hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hester som er gale
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Hester som er gale
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

-Carmen-

» VIP

Skrevet - 25/05/2006 :  19:29:03  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hester som er gale

Eller hestene er ikke gale, men de hører ikke på deg.. Har det hendt deg at hesten du rir ikke vil kutte at til skritt når dere traver?.. Eller at hesten du rir på stopper forran utheiningen til en annen hest, & vil ikke move på seg?.. Dette hender meg kjempe ofte..

Leikas

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  20:56:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Har mange "galne" hester på stallen..
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  21:13:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Urgh, minnes enda den gangen jeg kjørte treningsløp med hingsten Flaten Best... Han satte opp farten noe skrekkelig, jeg fikk ikke stoppet han i det hele tatt.. Når han først stoppet fikk jeg ikke 'startet' han igjen. Men han var kjempegrei ellers altså :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 26/05/2006 :  12:23:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gale hester? Jepp
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  12:26:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har opplevd en del "gale" hester ja, (etter din oppfatning, ikke min) noen ganger kan jo Løkkis til og med oppføre seg sånn ;D

Edit: For å utdype mer, for jeg mener selv jeg ikke har møtt en gal hest før.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 30/05/2006 18:26:26 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  20:10:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Heldigvis har jeg ikke møtt en eneste gal hest i hele mitt liv.
Mange har nok vært ulydige og ikke hatt respekt for mennesker, men ingen var gale. ;-)

Line.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/05/2006 :  21:04:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt om gale hester, men så tenker man litt etter, vrir det litt rundt og ser det fra hestens side, så faller det fort over på gal eier..

Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:21:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Enig med Line og Kristine! Ikke alle hester som fortjener å bli kalt gale selv om de kan være litt strie... gjett hvem som har gjort dem slik
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:22:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har hørt om gale hester, men så tenker man litt etter, vrir det litt rundt og ser det fra hestens side, så faller det fort over på gal eier..

Opprinnelig postet av X-tine

Ja, det er nok mange som glemmer å se på det den veien..

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  21:51:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har heller aldri møtt en eneste gal hest
Therese
Gå til toppen av siden

Flira

Skrevet - 27/05/2006 :  13:01:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal det ikke mer til for å kalles gal?

Jeg trodde det bare kom av at hesten ikke respekterer deg,ikke forstod hva du krevde av den,den var stressa,ja da har jeg jaggu truffet på mange gale hester,men innerst inne tror jeg det har noe med oppdragelsen til hesten å gjøre,kunnskapene dine og til hesten og situasjon.

Ikke rart det finnes så mange gale travere der ute,hvis det er så lite som skal til for å dømme de

Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2006 :  18:19:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
har møtt mange gale hester men NESTEN ingen på stallen nå for tiden...
Den ene hesten min Nornes Tim stikker av når han blir sliten eller ikke
gidder en ting.. men er absolutt ikke gal

Tim

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

LilleBille

Skrevet - 15/06/2006 :  16:46:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har møtt EN "gal" hest i hele mitt liv sammen med hester. Men det var noen år siden, den sparket hull i veggen i boksen sin flere ganger, og jernstangene i gitteret over boksdøra (ca. 110 cm over bakken) er bøyd utover flere plasser etter hun sto der. Og eieren hennes var til legevakta tre ganger eller noe slikt, etter å ha leid henne inn fra innhegninga. Hun sparka leierne i hodet og mye mer, og var helt spinnvill. Hun hadde rett og slett NULL respekt for mennesker.

MEN, så tenker man på HVORFOR hesten har blitt slik, og da er svaret veldig klart. Eieren var redd hesten selv, og kalte den "pus" og godtok det meste hesten gjorde av "galskap". Og hun var så redd hesten sin at den sto inn i to måneder og ble bare villere og villere. Hun klikket totalt når du gikk forbi boksen og sånt.. Men eieren godtok som sagt det meste, og satte seg ALDRI i respekt. Det var hesten som styrte alt, og gjorde rett og slett alt som den ville.

Synd at hestene blir "gal", når det egentlig ikke er deres feil i det hele tatt.
noen må gå i seg selv hvis de mener hestene deres er gale.. Men det finnes jo også rett og slett hester som allikavell et på kanten "gale", og det ikke er eiers feil også.. Men i de fleste tilfeller har det nok med oppdragelsen å gjøre..

Pippi ... My Peace Of Mind <3 Gå til toppen av siden

Fiduzz

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  16:25:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
JA, DET HAR HENDT MEG OG NOEN GANGER!
DET ÆKKE NOE GØY!!!
Gå til toppen av siden

Fiduzz

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  16:30:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
mange sier at hestene deres er gale, men som regel er det eierene eller de som trener og steller hestene som har skylden!
liker ikke sånne flolk som legger skyldenn på hesten!
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  16:50:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Har bare en ting å si til dette innlegget:

Det er ingenting som heter problemhester, men derimot hester med problemer. Problemer som stort sett bunner i mennesker.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.