hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Korrekt antrukket
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Korrekt antrukket
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  11:06:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Ja.. Jeg har generelt intrykk av at det ikke er så nøye på klubbstevner.. Jeg sier jo ikke at alle må kjøpe stevne utstyr til flere tusen for et stevne i ny og ne.. men i det minste ridestøvler og en klubb/svart genser..

Jeg var nok en av få som faktisk hadde hvit ridebukse når jeg startet som 13 åring, jeg fikk etterhvert jakke også..

Jeg var på et klubbstevne for noen år siden i min nåverende rideklubb og troppet da opp i fullt utstyr.. gjett om jeg følte meg utenfor, her hadde de andre rød/grønne chaps og fargerike gensere i alle slags moter.. er det ingen som vil stramme seg opp?? noen av hestene var jo flettet..

jeg har også en vennine som starter både titt og ofte i sine grønne ridebukser og diverse gensere.. spurte om hun ikke hadde stevne utstyr?? nei det var jo ingen andre som hadde det heller, så hun så ikke poenget..

jeg skal da starte et stevne på søndag og vurderer og droppe jakka til fordel for en svart genser.. bare for og ikke skille meg alt for mye ut...

dette ble litt langt men poenget var og spørre hva har du på stevner???

mvh Mia.....
Redigert av - Goytil den 22/06/2006 11:09:02

Lopke

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  11:20:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes det er bra du er korrekt antrukket. fortsett med det.
Da jeg var yngre og deltop på klubbstevne red jeg i blå ridejakke og cremefarget "stilongs", svarte ridestøvler og håret satt opp i dressuren. Selvom dette var lavt nivå synes jeg det var litt stas og.. prøvde å kle meg litt opp selvom jeg ikke hadde så mange penger da.
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  11:22:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
På "offisielle" stevner rir jeg med hvit ridebukse, lærstøvler, stevnejakke osv. Mens på "uoffisielle" stevner, som feks rideskolens dag, rir jeg med beige bukse, brune sko og chaps (som mange forsåvidt rir med på offisielle stevner) og en ensfarget og pen genser/jakke.

Men klubbstevner faller jo under "offisielle" stevner, og der er det jo påpudt med korrekt antrekk, så fortsett å kle deg slik reglementet sier du:)

Hege Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  11:31:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Ja jeg må nok det, når man først har det kan man jo like greit bruke det.. jeg synes bare det er så rart at ingen andre har skaffet seg slikt. de starter da når det er noe de også... sist jeg startet minnet det egentlig om en litt utvidet ridetime også, bare at hvis man kom godt igjennom fikk man sløyfe på slutten.. et stevne er jo et stevne.. tross alt..
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:23:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg rir alltid med hvit ridebukse, hvit skjorte/kalvekryss, svart stevnejakke, svarte ridestøvler, hårspenne med nett og hvite ridehansker. Hesten har alltid fletter, hvit schabrak og hvite bandasjer på oppvarmingen. Uansett hva slags stevne det er!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:46:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Nå konkurrerer ikke jeg, men om jeg så hadde så hadde jeg stilt opp korrekt antrukket: Hvit ridebukse, svarte støvler (evt. jodhpurs og støvelskaft), svart stevnejakke osv.

Hesten hadde så klar vært vasket og striglet, saltøyet hadde vært rent, han hadde hatt hvit shabrak og evt beinbeskyttere o.l etter behov.

Jeg vet ikke om jeg hadde flettet manen på nåværende havrerakett, da han er en kaldblods med mye man. Tror han hadde sett litt teit ut med fletta man.

