hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - staller, innredning og slikt! bilder?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 staller, innredning og slikt! bilder?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

nutte

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  23:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjempefin stall!;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  01:22:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg gjorde om det gamle fjøset vårt til stall, og med mindre det er i forferdelig dårlig stand, er det en overkommelig utgift :)

Det vi gjorde var å vaske og male hele fjøset, og bygge opp boksene. Har kun to bokser jeg da, med gitter mellom boksene og helvegger rundt resten. Også burde du sørge for å legge inn vann (og varmekabler i vannet) og sånn, hvis ikke det finnes allerede.

Du kan jo legge ut noen bilder av utgangspunktet ditt? så kanskje noen her har noen lure tips :)

Kjempefin stall du hadde der forresten, Wenche...*misunnelig*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

absinthe

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  03:22:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideabsinthe  Svar med kopi av melding
så flott salrom :)
jeg skal ta noen bilder av fjøset i helga, så legger jeg de ut ;) er ganske skittent nå da, hehe...
jeg fant bilder på nett, jeg googlet litt...
har laget egen side til bilder, jeg kommer til å samle opp alt mulig der, for å få inspirasjon...

http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=19864&galleri=show&side=1

www.serox1983.piczo.com Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  03:52:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Å så fin stall Wenche!! *sikle,sikle* :p
Har bygd to bokser i det gamle kufjøset. Salrom har jeg ordnet der som sauene sto før, også er det fôrlager. Naturlig ventilasjon gjennom himmlingen i taket samt et "luftehull" øverst i veggen på hver boks, isolerte vegger.
Fungerer utmerket :)

(Men kan gjerne bytte med Wenche altså...)

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  09:58:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hehe, hyggelig å se at folk liker stallen hjemme her

Eneste jeg ikke liker med stallen, er at den til tider kan virke litt "kald" innvendig, pga av fargen på veggene. Hadde blitt kosligere dersom de hadde hatt en mørkere farge, evt mørk ubehandlet trefarge..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 22/06/2006 :  12:29:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Wenche: Dødsfin stall:) du kan jo beise veggne med tiden om de blir absolutt for kalde,ikkje noe gøy det heller.
Til alle Sandnes folk: Sett stallen til en som heter Per??? (liker best å kalle han han med det høye håret) Det er en lekker stall!!! Han bor oppå stallen. Uansett, den stallen er dritfin også, men wenche sin var litt mindre, så da ble den kosligere!!!

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 24/06/2006 :  16:16:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skikkelig misunnelig på dere som har egen stall hjemme! Har et stort ønske om å bygge stall hjemme etterhvert. Tenkte først å bruke den gamle låven, men fant ut at det blir dyrere enn å bygge nytt, så da må man vel bygge nytt.

Wenche: Ikke mulig å se tegningene du brukte for å bygge din stall? Den hadde vært helt perfekt for meg, veldig flott stall! Den er bygd på helt flat tomt? Hva gjorde du med grunnarbeide på tomten? Veldig moro å høre hvordan andre har bygget!
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2006 :  12:13:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Wenche: Ikke mulig å se tegningene du brukte for å bygge din stall? Den hadde vært helt perfekt for meg, veldig flott stall! Den er bygd på helt flat tomt? Hva gjorde du med grunnarbeide på tomten? Veldig moro å høre hvordan andre har bygget!

Opprinnelig postet av Musical Missile

Joda, Tegningene ligger hjemme her et sted, kan ta bilde av dem å legge dem ut jeg

Tomta hvor vi bygget var ikke helt flat. Der stallen står nå, sto det en diger låve på 800 kvm, og 3-4 etasjer, og der den sto var det egentlig ikke særlig jevnt under. (Gammel låve, stammet fra ca 1400 tallet en gang). Så der fikk vi fyllt opp litt med jord, planerte ut en del, så det ble jevnt og fint, før vi satte opp forskaling. Fyllte en del grus i bunnen, la i isoporplater, og sånn "stålnett" (kommer ikke på hva det heter i farta), før vi la betong oppå. Var en del jobb i begynnelsen, gikk ikke så fort framover. Men da vi var kommet så langt som at vi begynte å sette opp reisverket, såg man fort forandringer

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 26/06/2006 :  18:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wenche: Så flott! Eller hvis du ville sendt de til meg på mail eller noe? Kanskje flere som er interessert i se de tegningene! Var en stund her jeg var overbevist om at jeg måtte vinne 1 mill i lotto før jeg kunne bygge stall. Men når jeg ser hvordan du har gjort det, ser det ut som det er lys i enden av tunnelen!

Andre som har planer om å bygge stall? alltid moro å høre hva andre har planer og drømmer om!
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  18:39:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Planer om å bygge stall om... øh.. 10-15 år? Kjempelyst til å ha stall hjemme jeg å!
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

monaco_image
» VIP

Skrevet - 24/07/2006 :  01:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også lyst til å bygge stall. Men det hadde nok ikke funka her vi bor nå, for vi bor nesten i byen.

For et par år siden hadde vi tenkt å flytte til et sted et stykke utafor Tromsø, og isåfall hadde vi bygd stall der. Når jeg blir eldre og får barn, skal jeg flytte dit, for det er utrolig fint å vokse opp der. Så når jeg flytter dit skal jeg hvertfall ha stall. Men det skal ikke være før om lenge da. Hehe. Kommer til å bygge hele stallen fra grunnen, og har lyst på ca 8-10 bokser, og drive med avl...

Før det vil jeg gjerne flytte til et sted rett utafor byen, og bygge stall "i hagen". Men i og med at jeg ikke har funnet huset enda, vet jeg ikke hvordan stallen skal være. Har tenkt å bli ferdig med uttdanninga først, og det er 3-4 eller 8-9 år til..

=)
Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 29/07/2006 :  22:23:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi bygde stall hjemme for tre eller fire år siden.. Tror vi brukte mellom 50 og 100 000 på den, gjorde vel og merke en god del av jobben selv. Jeg har ikke bilder akkurat her, men skal snart hjem og kan finne noen bilder da :-)

Vi fikk i hvertfall 2,5 bokser ut av det (en egen shettisboks), salrom med varmekabler, et høyloft med åpen løsning.. Innlagt vann og.. Skal finne frem bilder så kan dere se. Den ble utrolig ålreit og var bra å være i hele året..

Vi brukte ikke ferdigbokser da, men fikk noen vi kjente til å sveise rammer til å legge plankene i og skinner til skyvedører kjøpte vi skinner til.. Det var en billigere løsning pluss at det er superlett å skifte ut plankene!

Søren at jeg ikke har bilder her..
Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway

Skrevet - 29/07/2006 :  23:04:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg vil se bilder!! Skynd deg hjem å finn de fram;)
Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

prinsesseronja

Skrevet - 30/07/2006 :  22:33:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan legge inn bilde hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg vet dette er standars, men jeg er så fersk her.. Gå til toppen av siden

hard_legend

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2006 :  22:46:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehard_legend  Svar med kopi av melding
hei

det er lurt og ha 2 dører i stallen.. på hver sin ende av stallen. siden hvis det blir brann og brannmennene får ut hestene kan de løpe tilbake inn i stallen i flammene for før når hesten elevde vilt var dems eneste utvei når det var brann på jordet og løpe igjennom brannen for og overleve hvis ikke kunne dem brenne opp.. det har kjedd med mange staller som har brent.. bare et lite tips;)

en ku er ikke noen hest!!
sånn er det bare
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.