hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Korrekt antrukket
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Korrekt antrukket
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  22:25:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
spoff:
hehe, jeg tror vi har sett ganske lik ut på våre første ridetimer :D jeg hadde nøyaktig samme antrekk som deg (bortsett fra at min hjelm var uten trekk)! etterhvert sparte jeg sammen penger til en rød verktøyskasse med røde børster oppi og en svart pisk (tror en pisk kostet 39kr) hehehe! syklet til rideskolen i fult utstyr: hjelmen på hodet, ridestøver på, pisken på styret og verktøyskassen på bagasjebrettet :D

<klipp>

Opprinnelig postet av Chenok

Jeg hadde også rød verktøykasse. Fikk en av pappa som koster 10 kr på Maxi Og svart pisk.. Selvfølgelig sånn med sånn lenke til å ha rundt håndleddet. Det var veldig kult å gå med pisen nedi plastikkstøvlene før man skulle ri liksom. Eventuelt bare ri med den i støvelen dersom man ikke trengte å bruke pisk på den hesten man rei. *hihi* Dette var tider det.. Husker jeg kjøpte min første grime. Hadde spart lenge.. Og når jeg først hadde kjøpt den så klarte jeg ikke sove om natta, for jeg måtte ha på lyset slik at jeg kunne se grima. Grima var svart, og hadde en lilla stripe. Usj, så stygt Også fikk jeg et sånt rosa striglesett i vervepremie i Pennyklubben. Som mine første børster..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/07/2006 22:27:04 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  00:57:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Åh, jeg husker også det der med å ha pisken nedi ridestøvlene. Følte meg sååå kul i forhold til de helt ferske rytterne som ikke fikk lov å ri med pisk engang..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  01:02:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, selvfølgelig var det kult med pisk i ridestøvelen!! jeg var på en utstyrsbutikk og kjøpte en grime (svart nylon med svart ruskinn på innsiden) og svart leietau + hodelag (svart selvfølgelig) + lærbalsam/salsåpe da jeg fikk begynne som hestepasser for yndlingsponnien min på rideskolen. husker at han som eide rideskolen ikke lot meg få bli hestepasser før enn jeg kunne ri alene. etter første ridetimen hvor jeg hadde galoppert noen meter uten at noen holdt i ponnien løp jeg til han og sa at nå kunne jeg bli hestepasser. og det fikk jeg :D men jeg fikk ikke ponnien bort fra midtlinjen på noen uker så... heheh! jeg var nok ikke egentlig helt flink nok :D Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  03:43:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Stiller selvfølgelig på stevner i skikkelig stevneutstyr (hvit bukse, stevnejakke, nypussa støvler/sko med skaft, ren sjabrak (oftes hvit, men bruker av og til andre farger) osv osv)... Fletter sjeldent hesten da, hun er så stressa før avreise at å få henne til å stå i ro er vanskelig og på stevneplassen er jeg opptatt av heelt andre ting Men selvfølgelig er hesten nystriglet og pen;)
Nå starter jo jeg d-stevner, lands-stevner, og jeg har knapt sett noen uten "riktig" antrekk der! Syns det er en selvfølge at når man kommer over klubbstevne-nivå tar seg råd til å kjøpe rett utstyr/klær.

Starter av og til klubbstevner og treningstevner også, og har også da på meg stevneklærne jeg har. Var en gang jeg var den eneste fullt dresset opp, men å lenge jeg har disse klærne ser jeg ingen grunn til å ikke bruke dem;)
For noen år siden, helt i begynnelsen da jeg begynte å konkurerre, hadde jeg ikke stevneklær, og red da sånne småstevner med svart genser og svart bukse, så vidt jeg husker, så helt ren og pen ut, både meg og hesten. Brukte timer på forberedelse så vi skulle se flotte ut, selv om jeg ikke hadde stevne-klær! Ikke noe poeng i å kjøpe fullt antrekk skal man starte et klubbstevne eller to i året! Etterhvert som tiden gikk, og jeg begynte å konk. mer og på d-stevner+, utviklet det seg; kjøpte hvit sjabrak, hvit bukse, ridejakke osv osv...
Så det kommer nok veldig ann på hva nivå du er på, hvor mye du starter osv. om du har stevneklær. Alle som starter skikkelige stevner har, så vidt jeg har sett, riktige stevneklær. Men om man starter litt små, uoffisielle stevner, er det helt ok å ikke ha ridejakke f.eks. En hvit/lys ridebukse, ren sjabrak, skinnende hest og en mørk genser er helt ok
Men å stille i rosa joggebukse, skitten hest osv uansett stevnet størrelse, er absolutt ikke bra Det betyr ikke at en liten 10-åring trenger kjøpe ridejakke til tusenvis av kr for å starte skolestevnet, men å kle seg rent og stilfult syns jeg er en regel som alle burde følge!

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  09:00:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Nå har jeg fullt utstyr og rir med det selv i klubbstevner. Før var det beige ridebukser, svart/hvit genser. Ridestøvler hadde jeg ikke så derfor hadde jeg svarte leggchaps. Hesten var alltid flettet=)og det er den fortsatt;)
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

LaraCroft
» VIP

Skrevet - 27/07/2006 :  16:03:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes selvfølgelig at man skal starte i skikkelig utstyr enten det er 40cm Clear Round eller Middels klasser. Ærlig talt. Se bare på andre sportsgrener! Deltar du i turn stevner, må du bruke turn drakt, er du med i korps, må du bruke korpsets drakter. Det samme gjelder selvfølgelig med hest, uansett alder og nivå.

Selv starter jeg ikke lenger, men har fullt utstyr alikevel, både til rytter og havregamp

Redigert av - LaraCroft den 27/07/2006 16:04:51 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.