

richrobin

Skrevet - 28/06/2006 :  00:21:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

På den stallen jeg hadde Hafs på Ås brukte vi torv, og det hadde de gjort i mange år. Syntes egentlig torv er fint å bruke, lite (tilnærmet ingen) støv, ligger godt på gulvet og gir god og fin beskyttelse/liggeplass til hesten. Samtidig som det ikke blir luktende piss selv om man velger å lage matte. Jeg var helt i mot å bruke matte de første mnd, men begynte etter hvert å bruke det, og gud så fantastisk lett det ble å møkke samtidig som hesten fikk enda bedre soveplass.

Jeg bruker generelt mye strø, det være seg torv el flis, og hestene mine vasser i strø, men brukte ikke noe mer torv enn jeg bruker flis! Ulempen med torv er dog at jeg syntes det er vanskeligere å mække med, i hvert fall til å begynne med, men dette er vanesak. Ellers blir det jo mørkere da, men det hadde de løst der nede ved å male stallen i lyst grått og hvitt, funka fett =)

Men men, skulle jeg velge, velger jeg nok flis - selv om torv er mer miljøvenlig =) Hjemme bruker vi som sagt råflis, og det funker suverent, må dog vannes nå om sommeren, men det er jo så lite=)
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 28/06/2006 :  11:43:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei!

Tenkte jeg skulle begynne å bruke litt torv nå til vinteren, i tillegg til flis. For å unngå at det blir mørkt, skal jeg prøve å lage en tykk matte underst med torv, og ha et godt lag med flis på toppen. Dette minsker ikke akkurat møkkingen, men underlaget blir vel stødigere og varmere for hesten å sove på om vinteren?
Men dritt om torven ikke ligger stødig i bunn, men blander seg mye med flisa i stedet... Får se hva jeg gjør. Kommer uansett til å bruke flis i tillegg ((:

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.84 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.