hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Cola Boks med strøm
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Cola Boks med strøm
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  00:19:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Husker da jeg var liten så tok jeg i en cola boks og fikk strøm. Dette var i en allt mulig butikk i Sverige.

Er det noen som vet hvor man får kjøpt slike, eller om de lenger finnes?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  00:59:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
HÆ?
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  02:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
hmm.. Tror jeg signerer Ingvilds innlegg.. Hæ? Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  02:22:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sånn luregreie, tenker jeg.. Får kanskje kjøpt i en lekebutikk eller på utemarkeder. Prøvde en sånn "lighter" for en stund siden. Au! Men akkurat colaboks vet jeg ikke hvor man finner...
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  06:32:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
håndtrykk har jeg bare prøvd.men synes det ikke er noe morsomt å påføre andre smerte jeg da:\
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  08:30:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sikker på at det ikke bare var tilfeldigheter da?
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  10:58:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
HAHAHA jeg drømte om denne tråden i natt
(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  12:09:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Neida, det var ikke tilfeldigheter.. Den var en sånn luregreie...

Så ut som en helt vanlig cla boks, men det var det ikke... Var vondt...!!

Grunnet til at jeg lurte på å skaffe en slik, er at bikkja ødelegger dør håndtaket på døra ut til gangen når han er alene hjemme, så hadde vært kjekt å teipe fast en sånn der så han kan lære at han ikke skal gnage i stykker døra.
Vi leier jo bare og det er veldig kjipt at han skal ødelegge. Kan liksom ikke kline på en masse dill heller siden vi skal ta i håndtaket.

Så å få seg en i snuta hadde han hatt godt av. Var jo ikke så harde strømmen på denne boksen. Han har tilgang til hele huset når han er alene, så han må ikke stå å gnage på denne døra.

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 20/06/2006 12:11:57 Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  16:09:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Tja, Du sier det var vondt, men kan godt gi hunden strøm i nesa? O_o
Her fjerner du problemet, men ikke årsaken. Mange mynder har seperasjonsangst, bla den ene min. Hun skraper opp dører og alt mulig. Hjemmealene trening må begynnes på helt på nytt. I mitt tilfelle løste det seg da jeg fikk min andre hund, da blir hun ikke redd lengre for hun ikke er alene. iom du sikkert ikek vil ha to hunder ville jeg begynnt med hjemmealene trening isteden. Det blir som å stenge igjen munnen til hesten med nesereim for den gaper istedenfor å finne ut hvorfor den gaper og ta det derfra.

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  17:26:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Da bør man kanskje ikke ha strøm på gjerde til hestene heller da, de får jo også samme valget
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  17:34:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Åi, husker godt jeg var på en morobutikk i London, der hadde de fullt opp av sånne ting som gav strøm. Ekkelt egentlig..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  17:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da bør man kanskje ikke ha strøm på gjerde til hestene heller da, de får jo også samme valget

Opprinnelig postet av Roxira

Dette blir ikke helt det samme. Nå er jo hunden din alene i huset og gir beskjed at den misstrives. Hester står vel som regel flere i lag.. (burde det)

Hva med å bygge en hundegård??
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  17:43:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
ja det kan man jo si, jeg trener dog ikke hund på lik linje med hest.
På hundene mine prøver jeg å bruke klikkertrening ( positiv forsterkning)
mens på hester NH, som vil si negativ forsterkning ( vike for press ol)
En hest løper ikke i gjerdet for den har seperasjonsangst heller, eller er redd være "alene hjemme" Det blir en litt annen situasjon.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  17:46:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Man kan jo selvsagt velge å strømme hunden hver gang den gjør noe galt, det er en veldig lettvinn løsning, man kan også ha en fjernkontroll så man slipper gjøre annet enn å trykke på en knapp når hunden gjør noe uønsket. Hva den lærer av det annet enn å frykte ulike situasjoner og bli nervøs kan jo diskuteres.
Hunden min var redd for å være alene, og handlet deretter, det blir somå piske en redd hest.

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  17:50:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Men blablabla, jeg skal ikek legge meg opp i andres hundetrening, var ikek det tråden handlet om, men en strømførende colaboks. Så back to topic? :o
Vet ikke noe om de boksene, forresten :p

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 20/06/2006 :  19:22:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
En jeg kjenner har penn med støm i. Med en gang du slår på penna så får du strøm. Kult å be folk om å skrive noe for deg med den, avslåtte, penna.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.