hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er så usikker...?....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Er så usikker...?....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bustetrollet

Skrevet - 30/06/2006 :  19:50:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om jeg var deg, ville jeg heller ventet litt lengere, og funnet en hest av riktig rase. Altså en "western-hest". Unghest, som blir avlet frem for "western-folk".

Man vet jo egentlig ikke hvordan denne hesten blir, en blandingshest. Som kan forrandre seg mye fra den er føll, til den skal ries på. Så hvorfor ikke sattse på en "ordntlig en"?

Men, det er bedre at en blandingsgamp havner i dine hender, som er klok nok til å ikke avle vidre på den.

Meg og blaningshester er ingen go kombinasjon.

Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 30/06/2006 :  20:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. takk for alles svar... og meningene er mange ser jeg..
men når jeg skrev kastet på dynga, så mente jeg på ironi... jeg har begynt å merket at folk ikke er så glade i kryssavl og blandings raser og skjønner et godt jeg, er ikke så beigestret selv..
Rocky er blanding av knabstruper og varmblods.. og alle sa at den blandingen ble ikke noen suksess, når rocky var føll...
de tok feil, rocky er en kjempe god tur kamerat og western hest, så jeg klager ikke.. (vet han er to lette typer og ikke blanding med tung og lett)

men som jeg sa tidligere.. jeg skal kjøpe meg QH eller paint... men den skal jeg ikke kjøpe som føll.. der blir det 2-5 åring etter pris...

men jeg skal drive med westerm med blandings føllet.. bare tid og trening vil vise om hun duger til det.. og jeg har all den tid i verden... :)

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 30/06/2006 :  20:39:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du skriver innledningsvis at du er så usikker...
Jeg synes ikke du virker det egentlig...

Så lenge alle innleggene dine hittil går på at du argumenterer mot alle som vil fraråde deg å kjøpe den,sier det seg selv at vi kaster bort tiden.

Lykke til med din fremtidige westernhest-blir spennende og kanskje få se dere på stevne om noen år.

Redigert av - xxxx den 30/06/2006 20:42:31 Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 01/07/2006 :  00:12:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oy.. sorry In Nancyville Jeg mente ikke at jeg skulle mot argumenetre mot noe som helst... jeg bare skriver min mening..

Jeg var for 8 dager siden u sikker, hadde værken fått pris eller noe for henne, men jeg hadde veldig lyst på henne...

Den 25 fikk jeg svar i hvilken pris de ville ha for henne, den var alt for høy.. Så jeg mot arguminterte men det jeg hadde fått meg meg her, ga de en pris, og så jeg ikke ville ha henne hvis jeg ikke fikk henne for den prisen...(på en fin måte)

Skrev jeg også at jeg kjøpte henne ikke før hun var avent også at hun skulle ha full vet sjekk først...

sånn som jeg tenkt ville de nåkk ikke gå med på den prisen, og det trodde eller ikke samboern. Så viss jeg fikk henne til den prisen skulle han ha henne...
Greit for meg, for jeg var alleredei på leting etter ny hest/føll...

Kvelden den26 fikk jeg mail, at jeg kunne få henne til den prisen... jeg trodde ikke det jeg leste...

Jeg kan eller ikke klage, nå som samboern skal være med å hive inn en slant til en Qh eller paint...

Men som sagt jeg spurte om råd og deres meninger.. Ikke for å bruke opp tiden deres...
Men jeg har blitt klokere og funnet flere painter jeg har lagt interesse for.. Vi får se hvor dette ender...

Takk for at derre svarte og brukkte tiden på dette emnet...

P.s.. når jeg snakket om folk, mente jeg de jeg har spurt om råd runt om kring meg, ikke dere her inne... Sorry hvis det ble missforstått

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..

Redigert av - Mocca21 den 01/07/2006 00:17:17 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.11 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.