hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sette igjen føllet hjemme?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Sette igjen føllet hjemme?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Sassy69

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  10:43:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSassy69  Svar med kopi av melding

Jo, at hun er høy er en hindring.
Har mindre kontroll da.
Er gravid selv, så kan ikke bare slenge meg av hoppa i full fart om noe skulle gå galt.

Får vel prøve å leie dem med meg.
Men, hele poenget med innlegget mitt er, at jeg føler ikke at jeg har nok kontroll om jeg skal ha styr på begge to alene.
På denne årstida, kryr det av biler, biler, biler, turister, traktorer, fôrhøstere, halvnarkomane løse amstaffer på tur,-you name it!
Så, men får vel prøve å kvitte meg med denne "hønemor" lignende holdningen min, og bare ta ham med meg.
Men så langt har dette føllet bare i dyrlegeutgifter og medisiner kostet meg over 12.000 kr, og han er BARE 5 UKER GAMMEL.. Aner meg at det kommer til å bli en "dyr" hest, med denne starten på livet, så er livredd for at noe mer skal skje, for da sulter lommeboka mi i hjel (and so do I)!

Pleier å leie dem ned på beitet hver kveld når sambo endelig kommer hjem, og la dem springe noen runder å tygge litt grønnt gress mens vi passer på.
Har fått streng beskjed av Vet. om ikke å slippe dem noen som helst annen plass en i deres egen luftegård uten konstant tilsyn.

*rotete innleg-nettop våkna*
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  18:45:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jo, at hun er høy er en hindring

Eh hva? Skjønner at du ikke vil slenge deg av pga graviditet men det er vel ingen som vil gjøre det i utgangspunktet?

Da jeg var 12 år og stelte en kaldblodshoppe som ble brukt i avl, red jeg henne og hadde føllet i leietau! Og denne hoppa var ganske stor for lille meg på 12 år Hadde ingen problemer med høyden hennes og føllet i tau!
Som sagt tidligere så lenge hoppa er kontrolerbar og føllet kan gå i tau så skulle det ikke være noe særlig problemer i teorien ihvertfall For et kort stykke...

Skjønner jo at lommeboka di sulter pga denne lille krabaten og at du er redd for han, men kanskje du da bør veie for og imot for trening av mor

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  23:29:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det drar fort på seg tusenlapper i behandling av hest, ja.

Håper virkelig at du har forsikret hoppa - for da er også føllet automatisk forsikret.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.