hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor rir du western?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Hvorfor rir du western?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  21:12:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Nå er dessverre Trondheim WR nedlagt også, så p.t. finner du ingen lokal klubb. Men hvor i Trøndelag fins du? Hvis du setter inn en annonse kan dere kanskje starte deres egen klubb?
Se www.wran.no for mere info...

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  21:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull, kan du ikke legge inn bilde fra westernstevnet du var på?

Dessuten synes jeg det blir litt dumt om alle debatter som omhandler western skal bli en "western er forferdelig" debatt...

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  23:16:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Dessuten synes jeg det blir litt dumt om alle debatter som omhandler western skal bli en "western er forferdelig" debatt...

Opprinnelig postet av Lopke

har bare film på video kamra!
men hva skulle det bevise

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  08:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Lopke

har bare film på video kamra!
men hva skulle det bevise

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Bevise??

Bare se hvilket type stevne du har så dårlige erfaringer med..
Siden du så hardnakket påstår at sånn er det overalt, så regner jeg med du har deltatt både her og der..
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  10:56:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke at Tiril skal behøve å bevise at hun har deltatt ved 6-7 C-stevner. Siden det er for noen år siden så er resultatlister og alt sånt borte også, dessverre. Skulle nok ønske at HP-lister var blitt tatt vare på og kunne ligge tilgjengelig på nett fra f.eks. 2002 og fram, men grunnet webside-bytte og 3 webmastere på like mange år, er dette blitt borte fra nett.

Uansett vil hva en ser avhenge av øyet som ser, og det er mulig at Tiril så ting som ikke alle andre så, siden hun var kritisk i utgangspunktet.

Nå vet jeg ikke hvilke klubber som stod som arrangører på de stevnene Tiril startet, men det burde jo vært klaget inn hvis stevneledelsen ikke gjorde jobben sin og deltagerne ble direkte skadelidende slik Tiril forteller. Jeg vet heller ikke hvor lenge dette er siden, eller hvilke stevnesesonger det er snakk om. Men jeg håper og tror at ting har forandret seg siden da.

Mvh Line.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  11:51:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg synes ikke at Tiril skal behøve å bevise at hun har deltatt ved 6-7 C-stevner.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Ser du ikke jeg skrev ??? etter bevise?? hun skal ikke bevise noe som helst, jeg er bare nysgerrig på hvilke typer stevner hun har deltatt på.
Hvordan disse ser ut.. jeg har jo ikke vært der selv.
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  12:10:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Ugh. Meg forstå.

Line ;-)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/06/2006 :  14:45:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå er dessverre Trondheim WR nedlagt også, så p.t. finner du ingen lokal klubb. Men hvor i Trøndelag fins du? Hvis du setter inn en annonse kan dere kanskje starte deres egen klubb?
Se www.wran.no for mere info...

Mvh Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Sør trøndelag. På fosenhalvøya.

Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 27/06/2006 :  15:20:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bustetrollet: Det finnes kurs på åsen, rett nord for stjørdal.. det er ikke "så" langt..
Tror(?) de er ferdig med kursene i år, men det kommer nye til neste år..
Det kostet 900kr i år for 4 timer og oppstaling for hest en helg(lør-søn)..
Det er det nermeste jeg kom på i farten... :)
Du kan sjekke vipen;
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=31751

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 27/06/2006 :  22:56:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Bustetrollet: Det finnes kurs på åsen, rett nord for stjørdal.. det er ikke "så" langt..
Tror(?) de er ferdig med kursene i år, men det kommer nye til neste år..
Det kostet 900kr i år for 4 timer og oppstaling for hest en helg(lør-søn)..
Det er det nermeste jeg kom på i farten... :)
Du kan sjekke vipen;
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?brukerid=31751

Opprinnelig postet av Mocca21

Hm. Bare fire timer en vei liksom.
Enda vanskligere når man ikke har bil, hehe.

Får se om jeg får noen til å fikse kurs på senteret her. Men sikkert ingen som er interessert. ()

Redigert av - Bustetrollet den 28/06/2006 22:29:06 Gå til toppen av siden

Marianne S

» VIP

Skrevet - 28/06/2006 :  18:58:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Unnskyld unnskyld unnskyld. Jeg må bare.

INTERESSERT
Gå til toppen av siden

frida85

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  15:51:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefrida85  Svar med kopi av melding
Jeg valgte western fordi jeg liker tankegangen og prinsippene, og fordi hesten min er så mye mer samarbeidsvillig når vi trener, nettopp fordi vi samarbeider. Han blir ikke presset til noe, vi finner løsningen sammen ved å tenke naturlig og logisk

Tigull; Det er synd at du har hatt negative opplevelser med denne grenen, men du må ikke la dårlig dømming hindre deg i å holde på med denne fantastiske grenene. Det viktigste er ikke å konkurrere, det viktigste er at man holder på med noe som er positivt for hest og rytter. Jeg holder på med western, men jeg konkurrerer ikke. Jeg prøver å ri etter prinsippene og lære meg mest mulig. Det er viktig å ta litt fra hver trener og sette det sammen til sin egen plan for utdanningen av sin hest.

