hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Saler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Saler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

moi

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  18:35:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hva tenker dere mest på når dere skal kjøpe ny sal?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:06:06

Anette

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  18:52:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Først bestemmer jeg meg for farge. Deretter ser jeg etter er at det er en sal som passer til det jeg skal bruke den til (dressur/sprang/allround). Så er jo bomvidden viktig, at den ligger riktig på hesten. På dette punktet får jeg alltid fagfolk med erfarning innen tilpassing av saler til å hjelpe meg. Setestørrelsen er jo også viktig, den må være god å ri i. Setet må være mykt, god å sitte i, passe til kroppsstørrelsen osv. Men det aller viktigste er at det er en sal som både hest og rytter kan trives med!

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 10/01/2003 :  10:23:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg må bestemme meg for farge og hvilken type sal. så må jeg sjekke ut størrelser, hva må hesten ha. så lar jeg en salkjent se på den når jeg prøver den på hesten.

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  15:35:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Farge og type sal først og fremst...
Så " str.,og så bomvidden..
Lar en "expert",se om den passer skikkelig til hesten osv.,før jeg kjøper den og..
Synes d er VELDIG viktig,at salen passer skikkelig til hesten og meg.
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  21:40:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ser altid først på om salen er behagelig for hesten og at den passer til mitt bruk. så spør jeg gjerne noen som har drevet med den hesterasen jeg har, over lengre tid, og får råd der i fra. Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  23:28:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Enig med deg, Tøft! Sjekker også først om salen er behagelig for hesten(om den passer til hesten og bruket). Om salen er grønn, rød, blå eller svart eller om det er stûbben-sal eller maxam-sal interesserer meg veldig lite - bare den passer!

Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 03/03/2003 :  10:24:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Blir helt matt når jeg hører at fargen er det viktigste med salen. Det blir noe snobbete for meg...

Det jeg tenker på først er hva slags sal jeg skal ha. Om det skal være en engelsk sal eller western. Så tenker jeg meg om hvor mye en skal brukes og til hva. Så blir det å bestemme bomvidde og setestørrelse. Det er utrolig viktig at salen ligger godt og at den passer både hest og rytter. Hvilket merke den har eller farge gir jeg ganske så blaffen i, da det er egenskapene til salen som teller.

Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  11:46:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra sagt snella! Enig med deg

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 15/03/2003 :  12:09:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
det spiller da vel ingen rolle om en bestemmer seg for farge først? de fleste salene har de fleste fargene uansett. det er så absolutt ikke snobbete. seff er det viktig at salen ligger bra på hesten,og det er der str.kommer inn. og jeg gir ihvertfall ikke blaffen i hvilket merke det er. det er ikke alle merkene som passer hesten like bra,lissom. hesten min passer windsor sal bedre enn stubben f.eks..

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 16/03/2003 :  00:55:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Snella!

Gå til toppen av siden

Purreløk

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2003 :  08:11:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePurreløk  Svar med kopi av melding
jeg bryr meg ikke om fargen ihvertfall ikke
først!! who cares? så lenge den er god for hesten og litt meg? ok meg og hesten?
og merke??? hvem er så bimbo at de bryr seg om det? her har vi diskutert kjøpepress i stallen så kommer dere med noe slikt!!!
det finnes mange gode saler som ikke har det dyreste og mest poppulære
merket!!!
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 16/03/2003 :  16:28:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
når jeg tenker på merket, så er jo alle salene forskjellige. windsor salene f.eks går litt lenger bak enn stubben,osv... hadde det ikke vært noe forskjell på dem sånn sett, så hadde ikke jeg heller brydd meg om merket..men jeg tenker på hva som passer best på min hest, og da passer windsor best..

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 16/03/2003 :  18:51:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Hehe, amayan, vi er bimboer fordi vi tenker på farge først! Dummeste jeg har hørt.. Grunnen til at jeg velger farge først, er fordi jeg vil ha sal og hodelag i samme farge. Har jeg brunt hodelag, velger jeg også en brun sal. Og som amayan sier, merket har mye å si. Noen merker er bedre enn andre, noen merker ligger finere på min hest enn det andre gjør. Jeg velger en sal som først og fremst passer hesten, men den skal også passe meg!!

Gå til toppen av siden

torden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/03/2003 :  14:06:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig: Har man råd til å velge sal ut fra farge og merke så hvorfor ikke. Desverre for mange hesteeiere så har man en del andre ting å bruke penger på. Heldigvis finnes det mange gode saler som er rimelige,men dem finnes jo stort sett bare i en farge.

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  10:32:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
tviler ikke på at dt finnes gode saler som er rimelige, men passer den hesten?? mulig den passer hesten din, men det er mange som må ha dyre saler fordi det er de eneste som passer hesten. og så er det en del som må ha spesial saler fordi hesten er skjev, osv..

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 29/03/2003 :  11:58:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Enig med deg amayan!!! Man må jo velge den rette for hesten.. Å kalle noen bimboer fordi de liker å ha ting i samme farge?? utrolig teit!! Tar dere andre skade av at folk velger like farger??

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.