hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sjelefrende,energier og sånn.......
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 sjelefrende,energier og sånn.......
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  06:26:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
for en stund siden leste jeg litt om sånne energier,hvor man f.eks skal akkurat til å ringe en venninne og akkurat i det du skal gjøre det ringer hun..uansett et veldig spennende emne synes jeg.
så hva tenker du om emnet?

å har du noe du kan kalle for en sjelevenn?
man har jo ofte hørt om tvillingsjeler,hvor feks tvillinger vet når den andre er syk og sånn.
jeg,for min del hadde ikke tenkt på det så mye før jeg etter denne episoden tror eksen er min menneskelige..
da det siste var at han pleier aldri å være sånn kjempesyk.å jeg sliter litt med migrene,men ikke sånn at det går ut over livet mitt.men i går,så hadde jeg så sykt vondt i hode at jeg ikke ante hvor jeg skulle gjøre av meg.uten noen naturlig forklaring.putta i meg ibux,men hjalp det?nei da.å det har jo alltid hjulpet på auaue før!har aldri kjent en så intens smerte i mitt liv!
så snakket jeg med eksen på tlf i dag.så sa han at jeg burde være glad for at jeg ikke hadde ringt i går,for da trodde han at han skulle dø(gutters talemåte på å være syke på altså!)selv om han egentlig ikke klager så mye.så kom det..han hadde hatt så vondt i hode at han ikke hadde visst hvor han skulle gjøre av seg!prøvd smertestillende han også,men hjalp ikke i det hele tatt.aldri kjent en så intens smerte før,sa han.så spurte jeg når på dagen,å det var presis samme tidspunkt!har ikke møtt han på en måned,så hadde ikke noe spist samme mat eller noe heller.kall det gjerne tilfeldigheter.men har du en forklaring på dette?

eller din egen historie å dele?
så har vi jo dette med at man plutselig får en uro i kroppen,å bare vet at noe er galt.selv om det er midt på natta,får du en intens trang til å komme deg så fort ned til stallen så mulig,selv om det er tredve minus å et stykke ned.men alikevel så må hodet ditt seg ned dit.så kommer du inn stalldøra å får se en halvkvalt hest som kjemper for livet.sånnt setter en støkk i en.flere som har opplevd liknende?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Blesapiami

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  10:19:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg våkna ei natt(2 år siden) sånn skikkelig brått og greide liksom ikke helt å slappe av og helt uten å tenke noe over det så gikk jeg ned til fjøse.... midt på natta... og fikk se en kalv som hadde greid å kommet seg ut av bingen, deretter blitt kjørt over av forvogna, han knakk begge forbeine og måtte avlives :( Det samme skjedde i fjor sommer, jeg våkna brått og gikk inn på kjøkkenet for å hente noe å drikke, når jeg ser ut vinduet så står reven og prøver desperat å få hull på kaninburet. Løp ut og hentet kaninene inn den natta....

Tror på slike ting jeg :P
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  02:19:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har dere sånn automatisk forvogn som går av seg selv?
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 25/06/2006 :  12:43:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spennende tema

Tror nok alle har en "sjette sans" om man kan kalle det det.

For noen år siden så hadde jeg en liten nordlandsponni. Hadde han oppstallet rett utenfor huset, og han gikk på utegang. Døra til stallen stod åpen så han kunne gå inn og ut på beite som han ville.
Skulle egentlig vært på skolen denne dagen, men jeg tok meg en dag "fri"(les skulket) var nede og forte ponnien i 7tiden som vanlig, alt så bra ut, og gikk og la meg igjen. Kl 9 så ringte mamma og lurte på om hun kunne få ta med seg en liten gutt og komme og besøke hesten(hun jobber i ppt-tjenesten) kl 10. Jeg tvingte meg opp av senga og når mamma kom så gikk vi ned i stallen sammen. Synet som møtte oss var to hesteben som stakk rett opp, og hesten lå vridd fast inntil veggen. Etter mye slit så fikk jeg snudd han, men når jeg endelig hadde fått han på bena så skulle han bare legge seg igjen... Typiske kolikk-symptomer, så jeg begynte å gå med han. Regnet øste ned, og ikke fikk jeg tak i dyrlegen. Gikk og gikk og hesten ble dårligere og dårligere. Gikk 2skritt, og så var det å vri han rundt så han ikke skulle få legge seg ned.
Tenkte at nå kom han til å dø. Fikk tak i dyrlegen til slutt, og etter tre timer så kom endelig dyrlegen og fikk gitt han ei sprøyte, og det var ikke et minutt for tidlig. Hadde han ikke kommet nå så hadde nok hesten gitt opp, for han var så sliten at han klarte ikke å gå et skritt lenger. Heldigvis så reagerte han positivt på behandlingen og kom seg igjen.
Om dette var tilfeldigheter vet jeg ikke, men om mamma ikke hadde ville komme på besøk og jeg ikke hadde vært hjemme så hadde jeg ikke gått i stallen før etter skoletid, kl 3, og da hadde nok hesten vært død
Gå til toppen av siden

