hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvorfor rir du western?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Hvorfor rir du western?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  20:30:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hva er grunnen til at DU rir western? De fleste har kanskje startet som "klassiske" ryttere? Hvorfor gikk du over til westernridning?

:)

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  21:29:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Simpelthen fordi det gav meg en enorm AHAAAA! og er så logisk basert.
I tillegg er det sinnsykt gøy!

Line.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  21:36:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Enig i det, synes det er mer logisk enn annen ridning.
Alt er basert på enkle premisser ( hestens) og det føles så mye mer naturlig!
Jeg tviholdt på dressuren lenge, men fant ut i våres at jeg ikke orker, jeg red en hest ( fullblodsen jeg startet på HEWR stevnet) vi kranglet og kranglet, hesten ble frusrtert jeg ble SINT, og jeg fant ut at dette gadd jeg virkelig ikke. Jeg slapp tøylene og startet på nytt, hesten ble en helt annen med en gang! Brått gjorde han alt jeg ville , de andre på stalle nstod å så på og var svært overasket over hvordan hesten reagerte, de hadde ikke sett han gå så godt før. De syntes også det var tydelig at hesten virkelig trivdes og fikk en helt annen holdning. ( og dette er sprangryttere :p )

Jeg har ridd for westerntrener i mange år, men aldri "gått helt over" før nå, føler jeg har tatt det rette valget, det blir rett og slett unaturlig og knotete for meg å skulle ri dressur.
Synes det er morsomt hvor fort nybegynnere tar westernprinsippene i forhold til de klassiske. Og hvor fort de kommer seg i ridningen ikke minst!

Redigert av - Bea den 21/06/2006 21:36:44 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  21:51:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
"Synes det er morsomt hvor fort nybegynnere tar westernprinsippene i forhold til de klassiske. Og hvor fort de kommer seg i ridningen ikke minst! "

Det er fordi (min erfaring) at hestene HJELPER dem fram...
I motsetning til at du skal sitte der og få kommandoer fra en trener som er helt og totalt ulogisk.. "Ri hesten godt fram mot bittet!"??? Til dags dato forstår jeg hverken kommandoen eller hva i søren det skal være godt for..

Line ;-)
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  22:42:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
vet iallefall hvorfor jeg sluttet med det :-)
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  00:06:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Fant du ingen kyr å jage?

(beklager avsporinga )

Redigert av - Ragnhild E den 22/06/2006 00:08:08 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  07:37:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
haha :D

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:23:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Fant du ingen kyr å jage?

(beklager avsporinga )

Opprinnelig postet av Ragnhild E

nope dem er det nok av!

heller fyll og bråk og skam riding av hest som fikk meg til og tenke at nei hei dette skal jeg ikke utsette meg selv eller hesten min for!

dessuten blir du jo ikke godtatt om du ikke har det beste utstyret eller den rette hesten!
'

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:32:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jøss! Du har vært hen, a'?
*Grøss*

Line.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:38:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jøss! Du har vært hen, a'?
*Grøss*

Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

leste i en wran news også med masse bilder der de bare snakket om hvem som var fullest og hvem som hadde mest problemer med og gå!

dessuten var jeg ute for en dommer som sa i det hun gikk inn på banen ja dere vet jo hvem som er mine favoritter!

og tro dere ikke favorittene vant?

og i det hele tatt at en dommer sitter og drekker seg dritings samme med sine favoritter er vel litt betenkelig når disse vinner alt som er og vinne dagen etter :p

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:50:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
det er ikke lov å snakke med dommeren iløpet av stevnet, så den var nok litt drøy ;)
tror heller ikek på at du har vært på noe westernstevne i det hele tatt ,iom du trodde det gikk på å skamri og jage kuer.

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  12:52:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det er ikke lov å snakke med dommeren iløpet av stevnet, så den var nok litt drøy ;)
tror heller ikek på at du har vært på noe westernstevne i det hele tatt ,iom du trodde det gikk på å skamri og jage kuer.

Opprinnelig postet av Bea

tja har vel ridd en 6 -7 western stevner på c nivå så jeg vet ikke jeg!

