hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er påbudt under transporten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Hva er påbudt under transporten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

-Siw&Elisa-

Sweden

Skrevet - 14/06/2006 :  14:12:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Siw&Elisa-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Siw&Elisa-  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på hva som er påbudt under transporten, hører så mye forskjellig anngående dette.

Selv pleier jeg å bruke transportbeskyttere, og før brukte jeg lærgrime men siden den har røket må jeg bruke vanlig.

Hva pleier dere å bruke?

When you are on a great horse, you will have the best seat you will ever have.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1874

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  15:25:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er vel, etter hva jeg har fått med meg, ikke noe som er påbudt ved frakt av hest, hverken av lærgrime eller beskyttere. At det er lurt å ha det på derimot, det er en annen sak. Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 14/07/2006 :  16:10:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi som jobber i stallen fikk høre det her om dagen at du ikke får igjen noe fra forsikringsselskapet dersom du er i en ulykke med transport og hest, hvis hesten ikke har transportbeskyttere på seg. Men om dette gjelder bare ett selskap eller er likt for alle vet jeg ikke. Men egentlig en ganske grei regel vil jeg påstå. Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  16:13:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Selv pleier jeg å bruke transportbeskyttere, og før brukte jeg lærgrime men siden den har røket må jeg bruke vanlig.

Og lærgrime synes jeg du bør fortsette å bruke under transport, nettopp fordi den kan ryke.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 14/07/2006 :  19:53:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi som jobber i stallen fikk høre det her om dagen at du ikke får igjen noe fra forsikringsselskapet dersom du er i en ulykke med transport og hest, hvis hesten ikke har transportbeskyttere på seg. Men om dette gjelder bare ett selskap eller er likt for alle vet jeg ikke. Men egentlig en ganske grei regel vil jeg påstå.

Opprinnelig postet av jalla

Eh.. Synes det høres litt merkelig ut. Hvis du frakter en hest og hengeren blir påkjørt fra siden feks, gjør vel ikke akkurat transportbeskyttere så mye fra eller til for hesten..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

EvaV

Skrevet - 14/07/2006 :  20:10:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til og fra beite ol har ingen hester jeg vært borti brukt verken lærgrime eller noen form for beskyttelse. Som lino sier har det egentlig lite å si i en ulykke, men det er jo greit å polstre litt ekstra, ihvertfall før stevner og utstillinger Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  21:05:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Det lino nevnte var forsikringsmessig der en eventuell ulykke oppsto om de ble påkjørt av andre.
Grunnen til at jeg mener lærgrime bør brukes, er for at den kan ryke og hesten lettere kan komme seg løs ved eventuell tipp eller hva det nå måtte være.
Er ingen forskjell om du bare kjører til og fra beite eller lengere. En ulykke kan oppstå allerede når du svinger ut fra stallen.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 14/07/2006 :  21:42:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Vanlige nylongrimer kan da også ryke.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 15/07/2006 :  12:42:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Vi som jobber i stallen fikk høre det her om dagen at du ikke får igjen noe fra forsikringsselskapet dersom du er i en ulykke med transport og hest, hvis hesten ikke har transportbeskyttere på seg. Men om dette gjelder bare ett selskap eller er likt for alle vet jeg ikke. Men egentlig en ganske grei regel vil jeg påstå.

Opprinnelig postet av jalla

Eh.. Synes det høres litt merkelig ut. Hvis du frakter en hest og hengeren blir påkjørt fra siden feks, gjør vel ikke akkurat transportbeskyttere så mye fra eller til for hesten..

Opprinnelig postet av lino

Det blir litt som å si at sikkerhetssele er unødvendig fordi det ikke vil gjøre noen forskjell ved en front mot front-kollisjon med et vogntog i 90 km/t.

Transportbeskyttere er ingen idiotsikring, men de vil være nyttige om hesten skulle skrape seg opp, tråkke på seg sov under transport. Jeg tenker da på gode transportbeskyttere, de billigeste mener jeg ikke holder mål.

Ang. lærgrimer: Vil ikke en god, godt smurt lærgrime være like sterk som en gjennomsnitts nylongrime? Jeg innbiller meg til og med at de er sterkere.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Skrevet - 20/07/2006 :  13:28:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også hørt at enkelte forsikringsselskap ikke dekker skader/ulykker på transport hvis hesten ikke har hatt noen form for beskyttelse på beina. Det er jo mye som kan skje på en transsport av skader som ikke innebærer kollisjon. Jeg ville nå ha tatt på noe på beina til hesten min uansett hvor rolig og fin den er å transportere. Selv bruker jeg transportbeskyttere, lærgrime og halebeskytter. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  13:36:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Med nylongrime er det nakken som ryker først. Sjekk hvordan grimene er sydd. Den ene grimen min var skrekk og gru tredobbelt sydd o_O Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  14:18:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
I min erfaring med hester som ryker nylongrimer er det ALLTID metallringene som ryker først. Enten ringen der leietauet festes eller spenna på hakeremmen (slik at grimen glir av). Forrige forponnien min røk grimer og leietau i ett sett, og det var alltid spennene det gikk ut over.

Men når han har slitt seg med hodelag i lær er det læret som ryker, ikke spennene.

Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 23/07/2006 :  02:15:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri hørt at det er påbudt med transportbeskyttere elns. Men av sikkerhetsmessige grunner pakker jeg alltid inn hestene mine når vi skal ut og reise :-)
Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 23/07/2006 :  10:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
En annen grunn til at hestene har lærgrime i transporten enn at de ryker lettere, er også for å hindre brannsår hvis hesten tar i for hardt.

Selv så bruker jeg bandasjer, når det er kaldt, et tynt dekken, men har aldri tenkt på lærgrime før, så det burde jeg skaffe meg!

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Hanniball

Norway

Skrevet - 23/07/2006 :  12:00:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanniball  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanniball  Svar med kopi av melding
Transportsbeskyttere er en billig forsikring...enkelt og greit..
www.svenvonhannawald.piczo.com
www.linnta.piczo.com
Gå til toppen av siden

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2006 :  00:03:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
men hva med dette at man skal ha et skytevåpen, i tillfelle alvorlig ulykke, og hesten må avlives,, er det ikke noe sånt?

www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.