hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hadde du ridd sprang dersom du var blind?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Hadde du ridd sprang dersom du var blind?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  19:17:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Para-Equestrian Showjumping

Renate

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  19:26:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Sprøtt.. Helt sprøtt. Også John Whitaker som leder da, bra at de funksjonsfriske stiller opp! :) Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  20:55:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skummelt! Det må være et godt bånd mellom hest og rytter der... Tror ikke jeg ville hoppet hvis jeg var blind, skummelt nok fra før av.... Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  21:22:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blinde personer hører utrolig godt. Den blinde norske dressurrytteren som konkurrerer på høyt nivå (husker ikke hva hun heter) sier hun hører hvor nært hun er veggen når hun rir etter hvordan steinspruten er. Har hørt fra folk som har stått på samme stall som henne at hesten ikke er den letteste heller. Helt funksjonsfriske, dyktige ryttere har plagdes når de har ridd. Tror det har noe med at hestene blir så følsomme og bundet til rytteren, og blir forvirret når en funksjonsfrisk rytter rir. Uansett så bøyer jeg meg i støvet. Det er vanskelig å ri med lukkede øyne!

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 14/06/2006 :  21:26:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor er videoen?
hadde jeg ALDRI turt!!! gud så skummelt...
Blir imponert av blinde ryttere. De er tøffe!

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53

Redigert av - MagicHoneyEye den 14/06/2006 21:26:56 Gå til toppen av siden

MonCherie

Skrevet - 14/06/2006 :  22:05:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
oi... helt utrolig at de tørr! hadde jeg vært blind, hadde jeg holdt meg på bakken med solbriller og hvit stokk! Hadde aldri turt å ri engang :S!
- Kathrine & ECL-Ranissimo<3 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  23:24:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det er vel mulig, men jeg hadde ikke turt.

Anne Cecilie Ore (eller noe i den dur) konkurrerer jo i dressur på en fantastisk måte, men sprang er nok hakket mer komplisert..

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 14/06/2006 23:24:47 Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  00:46:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde å ri med bind for øynene i ridehallen på folkehøyskolen. Det endte med at jeg bare rei i veggen og alle sa "sving, sving", og jeg svingte, men endte bare opp midt på veggen ...

En venninne er blind, og hun har rir både sprang og dressur. Ser opp til henne, ikke bare fordi hun er blind, men fordi hun har en flott sits og er en dyktig rytter.
Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  12:39:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Hvis det ble gjort sånn som der, så ja.
La også merke til at JW lagde smattelyder foran hvert hinder for å si ifra til den bak at nå kommer det et hinder. Noen andre som la merke til det?

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  11:56:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Hadde jeg vært blind, ville jeg ikke ha vært i nærheten av noe som heter ridning eller kjøring!

leieridning er ok.

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  19:13:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg tror jeg ville ha hoppa og det bare jeg kjente hesten godt nok og kunne stole på den Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  21:04:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hva om hesten er blind da?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  01:57:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Om hesten hadde vært blind kunne den nok ikke hoppa. Kjente en hest som var nesten blind på ett øye, han var spranghest, men blei dressurhest da dette skjedde. Den fungerte knall som dressurhest, men ikke som spranghest. Klarte ikke bedømme avstanden ordentlig, om jeg ikke husker helt feil. Så en blind hest tror jeg du ville fått problemer med å hoppe med. Gå til toppen av siden

_Frizzie-Jenta_

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  07:58:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går ikke ann og hoppe edm en hest som er blind på begge øynene. Men en kan gå. Har ridd en hest i sprang som var blind på det ene øye, men det gikk bra. Men det er ikke alltid det går så bra. Men dem er som oftest fine i dressur i allefall Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2006 :  19:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oii! Bøyer meg i støvet. Var den første også blind? Kremt, tror nok ikke jeg hadde turt dette, nei. Eller kanskje i 40cm-60cm på en helt trygg hest. Har ikke vurdert det. Nei, tøffe ryttere sier bare jeg!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  09:17:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Det er helt vanvittig!!!!!
Tenk på ryttere som ikke bare er blinde,men jeg tenker på funksjonshemmede ryttere i det store å det hele!De har jobbet så SINNSYKT for dette!det er helt ufattelig vilt.
Vi som ikke har slike problemer,klager om ikke vi klarer å gjøre en versade,vi klager om bommer på et hinder.
Men vi eier ikke problemer i NOEN forstand,når vi tenker på de som VIRKELIG har jobbet så ufattelig mye for å få det til,selv om ikke kroppen er i helt riktig stand.
Tror de fleste av oss har noe å tenke på neste gang vi klager på at hesten er litt seig i kjeften...

www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.