hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Louise Nathorst sin nye hest.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Louise Nathorst sin nye hest.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Christine71

Innlegg: 117

Skrevet - 20/10/2003 :  20:32:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at Louise Nathorst sin nye hest kommer fra blue hors i Danmark.Lurer på om noen kan bekrefte dette og evt hvilken blue hors hingst som er pappaen.

Oslojente

Innlegg: 350

Skrevet - 20/10/2003 :  20:40:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lussans nye hest er IKKE oppdretter på Blue hors,men hos kjeld Kirk Christiansen. Den heter Tristan Ask etter Traumdeuter/Figther.Men han ble utdannet av Mette og Lars Petersen som jobbet på Blue horse før de dro til USA.Etter Tristan Ask var med i Championat finalen i 99 ble han solgt til Otto Hofer,som har solgt den videre til Lussan. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 29/10/2003 :  14:29:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Bedre sent enn aldri...
Dette fant jeg i Aftonbladet;
"Tristan är dansk, född på Ask stuteri, som är Blue Hors. Det är samma stall som Lars Pedersens häst Blue Hors Cavan kommer ifrån. Lars tävlade Tristan när han gick 5-årsbreeders och Lars fru red honom i 6-årsbreeders.
- Han gick hyfsat men hade ingen vinst. Sedan såldes han till Otto Hofer i Schweiz.
Otto Hofer utbildade Tristan vidare, mycket på töm."

Resten av artikkelen er å finne her

Guro


Gå til toppen av siden

Oslojente

Innlegg: 350

Skrevet - 30/10/2003 :  11:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro.
Ask og Blue hors er ikke det samme,Ask ligger ved Odensee og driver med utdannelse av spranghester,der jobber Lars Pedersen.
Blue hors ligger ved Randbøl og driver med utdannelse av dressurhester,der jobbet Lars og Mette Petersen før de dro til USA.Lars red bl.a Cavan som blue hors eier,men nå er det Andreas Helgestrand som er 1 berider på Blue hors.(han kjenner jo de fleste norke dressurryttere for han trenet juniorene våre da han jobbet i kongsberg) Men Blue hors og Ask er sammarbeidspartnere og sender hester i utdannelse litt frem og tilbake.Både Ask og Blue hors har egene hingster og driver med oppdrett.Tristan er oppdrettet av Kjeld Kirk Christiansen og født på Ask,men han ble sendt til Blue hors for utdannelse,og ble innridd av mette og Lars Petersen.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 30/10/2003 :  14:39:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Ok, jeg er ikke så godt inne i staller i utlandet jeg, tenkte bare jeg kunne referere det som sto i Aftonbladet.

Men da har jeg fått avklart det

Guro

Gå til toppen av siden

Oslojente

Innlegg: 350

Skrevet - 30/10/2003 :  17:00:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro.
Ja,jeg så at det sto i artikkelen,men det er tydligvis også for aviser lett å gå i surr. Lars Petersen og Lars Pedersen er jo ganske likt :)
Petersen er topprytter i dansk og internasjonal dressur, mens Pedersen er topprytter i sprang.
Og det gjør det sikkert ennå mer forvirrende når den ene jobbet på blue hors og den andre på Ask, som samarbeider såpass tett.
Det var ikke meningen å kverrulere, ville bare forklare.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 30/10/2003 :  17:30:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jepp, jeg skjønte vel i grunnen det (at du bare ville forklare) og jeg syns det er fint...

Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet noe om Ask, jeg vet bare om Blue Hors (fordi jeg syns Blue Hors Cavan er utrolig fin , synd han er blitt vallak..)

Men det bare dukket opp enda et spm her da: Om Tristan Ask stammer fra en sprangstall, er det da en hest med spranglinjer??

Forøvrig må det være veldig kjekt for stallene å kunne utveksle hester, slik at dressurhester får innføring i hopping og spranghester i dressur :-) Tror vel det er en stund til Norge er stort nok for sånt noe.. *sukk*

Guro

Gå til toppen av siden

Oslojente

Innlegg: 350

Skrevet - 06/11/2003 :  12:00:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke hva tanken bak Tristan egentlig var,men regner med at det var sprang siden den kommer fra Ask.Faren til Tristan har jo også en middels gang og er litt høy bak,så jeg tror ikke dressurhest i toppklassen var i tankene nei.
Med hensyn til sammarbeide stutteriene og beriderstallene imellom er dette ganske vanlig i Danmark.Selv en topprytter kan ha problemer med en øvelse og da henter de inn hjelp,og det er kjempe positivt.Det er f.eks mange toppryttere som sender hestene sine til Hasse for påbegynning av passage og piaffe,for der er han suveren.
Når det gjelder Ask stutteri er jo de i en litt spesiell situasjon siden det er Kjeld Kirk Christiansen som eier Ask,han eier også Lego og er en av europas rikeste menn,så han bruker kun de beste mht utdannelse av sine hester.
Gå til toppen av siden

Galadriel

Norway
Innlegg: 4

Skrevet - 22/11/2003 :  18:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjeld kirk christiansen eier også blue hors, i tillegg til ask og lego Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.