hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - tårer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 tårer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

katriiine
» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  22:38:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
kan hester gråte med tårer, slik som oss mennesker? det renner ofte fra øyet til hesten min, men det ser ikke ut ril at det er noen infeksjon eller noe? i disse dager skyldes det en del fluer som irriterer øyet, men dette forekommer også når det ikke er fluesessong!!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  22:47:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hm, interessant tema. Jeg tror kanskje at de helst "feller tårer" p.g.a. irritasjon på øynene, men jeg vet ikke jeg? Hadde vært interessant å visst!
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 21/06/2006 22:48:21 Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  22:52:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Min hest rant i øyet litt så ringte til vet. kom å fikk øyendropper. MEN i enkelte tilfeller kan hester ha Øyekatarr å må ha en spesial salve/dråpper som inneholder antibiotika.

(C) www.forushesteklinikk.no
Dette er en betennelse i øyets bindehinne, en lidelse som forekommer ganske hyppig hos hester. Årsaker til øyekatarr er fremmedlegemer i øyet (støv o.l.), og fluer som irriterer øyet om sommeren. Bakterielle og virale infeksjoner kan også gi øyekatarr.

Symptomer på denne lidelsen er kraftig rødme og irritasjon av øyeslimhinnen, og økt tåreproduksjon ("øyet renner") eller puss fra øyet. Ofte vil hesten stå og knipe øyet helt eller delvis igjen.

Dyrlege bør tilkalles ved mistanke om øyekatarr, da øyet må behandles med salve som inneholder antibiotika.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 21/06/2006 22:54:37 Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/06/2006 :  23:11:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hester kan ikke gråte slik som oss mennesker. Jeg vet ikke hvorfor, har ikke undersøkt det, men jeg har blitt det fortalt og forklart for lenge siden. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  23:30:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Mennesker er (tror jeg) det eneste dyret som feller tårer annet enn ved sykdom. Det kan renne av andre dyrs øyne, men da er det pga irritasjon, betenelse, noe i øyet osv.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/06/2006 :  13:13:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anders Lefdal påsto at en hest han solgte gråt den dagen den ble hentet. Jeg synes det hørtes tvilsomt ut... Sikkert fått et rusk i øyet akkurat da... Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:41:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
stakkars den som skulle ha hesten da, når anders lefdal påstår at den gråter!
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 22/06/2006 :  14:26:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
stakkars den som skulle ha hesten da, når anders lefdal påstår at den gråter!

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Nå vet jeg ikke om jeg helt forsto hva du mente...?
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  18:18:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Kjøp Simpel X øyesalv..den hjalp på Sabina..hehe(veit ik om jeg skrev det salve navnet helt tiktig..men,men) hhe
Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  18:48:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Anders Lefdal påsto at en hest han solgte gråt den dagen den ble hentet. Jeg synes det hørtes tvilsomt ut... Sikkert fått et rusk i øyet akkurat da...

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Jeg tror hester kan gråte, men ikke med tårer. Tørr gråt..

Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  03:37:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tror også at mennesker er de eneste som kan felle tårer på grunn av følelser..
men selvfølgelig gråter dyr også på sin måte.kansje dette han på lefdal mente?men man ser jo på hester på lang avstand om de er lei seg.mista bestekompisen sin og sånn.å ja,dyr kan også prøve å ta selvmord.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  18:23:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
mye fornuftig i det dere sier. hvordan kan dyr ta selvmord?? bare nysgjerrig:)
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  19:40:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Vet at hester kan slutte å spise og mister livslysten. Det er jo slags selvmord det

En venninne av meg hadde en ganske nyanskaffet hest som oppførte seg totalt idiot, så skrek ho til hesten
- Hvis du ikke klarer å oppføre deg i dag, så selger jeg deg i pølser for fem kr stykket!
Hesten gikk fint på timen og når hun ble satt i boksen så stod hun og deppet hele dagen, uten å drikke eller å spise som vi så.
Så eieren gikk inn til hesten og koset å snakket med den en stund, Og så var hesten glad.
Noe av det rareste jeg har vært med på.
Det var nok ikke det som var I ordene som gjorde dette. Men selve settingen og følelsene tror jeg.

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/06/2006 :  22:18:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tror ikke noe på at hester gjør beviste handlinger for å avslutte livene sine.
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:30:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tror ikke noe på at hester gjør beviste handlinger for å avslutte livene sine.

Opprinnelig postet av lino

Helt enig!
Men at dyr/fugler kan sørge og være trofaste er jo dokumentert. Mange raser som er trofaste mot partner/har livslange forhold, om den ene dør forblir de alene resten av livet.
DET gjelder i alle fall ikke mennesker..... (99%)

Stella islandshoppa mi hadde stått alene før hun kom hit. Det hadde også den andre hesten jeg hadde. De knyttet utrolig sterke bånd og da jeg måtte levere tilbake kaldblodsen var det helt tydelig at hun sørget.
Vi hadde før han dro fått Lille Emma så hun var ikke alene.
Rørte ikke kraftforet sitt (som hun før trampet ned folk for å få fort nok!) og gikk masse ned i vekt. Sto ute og sturet og så rett og slett lei seg ut.
Det gikk gradvis over men det tok 3 uker før hun begynnte å være oppmerksom, ørene frem, små vrinsk og vise glede.
Enda i dag 6mnd etterpå fyker hun opp når jeg kommer med hestehengeren, vrinsker høyt og løper rundt, for så å synke sammen når det "bare" er Ulskaug som kommer ut.
Jeg lurer på om hun virkelig husker han enda eller om det er jeg som er rar?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:04:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Om hester kan gråte? Tja, veit ikke jeg Men jeg husker i fjor når mamman til ene hesten min ble nødslaktet, så rant det en tåre fra øye hans. Bare denne ene tåra. Litt rart. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.08 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.