hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pelsløs under grima
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Pelsløs under grima
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  14:31:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Du får kjøpt sånne løse "puser" på horze for en 10er ellerno, i alle forskjellige farger omtrent, så bare å slå seg løs.

Titt her (kosta faktisk bare 9 kroner )
Gå til toppen av siden

TahiaPiken

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  14:37:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTahiaPiken  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTahiaPiken  Svar med kopi av melding
I teksten til Hooks står det
Slutt med alle gnagsår. Av myk vattert sympatex. Nesebeskyttelsen festes med bårrelos ( så man slipper og ha en grime med spenne under også) og i nakkeremmen med strikk.

MIN KOMMENTAR: kjempe lur løsning bruker selv en sånn på den tynnhuda araberen som får sår bare jeg ser på han! kjempe fine, enkle og holde rene, gnager ikke og er rett og slett super fine og myke, uten at det blir pusete, egentlig ganske stilig og grima holder seg lenger :D

lånt bilde av hooks.no
EDIT: åja på sidene. hmmsk

sooove ja takk
Redigert av - TahiaPiken den 21/06/2006 14:40:54 Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  15:10:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Jeg ville testet andre grimer først. Aerborn-grimene jeg har hatt er suoermyke. Det er viktig også å vaske grimer innimellom så ikke skitt ligger å gnager. Bare litt halvveis OT:Jeg ser innimellom folk som fester digre nesepuser i saueskinn på grima og vil bare si at dette ikke er noe en bør gjøre. I travverdenen kaller vi det ofte blender (stor pus på nesa blir jordblender) nettopp fordi den hindrer hesten i å se overalt (obs brukes ikke på grime altså). Så om man velger å bruke pus på en grime, sett den ikke så den hindrer hesten i å se, og bruk disse tynne (ikke saueskinn)

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/06/2006 :  15:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på om jeg ikke heller mot en lærgrime jeg... Alle løse deler har en tendens til å forsvinne, og de skal tilpasses, rettes på etc. Men her var det en del fine løsninger. Tusen takk! Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  15:34:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
det finnes jo grimer med slikt innlegg som på bilde oppi her.. en myk og bra lærgrime kan være bra.. men vær nøye på kvaliteten... ellers er de like stive som en dårlig nylongrime.. det fine med slike "dritt nylon" grimer er at de går fort i stykker skulle hesten henge seg fast, en lær grime vil nok være mye seigere der ja.. men hvis hesten ikke går på beite egentlig er det jo ikke et dilemma...
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  15:50:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Der tar du feil Goytil. Nylongrimer slites ikke så fort som en lærgrime. Det er en lærgrime som ryker først, i festene. En nylongrime vil derimot ikke gjøre det. Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  16:05:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Der tar du feil Goytil. Nylongrimer slites ikke så fort som en lærgrime. Det er en lærgrime som ryker først, i festene. En nylongrime vil derimot ikke gjøre det.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Ja, dette er jeg 100% enig i... Lærgrimen er jo i naturmateriale og vil briste til slutt. Nylon er skummelt... Det er en grunn til at de bruker nylon som slepetau, båttau, høytråd osv, det er sterkt. Jeg bruker alltid tynn lærgrime når hestene mine er på henger...i tilfelle de skulle hekte seg fast på en måte...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/06/2006 :  16:16:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heeei Oleo!!!!! Så hyggelig at du stakk innom, lenge siden sist! Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  18:30:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
nja.. jeg har aldri regnet med at den skal ryke i selve grimen, men en billig nylon grime har gjerne tilsvarende ringer/spenner.. ergo ryker ringen/spenna først.. lærgrimer har gjerne bedre ringer.. min har i allfall det..
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  19:09:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om du leser en hver transporttråd, et hver råd om transport osv. så ser du at det er lærgrime som anbefales, Goytil. Det ville jo være rart om alle anbefaler noe som ikke ryker :-) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  19:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT: men jeg har ikke noen lærgrime, vil ha det nå.. hvilken er best!!?? (MYK) Gå til toppen av siden

-Stalin-
» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  20:03:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva med å ikke gjøre dette om til en debatt grime / ikke grime?
Vi har da hatt no av disse fra før vel!?
Var vel strengt tatt ikke dette Birre spurte om heller da...

Nei for all del. Det var da virkelig ikke meningen å gjøre denne debatten til noe den ikke er.
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  20:06:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
av med grimen først!

hestene her har aldri på seg grime når de står på beite!
-selv om Herkula er vanskelig å få tak i.

mvh. Karen

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 21/06/2006 :  21:24:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde prøvd en annen type grime først. Noen grimer gnager/sliter bort pelsen, mens andre gjør det ikke. Har en hest på stallen som var helt fin i pelsen, så fikk den ny grime, og vips så var pelsen nesten borte på sidene og bak nakken.
Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden

marte+quicky

Skrevet - 21/06/2006 :  21:25:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT: men jeg har ikke noen lærgrime, vil ha det nå.. hvilken er best!!?? (MYK)

Opprinnelig postet av Lopke

synes walsh-grimene er veldig bra!

Du finner meg på ForumHest!

www.hestene.no
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.