På små skolestevner eller treningsstevner hadde jeg dog tonet litt ned.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  12:57:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg er litt delt i akkurat dette.
På klubbstevner (som man så fint kaller det) synes jeg det er helt greit at man rir i annet enn det klassiske stevneantrekket, da dette senker terskelen for å delta for mange ferske i gamet. Jeg synes likevel man bør se litt "pent antrukket" ut, feks med lyse bukser og en sort genser.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:22:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stå på Goytil! Synes det er supert at du kler deg skikkelig, det er alt for mye "subb" på klubbstevnene, ikke bare når det gjelder klær men selve arrangeringen også.
Jeg er ny formann i Haram Hesteklubb, ikke så dreven i gamet, men jeg hadde lest alle regler og forskrifter og hadde lagt hele løpet på forhånd. Folk holdt på å få sjokk he he....
INGEN fikk starte uten å være påmeldt, betalt medlemskontingent! og stevneavgift, noe jeg synes burde være en selvfølge... Åh, pengene ligger i bilen, må jeg hente? Kan jeg betale senere osv.
TULL!
Var ikke noe råseriøst stevne men det kan godt være skikkelig likevel. Man kan jo lære litt om stavnearrangering også, utførelse og regler selv om det ikke er på elitenivå.
En del syntes ii alle fall det ble mye kjekkere når det foregikk i ordnede former, ikke kaos på oppvarming, foran start osv.
Det var 1 jente som stillte pent anntrukket og hun fikk på sparket en "bling-pris" fra formannen (meg) ei ny grime (-:
Tror hun følte seg litt bortkommen hun også og det var tydelig at det hjalp på, i tillegg sørget jeg for at hun ble avbildet i lokalavisa (-; Det var stas.
Det er ALT for lite pynting synes jeg, hest eller ikke hest! Har ingenting med Barbie å gjøre men å vise litt respekt for hva du holder på med.
Vi brukte mange timer på å pynte hinder med bjørkeris, male, pynte oppvarmingsbanen og lage seremoniplass..... da blir jeg sur når folk stiller med skittne hester og joggebukse!
SÅ DET SÅ!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:27:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Man rir med det man har, innenfor reglementets grenser. Men jeg synes likevel at klubbstevne er en vel så god anledning til å gjøre litt flid over hest og rytter, som på et hvilket som helst annet stevne. Det betyr ikke at man nødvendigvis bruker mange tusen på fint utstyr man aldri bruker, men har man jakke, så rir man med jakke. Pass på at du er ren i tøyet og at du har kledd deg anstendig. Sett opp håret sånn at det ikke flagrer, og det gjør ikke noe å trene litt på å flette før du skal ut på de litt større stevnene.

Skjønner godt at det er dyrt å kjøpe konkurranseutstyr for f.eks. skoleryttere som nesten aldri starter. Men du kan være litt på utkikk, kanskje du kommer over noe på salg eller noe som selges billig fordi det er brukt. Stevneutstyr klarer de færreste å slite veldig mye på, så om man skal invistere i noe brukt, er dette noe det er akutelt å gjøre det på. Tenk også litt når du kjøper utstyr til hverdags.. Kanskje, dersom du ikke har eget konkurranseutstyr, er mer fornuftig å velge en svart eller mørk vest, fremfor en orange eller rosa, dersom du skal ha en ridevest. Kanskje litt kjedeligere i fargen, men dess mer fleksibel med hensyn på å ha et anstendig stevneantrekk, selv om det ikke består i hvite ridebukser og konkurransejakke.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 22/06/2006 :  14:08:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå rir ikke jeg noe særlig med ridestevner,men er ofte med på travløp/montè.Og DER er det mye rart å se,særlig på lokalkjøringer,som blir noe av samme greia som uoffisielle ridestevner.Var på en lokalkjøring for et par uker siden, hvor jeg skulle ri,der dukket det opp hester med sagflis opp etter ørene og kusker som kom i det samme som de hadde lagt seg i kvelden før.Så de eneste som hadde kledd seg for anledningen var vi som skulle starte i montèløpene.

Jeg vil tro at slike tilstelninger er en fin anledning til å vise seg litt frem jeg,og ikke minst hesten sin.Jeg lever ennå under et motto jeg da;"vi er kanskje ikke best,men vi skal da jaggu være den som ser best ut".Så for meg er det viktig at alt skal matche(traverene våre har blått og blått/rødt utstyr fra topp til tå,samme om det er Derby eller lokalkjøring),dølen min har for det meste beige utstyr(sjabrack,bandasjer og dekken).Syns sånt er litt viktig jeg,og jeg liker å tro at hestene syns det er litt stas også.Kall meg gjerne litt rar....

Ride with the wind
Redigert av - LinnMerethe den 22/06/2006 14:09:15 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  14:48:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er litt delt i akkurat dette.
På klubbstevner (som man så fint kaller det) synes jeg det er helt greit at man rir i annet enn det klassiske stevneantrekket, da dette senker terskelen for å delta for mange ferske i gamet. Jeg synes likevel man bør se litt "pent antrukket" ut, feks med lyse bukser og en sort genser.

