hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gel-pad
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Gel-pad
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  20:31:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oi, jeg kjøpte en fin gelpad for en stund siden...

Den har luftehull og det som er kult er jo at den ser litt fin ut i forhold til det "vanlige".

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 18/06/2006 :  21:55:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
challe_og_mille: Den såg kjempe god ut. Hva måtte du ut med for dette vidunderet?

Fant denne gel-paden på skoies. Denne har ventilert ryggfrihetsplate langs ryggraden. Kan det være noe kanskje?

http://www.skoies.no/shop.asp?p=1022241

edit: glemte å legge ut link

Redigert av - tebj0 den 18/06/2006 21:57:12 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  00:31:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
holder stadig på at de ikke burde rides med i lengre perioder men heller finne årsaken til hvorfor man vil bruke gelpad. Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  08:49:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil bare si: hva med en PolyPad? Den beskytter ryggen, og fordeler vekten av rytter og sal. Den leder vekk svette, og kan vaskes i vaskemaskin.
Jada, vet jeg selger disse, men er helt sikker på at dette kan være til hjelp for deg.

Hilsen
Annette
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  09:41:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Og den kan tørkes i tørketrommel
Ikke for at jeg har så gode erfaringer med PolyPaden, men så har jeg jo hesten min en merkelig pels også da, he he. Så jeg kan ikke akkurat skylde på PolyPaden at den ikke lå roligt på ham (måtte sale av på turene og få lagt den på plass igjen. Foruten skritteturene, da fungerte den helt fint.)

Så løsningen for min del ble reinsdyrskinn

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 19/06/2006 09:46:54 Gå til toppen av siden

Liten_Lista

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  12:08:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
challe_og_mille: Den såg kjempe god ut. Hva måtte du ut med for dette vidunderet?

Opprinnelig postet av tebj0

Usj, den kostet 1100..

Feltritt - Tre ganger så gøy!!! Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  13:04:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo, det er noen hester hvor den ikke ligger i ro...
Men nå skal det Norske Distanseritt laget ri med PolyPads (fra meg), så det skal bli gøy å høre deres erfaringer med padene:-)
Gleder meg!!

Men jeg tror kanskje at en PolyPad kan hjelpe, også siden hun skriver at hesten ikke har fått bygd opp muskler, det er en av hovedargumentene for PolyPads, at de kan brukes som ekstra beskyttelse når hesten trenger "fred" til å bygge seg opp...

Men det viktigste er absolutt en sal som passer!
Det spør jeg alltid om, og fraråder noen å kjøpe en pad fordi en sal skal passe på flere hester. (det er et salgs-argument hos Hõõks...)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  13:52:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Men nå skal det Norske Distanseritt laget ri med PolyPads (fra meg), så det skal bli gøy å høre deres erfaringer med padene:-)
Gleder meg!!

Opprinnelig postet av AnnetteHansen

Ja husker Miriam (Miriam og Ferrari) skrev det i en annen tråd her, at de skal bruke PolyPads. Og at hele landslaget hadde fått et slikt tilbud. Får virkelig håpe at den passer bedre til dem

Har du noen forklaring på hvorfor den ikke ligger stille på hesten min? Er det pelskvaliteten/typen hans som er årsaken tro?
Nå fungerer det jo greit for min del (den løsningen jeg har funnet), men jeg lurer bare på hva det kan være som er årsaken da..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  16:31:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, si det...
Nå er jeg ingen ekspert, men det kan være en kombinasjon av flere ting; hvordan hesten er bygd, bevegelsene hans og hvordan salen er.
Det som er viktig når du legger på paden er at den ligger ca 10-12 cm foran salgjorden, slik at bevegelsen til skuldra på hesten ikke trekker nedover og bakover.

Men noen hester ligger ingen "løse deler" fast på i det hele tatt...
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 19/06/2006 :  16:45:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vil bare si: hva med en PolyPad? Den beskytter ryggen, og fordeler vekten av rytter og sal. Den leder vekk svette, og kan vaskes i vaskemaskin.
Jada, vet jeg selger disse, men er helt sikker på at dette kan være til hjelp for deg.

Hilsen
Annette

Opprinnelig postet av AnnetteHansen

Tja... Kanskje jeg faktisk skulle prøvd en polly pad. Sikkert uvitenhet fra min side, men jeg har alltid trodd at pollypad bare var et litt tykkere salunderlag Hva er det som gjør at polypadene er så bra?
Hvilken anbefaler du da? Hva er prisen på disse?
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 19/06/2006 :  16:48:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
holder stadig på at de ikke burde rides med i lengre perioder men heller finne årsaken til hvorfor man vil bruke gelpad.

Opprinnelig postet av Lopke

Prøver bare å finne et alternativ te vanlig gel-pad.
I mitt tilfelle så vurderer jeg gel-pad fordi hesten har ikke muskler i ryggen og skal begynne å trene henne opp. Har aldri vært snakk om å ri fast med gel-pad
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.