Blesapiami

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  13:35:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yepp... vi har automatisk forvogn.... desverre i dette tilfeldet..
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  20:07:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
aha,ville bare se om jeg hadde skjønt det.
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  21:08:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg tror også på slike ting:) Det kalles ituisjon når man vet hvem som ringer før man tar telefonen o.l. Jeg utviklet min ituisjon veldig etter at bestemor døde i april i fjor. Tror hun har noe med det å gjøre:) I løpet av det siste året har jeg kommet veldig inn i den "alternative verdenen".. Deltatt på kurs i dyrekommunikasjon, vært på alternativ messe og lignende ting. Kan absolutt anbefales! Det gjør at nye tenkemåter skapes i hodet ditt, og man blir sikker på at det fnnes mer mellom himmel og jord enn det vi ser;)
MVH Milda Gå til toppen av siden

Blesapiami

» VIP

Skrevet - 25/06/2006 :  21:15:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så spennende... har du prøvd numerologi? veldig interesant!
Har oxo i det siste ramlet inn i den "alternative verdenen" og finner det så fascinerende!
Har ikke vært på messer el noe da, men må prøve det en gang ;)
Gå til toppen av siden

Milda+Tilla

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  22:08:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMilda+Tilla  Svar med kopi av melding
Hva er numerologi? *Nyskjerrig*!! Ja, det alternative er veldig spennende! Kult at andre også opplever å plutselig ramle inn:)
MVH Milda Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  01:55:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har det med å plukke opp telefonen rett FØR det ringer eller kommer melding... aner ikke hvorfor jeg gjør det...
jeg tenker heller ikke over det heller, plukker bare opp telefonen automantisk, og blir småskremt når den plutselig ringer et halvt sekund etterpå...
sært...

jeg tar også innover meg en del ting... kjæresten til bestevennina mi gjorde det i dag slutt med henne -etter 4 år... jeg har i hele dag gått med en ekkel og vond følelse i brystet... så ringte vennina mi, hun gråt og fortalte hva som hadde skjedd, da datt noen ting på plass i hodet mitt...
jeg merker det på kroppen når noe skjer med vennina mi...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  05:47:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nå kom jeg på to skikkelig kreepy opplevelser til.den første var en natt hvor jeg sov kjempedårlig,å når jeg er trett pleier det vanligvis ikke være noe problem å sovne.men denne natta ble det bare uffing og gruffing.så våknet jeg brått ved 10 tiden,å noe var alvorlig galt(igjen).men denne gangen føltes det ikke sånn som med den hesten.bare kjente en så kald og mørk og gufs følelse.så jeg bare,jaja.skrudde på tven å der drev den flodbølgen på for fulle seil..men hjernen våre kan jo spinne opp masse forskjellig,å det kan igjen være en tilfeldighet.men det kommer pluslig sånne rare følelser som er helt ukjente for meg..så man begynner å lure litt med denne sjebnen da.

andre gangen var natt til 16 mai.hadde skikkelig mareritt om at typen(nå eks)hadde gjort det slutt med meg og funnet seg ny dame og masse annet tullball.våknet av at senga mi var våt(av svette)å jeg er ikke noe som pleier å gi fra meg så mye sånnt,så det var tydlig at det var noe som gjorde skikkelig inntrykk på meg.lå også å gråt eller skal nok heller si hulka,å satt der å følte meg bare dum.herregud,vi har vært sammen i to år,har det helt fantastisk,å var det noen som kom til å slå opp,var det meg,da han forguder meg.så fikk jeg roa meg litt,for jeg satt å skalv.men den ekle følelsen slapp ikke taket helt..
sendte melding til min elskede å spurte hva han drev med,å får som svar:det er slutt,jeg vil ikke snakke med deg!oh....marerittet hadde blitt til virkelighet!!da fikk jeg litt panikk for å si det sånn:/

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  09:37:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg husker for lenge siden. Da lå onkelen til mamma på sykehus, alvorlig syk. Plutselig begynte hunden hans å hoppe opp og ned. Hun ulte, klynket og herjet, og ga seg ikke før en time senere. Rett etterpå fikk vi telefon om at han døde for ca. en halvtime siden. Det var nesten som bikkja merket det...
www.hestene.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.