Opprinnelig postet av lino

veldig enig. synes det fort blir litt vel strengt på f.eks. klubbstevner, at man ikke får ri med chaps og sånt synes jeg egentlig er bare tull. Jo, selvfølgelig skal man ta seg pent ut, men det får da være måte på. At 10-åringer skal komme i 40cm clear round med ridejakke, kalvekryss/skjorte, hvite ridebukser, lærridestøvler, hvite hansker, oppsatt hår, osv osv blir litt teit. What's the point? Kanskje går jenta lei av riding neste uke - og har kastet bort mange tusen kroner.
Men kommer man opp i klassene (D-stevne osv) er det en selvfølge med ordentlig utstyr, og ren og pen skal man være uansett.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  16:14:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg mener heller ikke at man skal la vær og bruke det man har.. men man kan vel kanskje bruke en svart genser og VASKE ridebuksene før start.. litt flid må man da legge i det... selv om man ikke stiller i kalvekryss.. jeg skreiv vel det i mitt første inlegg også.. at det er jo ikke nødvendig og bruke flere tusen for et klubb stevne i ny og ne? men en svart genser har vel de fleste? i stedet for den rosa..

de fleste dukker som sagt opp i det de pleier på en ridetime... det er bra harneshaug at du tar i et tak for de stakkarane som dukker opp i fult antrekk.. (jeg hadde nok følt meg bedre om noen hadde sagt så bra til meg også, og jeg er 25.. he he)

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  16:45:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syntes at de som har en lys ridebukse og mørk overdel burde bruke det selv om det er uoffesielt. når jeg var på et uoffesielt stevne hadde jeg hvit ridebukse, lærridestøvler og lærchaps som matchet og en sort litt pen genser. og det samme brukte de andre som var med.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  16:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg mener heller ikke at man skal la vær og bruke det man har.. men man kan vel kanskje bruke en svart genser og VASKE ridebuksene før start.. litt flid må man da legge i det... selv om man ikke stiller i kalvekryss.. jeg skreiv vel det i mitt første inlegg også.. at det er jo ikke nødvendig og bruke flere tusen for et klubb stevne i ny og ne? men en svart genser har vel de fleste? i stedet for den rosa..

de fleste dukker som sagt opp i det de pleier på en ridetime... det er bra harneshaug at du tar i et tak for de stakkarane som dukker opp i fult antrekk.. (jeg hadde nok følt meg bedre om noen hadde sagt så bra til meg også, og jeg er 25.. he he)

Opprinnelig postet av Goytil

HELT ENIG! Har ikke noe med å kjøpe dyrt utstyr å gjøre, det har med å være velstelt og ren, om man matcher en smule gjør ikke det heller noe.
Jeg er dirigent for et korps og er det noen der som skulle finne på å dukke opp i joggesko eller buffalo til uniformen kan du være sikker som fanden på at det blir bråk!
Som sagt ren og pen først og fremst og så litt stil! trenger ikke å koste noe det (-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  18:58:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skjønner godt at det er dyrt å kjøpe konkurranseutstyr for f.eks. skoleryttere som nesten aldri starter. Men du kan være litt på utkikk, kanskje du kommer over noe på salg eller noe som selges billig fordi det er brukt. Stevneutstyr klarer de færreste å slite veldig mye på, så om man skal invistere i noe brukt, er dette noe det er akutelt å gjøre det på.

Opprinnelig postet av spoff

En ting med dette er jo at de fleste skoleryttere er unge mennesker/barn, og om de da starter to stevner i året - vokser de ut av klærne før de har rukket å starte omtrent.

Stevneklær er dyrt, og som jeg sa i sted, om man krever stevneklær på ethvert stevne uansett om det er kun for rideskole-elevene, hever man terskelen for hvem som får være med. Jeg synes ikke riding bør være en sport for kun folk med rike foreldre.
Derimot, når man har kommet dit at man starter stevner utenfor rideskolen, og med egen hest, da bør man kunne forvente mer av antrekket også.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  20:41:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
På klubbstevner starter jeg med hvit bukse og svart genser ja, ellers stiller jeg også i ridejakke. Og hvit schabrack er standard for meg på stevner....
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.