hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er realistisk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Hva er realistisk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

LisaFi

Skrevet - 17/06/2006 :  00:22:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Helt utenom tema, men FOR noen jobber der ehar gjort med hestene deres jenter! Dere kan være stolte!!! Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 17/06/2006 :  00:32:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
OOg igjen...

Om en nå ikke har ambisjoner om å bli best- i betydning øverst på pallen i viktige mesterskaper- men BEST mulig ut ifra de forutsetninger en har? Det være seg økonomi, hestemateriale etc?

Hva skal vi måle i, vi som ikke rir konkuranser, men alikevel lever for å se framgangen i det vi driver med til daglig? Som er ærlig og oppriktig interesserte?
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 17/06/2006 :  10:11:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Harmoni

Konkurranser er ikke bare for dem som vil bli best. De er til for alle.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 21/06/2006 :  21:29:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og siden dette er vise frem hesten sin bilder

Rover 2003 sånn han var da jeg kjøpte han for nesten ingen ting

Rover 2005

Rover nå

Hesten går alle GP øvelser med god kvalitet og er fantastisk å ri på
vi bare koser oss vi.

Jeg er ikke konkurranse rytter.

Munti

Redigert av - munti den 21/06/2006 21:32:41 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  22:24:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Renate er både rørt og imponert over munti`s arbeid med Rover*
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Tritla4alltid

» VIP

Skrevet - 02/07/2006 :  22:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Måtte bare svare på denne debatten...

Jeg mener at det er fullt mulig å komme VELDIG langt opp - hvis man bare vil.
Tror jeg er ett levende bevis på det. Kjøpte islandshesten min veldig billig da hun var tre. Trente henne selv helt fra starten av og vant i 2004 Nordisk... Tatt mange NM seiere, og har egentlig vunnet det det er å vinne... Ingen hadde tro på oss, men jeg tror det ga ett ekstra puff fremover.. La utallige timer i henne... Trente på alt... Hun gikk bra dressur, og hoppet ca 1m bane.. Uheldigvis ble hun avlivet for en måned siden, da hun brakk beinet under en finale.. Etter 10 år sammen...

- Jeg mener at det er mulig å fly om man bare vil det nok... -
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/07/2006 :  23:36:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hva skjer med innleggene mine??
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 02/07/2006 :  23:39:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så utrolig trist med hesten Tritla4alltid!

vel, fint at det temaet her blei tatt opp. jeg har lurt på akkurat det samme selv. jeg har en drøm om å kunne trene og ri opp dressurhester. veldig urealistisk drøm, ja. kanskje spesielt fordi jeg kun har kaldblodstraveren min å ri dressur på. han har sliti mye med låsninger her og der, men han har vært mye hos equiterapaut. han er kjempefin nå, og heretter blir det full satsning på dressur. men vi er på et veldig lavt nivå. jeg sprakk nesten av stolthet da vi nesten klarte sjenkelvikning i går.
og her sitter jeg og drømmer om karriere som berider. akkurat nå ser det jo mildt sagt mørkt ut. jeg har ikke en "stor-brun" og da er det nok umulig å klatre høyt opp. desverre. men jeg ville aldri bytta ut koseklumpen min i en ridehest! vi står på som bare rakker`n, og gjør så godt vi kan. drømmen er iallefall å få noen starter i Lc og se om vi kan få til noe mer han er jo 9 år og lite dressur-trent.. vi har ikke ridebane, må taue hesten et stykke for å få leid ridehus. og vi må smiske med nabo`n for å få låne ridebane.

som sagt er drømmen å leve av hest, kanskje spesielt dressurhester. hvorfor er jo et godt spørsmål, da jeg har vokst opp i travmiljøet. men hvor stor er sjansen for at det skal fungere? liten, ja.. veldig liten..
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  00:30:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
tanken er god lisafi,men STARUM ER ET JÆVLIG DÅRLIG UTGANGSPUNKT....

ellers skrev jeg et laaangt innlegg om det å være seg idrettsmann i stede via sprint og fotball,men det ble visst borte i farten!grr....for en gangs skyld når jeg følte at jeg hadde skrevet noe nyttig så blir det bare revet sjødesløst fra meg.vææææææ

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  00:31:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
okay,spm mitt var om det finnes talentspeidere i norge??
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  00:55:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OOg igjen...

Om en nå ikke har ambisjoner om å bli best- i betydning øverst på pallen i viktige mesterskaper- men BEST mulig ut ifra de forutsetninger en har? Det være seg økonomi, hestemateriale etc?

Hva skal vi måle i, vi som ikke rir konkuranser, men alikevel lever for å se framgangen i det vi driver med til daglig? Som er ærlig og oppriktig interesserte?

Opprinnelig postet av LisaFi

Kjempegodt spørsmål, og jeg synes kanskje du selv gir det beste svaret, nemlig kvaliteten i øvelsen utfra hestens og rytterens forutsetninger. Det må da være den aller beste måleenhet?

Ellers er jeg veldig enig med LisaFi, Destrier, Tritla og dere andre. Man kan komme langt med det meste, bare man har tålmodigheten som skal til, villig til å bruke den tiden det tar - og ikke minst har kunnskapene som skal til. (Eller vilje til å skaffe seg dem)

Jeg ser oftere ryttere som ikke strekker til, enn hester som ikke gjør det...

Renate
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.