hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - traaaaav!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 traaaaav!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Kurre

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  02:15:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke Drammen,men tro det eller ei Tønsberg.
(Vi er dog endel Hrimniringer som kjenner vår besøkelsestid og er påmeldt og på plass)

Ridingen ER på vei fremover,så absolutt og det er det som gjør at man får disse "form-debattene",det er ikke mange årene (omtrent da jeg begynte med lavatrikker) at det eneste saliggjørende var å ri hestene med nesen mellom knærne.

Og om dommerene ble enda flinkere til å ta tak i de sammenpakkede,oppkrøllede hestene som sitter fast i en "berider-jernstikke" (Husker vi brukte å kalle det "danskeridd" i mitt tidl liv...) og ikke bare se blindt på takt og kneløft...ja se da kommer vi enda lenger!

Dette var en givende debatt...eller utveksling av "enigheter",nå kan jeg legge meg sterkere i troen på at verden VIL gå i rett retning.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  10:01:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Oi.. Tølt form.. tror jeg strevde med Lùkas i alle de årene jeg hadde han med å komme ned i VANLIG form.. Utrolig strevsomt, men fikk det til :)
Er enig med Tine med trav og sånn. Gloi har jo en kjempe fin trav, men hvis jeg skulle ridd Lùkas i en fri form.. høhø.. Han hadde bare labba bortover ..
Forskjellen går fra hest til hest..

Håper bildene ble med ellers blir jeg sinna...

Hvertfall.. Er ikke så my forskjell men tok grævelig lang tid..

Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  10:03:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Skitt.. Husker ikke hvordan man gjorde det nå..

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  10:14:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Prøve igjen? ja..

http://isfoto.no/album/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=5618

http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=1211&galleri=show&side=67

( 2 første bildene på den siden)
Føler jeg skryter litt nå men... uansett..

Må gå... Reiser til Island om 1 time

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  19:09:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
Det som har hjulpet for meg er: (femgjenger med mye pass)
- ujevnt terreng
- kopper på frambeina
- tvinge hesten til å søke framover og nedover, bli lengre i formen ved å ha lett sete, stødige tøyler og hendene på skuldrene til den har fått en fin rytme.

det er veldig viktig at hesten er avslappet, stresser hesten blir det lite trav når du har femgjenger

prøv å variere ridninga, ri på tur med lange tøyler - øv på rolige trav og skrittbytter. hvis hesten prøver å tølte/galoppere - ta den ned til skritt før du prøver igjen.
Gå til toppen av siden

nettfragudenaadalen1

» VIP

Skrevet - 24/06/2006 :  19:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
åh eg kjenne te d problemet.
ganske plagsomt men eg og jore som mangen andre har nevnt her, lausgjørende øvelser.
rir inn først i en litt liten volte og har utvendige tøyle som en støtte og invendige tøyle slakk men som hjelp til og vende hesten inn og bruker sjenkler for og få hesten fram og inn i volte og få den til og bruke kroppen og løse seg litt mer opp.
så bytter jeg litt veio etter hvert og går i større og større volte og etter hvert setter jeg opp farten i trav og d er kjeeeempe bra øvelser og trave over kavaletter og slikt

lykke te me trening
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 29/06/2006 :  12:17:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Vena ville heller ikke trave, da jeg fikk henne.
jeg begynte å ri over bommer. da travet hun kjempe bra over bommene.
så fikk jeg til å holde traven en stund=)
husk å gi mye ros, når han traver (når du ber han om det)

Start dagen med ett smil,
så er det unnagjort

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

spoi

Skrevet - 02/07/2006 :  12:13:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
tuuuusen takk alle sammen!!! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.