hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å ha hesten i grime på stevner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Å ha hesten i grime på stevner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  20:49:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til info: dette er ikke lov, hesten skal trinses FØR den tas ut av transporten. Dette står i reglementet!

90% av alle på stevnet jeg var på idag, gikk rundt med hesten i grima.. Blir så irritert.. MEn det er vel mest fordi man ikke vet at det ikke er lov!

Feltritt - Tre ganger så gøy!!!

Wulfi

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  20:54:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
De fleste hestene jeg har sett i helgen har også gått i grime... Tror ikke mange er klar over at det ikke er lov. (Jeg visste det ikke selv heller.)
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  21:11:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Vet.. Og i tillegg skal nummerlappen på bestandig Uannsett stevne eller ikke.. Å laste av og på med hodelag er alltid god vane, uannsett hvor uproblematisk hesten er å laste. Har man innarbeidet denne vanen, glemmer man seg ikke på stevner, og den dagen man laster en vrang hest, eller at hesten som "aldri" slår seg vrang faktisk gjør det, så har du litt mer å stille opp med.

Jeg pleier å ha et hodelag uten nesereim og tøyler som jeg alltid benytter ved transport. Har en egen nummerlapp til dette hodelaget, så har vi det klart på stevner. Veldig kjekt med et slikt hodelag om man f.eks. skal leie en tur, eller ut å gresse, når man faktisk er på stevne.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  00:40:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var ikke jeg klar over heller.. hmm.. bra med info.. Kom med flere regler folk glemmer!! Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  11:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var heller ikke klar over dette. Lolita er så lett å håndtere likevel at jeg aldri tenker over hva jeg har på hodet hennes. Føler faktisk jeg har mindre kontroll over henne i hodelag, det er så mye plunder med tøylene. Men skal prøve å huske det til når vi skal ut å starte (Øøøøh, som om det kommer til å skje...)

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  12:19:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette var ikke jeg klar over heller.. hmm.. bra med info.. Kom med flere regler folk glemmer!!

Opprinnelig postet av Lopke

Enkelt og greit

Kristy: Ha et eget transporthodelag. Uten tøyler og uten nesereim (kommer jo i veien når du legger hodelaget oppå grima). Bruk et longeringsdelta, og et ekstra langt leietau. Da kommer ikke tøylene i veien

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 19/06/2006 12:20:52 Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  11:22:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Skal man laste hesten i hodelag? Det er jo ikke bra at den spiser høy med bitt! Og hvis hun skulle finne på og rykke hodet opp da. Da ryker jo skjeven :S
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  11:34:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Hva gjør dere når dere binder fast hesten? Jeg vil ALDRI binde en hest i et hodelag. Kan man ha grime over og binde i denne evt? Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  11:49:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal man laste hesten i hodelag? Det er jo ikke bra at den spiser høy med bitt! Og hvis hun skulle finne på og rykke hodet opp da. Da ryker jo skjeven :S

Opprinnelig postet av Roxy_Gulle

Man laster hesten i hodelag, og bytter til grime inne i hengeren da den er lukket.

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  12:47:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Det hørtes bare helt tullete ut. Kommer til og fortsette og bruke grime til noen kommer og advarer oss. Jeg binder ofte ponnien min utafor hengeren. Jeg vil ikke binde ponnien min i hodelag!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  15:38:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Dette var jeg ikke klar over... er ofte med på stevner som hestepasser, men har aldri opplevd at noen har kommentert det. Alle de andre hestene står bundet utenfor i grima somregel også, vel og merke. Synes det høres litt tungvindt og unødvendig ut. Men hvordan løser dere det når dere skal binde fast hesten? Hm.
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  16:42:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Em.. Det er vel ikke spes. sikkert å binde hesten i hengern overhodet! Tenk om den sliter seg (og jo, det kan faktisk skje selv om hesten ALDRI egentlig gjør det...).

JEg tror ikke stevnearrangørene vet det, eller så driter de i reglementet fordi de ikke gidder bry seg..

Når jeg bodde i Sverige var å sette på hodelag før mans lasta av helt naturlig, hadde man gått rundt i grima hadde man garantert fått høre det! Jeg ble helt sjokkert nor jeg flyttet hjem til Norge igjen og så hvor slapt det var her!

Roxy_gulle: HVorfor risikere å få gult kort når du kan unngå det bare fordi man skal være sta!

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:26:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
holder det ikke med kjettingleietau altså?
tro det er veeeeeeldig få som vet det er forbudt på området.det med henger trodde jeg de fleste var klar over..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:27:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
holder det ikke med kjettingleietau altså?
tro det er veeeeeeldig få som vet det er forbudt på området.det med henger trodde jeg de fleste var klar over..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  22:43:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid grime under hodelaget når jeg laster. Leier på med hodelag og leietau festet i bittet med et delta. Fester hesten i grima i hengern, og drar hodelaget av. Har et eget hodelag for transport, hvor jeg ikke har hodelag. Jeg har alltid gjort det slik, med enhver hest. Selv hjemme laster jeg hesten med hodelag, selv om den omtrent løper på før jeg rekker å lokke med gulerot. Det henger jeg laster av hjemme i kun grime, men kun hjemme. Det gjelder enhver hest..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 05/07/2006 :  12:41:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo ganske normalt å binde hesten til hengeren på stevneplassen for å sele på/sale opp. Hva er løsningen da? Jeg vil i hvert fall ikke binde hesten min i hodelag... Leier alltid rundt på stevneplassen i leiehodelag uten nesereim og tøyler, men med delta og leietau og selvsagt nr.-lapp.

Selv om jeg binder hesten min til hengeren, vil ikke det si at jeg forlater henne der, hun er alltid under oppsyn når hun står bindt og som oftest blir hun stelt. Skal jeg noen steder er det inn på hengeren med hesta.

Men hva er løsninga når man binder en hest til hengeren på stevneplassen? Er løsningen å ikke gjøre det?
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.