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:21:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Vil gjerne se noen resultatlister ;)
Hva slags stevne var du på? Finnes ingen kuer på de stevnene jeg har vært nemlig.
Det er heller ingen som skamrir. Men nå er din oppfatning av normal ridning å frese rundt på ponnier med bråstopper og henge ned fra hestens side etc, mens western er dressur på høyt nivå, så tar dine kommenatarer med en klype salt :)

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  13:41:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Dette må være noen år siden, det da..
Husker ikke å ha lest noe sånt referat i noen wran-news noengang heller, så det må være før jeg ble med i noen klubb..
De siste årene ville en så uproff gjennomføring av stevne nok lagd bølger, vil jeg tro.

Var det DWR du var medlem hos?

Tror nok du ville sett noe annet om du ble med i dag, for det har skjedd mye med både klubbene og stevnene. Dopingreglene gjelder, etiske retningslinjer gjelder, og det er forbudt å snakke med dommeren uten ringsteward eller stevneleder til stede. Man skal spørre ringsteward om å få snakke med dommeren. Og da skal kun enkelte ting ha lov å være tema.

Nå kan jeg egentlig bare snakke om de reglene som gjelder for wran-stevner, men vet at det er like strengt i raseorganisasjonene.

Det er synd du har fått en så ensidig oppfatning av sporten, og det virker utfra det du forteller som at det har vært stor utvikling de siste årene. Jeg har aldri hatt det dyreste av hverken hest eller utstyr, men har aldri følt at noen har sett ned på meg av den grunn.
Nettopp det trivelige og hyggelige miljøet har vært en av grunnene til at jeg trives så godt som westernrytter...

Hilsen Line.
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  14:31:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært interisert i western hele livet, begynte med at jeg syntes hesten fortejente lange tøyler.. like vell holdt jeg på med sprang, når jeg hadde falt av noen ganger og nærvene mine ikke torte å gå lengere en 120 over hindret, sluttet jeg med det, å begynte å trene hester som ikke klarte å "gå" på tur.. stress faktor over 100..
så begynte jeg på western kurs å lærte mye.. men har ikke hatt hest for å startet med før nå.. å GØY er det!!! ;)

Tigull the best 4 life:: jeg sjønner ikke hvor du har alt i fra,,, ;) jeg har aldri vært med på at de har hulet og hoyet... desuten er det ikke de som bestemmer hvordan du skal ri hesten, det er jo opp til deg selv.. akkuret som i sprang, dressur og andre grener, vinner man ved å ha minst mulig feil.. jeg fikk en 4 plass med 18 startende, å jeg hadde ikke det beste utstyrett eller den beste hesten... så jeg tror deg ikke, men det er vell opp til meg..

synes western er den beste sporten, men hester er forskjelige og byggd til å gjøre forskjelige ting.. men slikt jeg har lært.. kan alle hester konkurere i western.. bare for gøy eller for å vinne... :) dette er jo opp til vær enkelt, også i hva du vill stille i.. man har menge grener vettu..

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  15:44:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vil gjerne se noen resultatlister ;)
Hva slags stevne var du på? Finnes ingen kuer på de stevnene jeg har vært nemlig.
Det er heller ingen som skamrir. Men nå er din oppfatning av normal ridning å frese rundt på ponnier med bråstopper og henge ned fra hestens side etc, mens western er dressur på høyt nivå, så tar dine kommenatarer med en klype salt :)

Opprinnelig postet av Bea

Men nå er din oppfatning av normal ridning å frese rundt på ponnier med bråstopper og henge ned fra hestens side etc

det var dagens
faller det helt natulig for deg?

du vil se resultater ja vel!
jeg var med på HWR stevne for 2 år siden eller noe og kom hjem med 10 sløyfer da det var dobbel bedømmning!
fikk best bedømmning av den svenske dommeren jeg !

hvorfor skulle du ikke tro meg når jeg sier jeg har opplevd at de som er venner med dommerne med det beste utstyret og den fineste hesten som vinner?
det er faktisk sånn!

mye western er så uprofft at man bare rister på hodet!

husker ikke hvem utgave av wran newsen det var men det var en stor fest det var bilder fra der alle var dritings!

har aldri sett sånt i et medlems blad for andre klubber gitt om hvem som drikker mest og husker minst

gi meg bevis takk!

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.