Det finnes gode og dårlige trenere og mennesker i alle grener. Å slå hesten sin har ikke noe med western å gjøre i det hele tatt, det er ikke riktig uansett hva slags gren man holder på med. Da er det mennesket, og ikke filosofien bak western som er feil. Jeg kan ikke huske å ha lest eller lært noe sted at man skal slå hesten sin eller behandle hesten din dårlig fordi man holder på med western

Men hvis det var andre grunner til at du sluttet med western, kan du ikke heller nevne de i stedet for å fra fram disse punktene? Hva var det spesifikt med western som fikk deg til å slutte? Hadde vært interessant å høre, kan jo hende du bare har vært uheldig med trenere feks
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2006 :  23:02:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Flott spørsmål
Jeg startet med Western rett og slett fordi det var wester miljø i den stallen jeg hadde den første hesten min. Og jeg kommer til å fortsette med det fremover selv om vi nå har egen stall her hjemme. Under western treningen fikk jeg oppleve veldig mange "aha" opplevelser på hvordan treningen faktisk virket og hvordan problemer kunne kureres med logisk tanke gang. Alt jeg lærte om bakke arbeid og NH har vært alfa og omega i all min omgang med hest helt siden jeg lærte det. Western miljøet i vår omgangs krets er slettes ikke basert på rølping, fyll eller skamridning av hester. Slikt western miljø har jeg aldri opplevd her hvor vi bor. Godt samhold, snille folk, seriøse heste folk som setter hestens ve og vel i fokus, en munter og omgjengelig gjeng som aldri er redd for å hjelpe deg om du trenger det. Et sted man alltid er velkommen. Gode venner. Dette er hvordan jeg opplever Hedemarks western miljø og jeg trives som plummen i egget der.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

LaraCroft
» VIP

Skrevet - 27/07/2006 :  12:14:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synd at tigull tydeligvis har ahtt mange negative erfaringer med sporten. Slik vil det alltid være. Uansett hva vi argumenterer med så kommer ikke hun å bytte synspunk. Noen liker western andre ikke. Jeg har ridd i 16 år og jeg red inn min første hest i en alder av 8 år. Begynte på ridekurs (hadde bare fått privat opplæring før det)i en alder av 10 år og jeg følte rett og slett at det ble for mye kryptiske ting en skulle gjøre. Husker fremdeles alt det traumatiske med å ta en "halv-halvt"(eller en halv parade som jeg antar at noen bruker). Trekke hendene mot magen, hold de der og så slipp. Ikke noe om hvorfor jeg skulle gjøre dette, hvordan jeg viste at hesten gjorde rett og så masse kjeft når jeg gjorde feil. Etter det begynte jeg med mosjons trening av travere og veddeløpshester, og etter det tok jeg lærlingplass i en kombinert stall av dressur/western på meget høyt nivå i sverige for å lære mer om dressur og western. Her fikk jeg brukt meg på begge deler, men dessverre, klassisk ridning er ikke for meg. Det er for mye jag og vas. Og i ettertid, uansettt hvilken ridehall jeg benytter meg av så er det alltid en av disse ridehestene som oppfører seg som tullinger med steiling og bukking og løping. Så jeg rir som ofte utendørs jeg. Hvor hesten min ikke blir utsatt for fare for disse folkene som ikke kan kontrollere hestene sine.
Hadde jeg hatt problemer med å kontrollere hesten min hadde jeg ikke benyttet ridehuset sammen med 8 andre personer. Jeg liker at western hester skal oppføre seg som folk og jeg liker å kunne ri rolig avgårde og vite at hesten min ikke gjør noge dumt. Derimot kunne jeg ikke tenkt meg å starte. Jeg har alt for mye nerver!

La tigull få holde på med hva hun enn driver med, hennes holdninger og instilling sier det meste. La folk få holde på med det de liker best.
Gå til toppen av siden

Hanne_N

Norway

Skrevet - 27/07/2006 :  13:43:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er selv en ihugga dressurtante for å si det slik, og vet ikke så veldig mye om western. Men var på et stevne på Tune for noen år siden og ble meget positivt overrasket. Satt og så mye på oppvarmingen da jeg fant dette mest interesant. Så utrolig mye flotte hester og dyktige ryttere. Her var det mye harmoni og avslappete hester. Så flere hester jeg godt kunne tenkt meg å ta med hjem som hadde god gang og flott bæring, sett fra en dressurtantes øyne. Så ingen stygg ridning i det hele tatt. Koste meg når jeg så samspillet mellom hest å rytter.

Kommer ikke selv til å konventere til western da jeg trives med dressurridning slik jeg holder på. Men tror alikevel at en alltid har noe å lære av hverandre uansett hvilken gren en holder på med. En må bare være litt åpen.

Synes heller ikke en skal dømme en gren fordi en har sett noen som utøver grenen behandle hestene stygt, eller drevet med stygg ridning. Dette finner en dessverre innen alle grener, og jeg tror ingen gren er så mye bedre eller værre enn en annen en.

Mvh Hanne. Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.