hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Umulig å finne fòrrytter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Umulig å finne fòrrytter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  10:48:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det vanskelig for andre som leter etter en fòrrytter til hesten sin, eller er det bare jeg som sliter?

Jeg hadde blitt så lykkelig om noen kunne avlaste meg med hesten et par dager i uken...

Cammie

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  11:43:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke veldig lett å finne forrytter...da jeg eide en ponni var det veldig lett, men da var det mest småjenter som ikke kunne veldig mye som gjerne ville ha han, men fant alltid en eller annen som passet bra sammen med han. Men etter at han døde sleit jeg en god stund med å finne forrytter til den nye hesten min, heldigvis fant hun som hadde vært forrytter for ponnien min ut at hun gjerne ville være forrytter for den nye og da, så da ble det slik. Kan godt hende det er vanskelig for meg å finne noen fordi jeg stiller ganske store krav til de som skal holde på med hestene mine, men det får heller være. Jeg må være sikker på at hestene mine alltid har det bra. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  11:44:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har slitt jeg også, men hesten min er visst ikke bra nok for noen. Fikk noen svar fra ungjenter som hadde ridd i to-tre år, men siden Sharmis må teste om hun får bestemme over alle som skal ri henne, fungerer ikke det.
Håper jeg har funnet noen nå da, etter mye leting.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  12:30:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Nei, det er ikke så lett. Og jeg tror det kommer veldig ann på hvor i landet du bor, og hvor du har hesten oppstallet. På ridesentre er det ofte lettere, da det er mange håpefulle jenter som henger der.

Jeg har vært heldig. Har ei jente på 15 år som rir min hest et par dager i uka :) La ut annonse her på HM, og fikk litt respons...men følte selv de var for unge til å ri min 3-åring. Alderen gjorde meg litt skeptisk, men denne jenta rir hesten min bedre enn jeg rir den selv, og han viser tydelig at han trives med henne. Nå har hun ridd han i over ett år, og det fungerer veldig bra.
Forhåpentligvis får jeg en forrytter til til høsten, dette er en dame som selv tok kontakt.

Mulig du må senke kravene til forrytter litt, og kanskje vurdere om og i tilfelle hvor mye penger du skal/må ha for det. Er ønsket om fri stort, kan kanskje summen bli lavere. På en annen side er "gratis" det samme som å tiltrekke seg useriøsitet. Selv tar jeg ikke betalt, men det har blant annet med å gjøre at forrytter får ansvaret for to hester; "hovedhest" og selskapshesten min. Spre til alle du kjenner om at du ønsker deg litt fri. Bor du i en typisk studentby, kunne du kanskje henge opp en lapp på høyskole/universitet? det finnes mange studenter som red for lenge siden, som sikkert ønsker seg litt hest inn i livet igjen.. Da får du iallefall en voksen person :)

Lykke til!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  16:54:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Angående student som ønsker seg hest i livet igjen; i Oslo har det blitt så dyrt å ha fôrhest at det for meg ble billigere, og langt mer attraktivt, å kjøpe egen. Joda, får engangssummen og uventede utgifter, men summen pr. mnd. blir for meg faktisk billigere. Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  19:01:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Angående student som ønsker seg hest i livet igjen; i Oslo har det blitt så dyrt å ha fôrhest at det for meg ble billigere, og langt mer attraktivt, å kjøpe egen. Joda, får engangssummen og uventede utgifter, men summen pr. mnd. blir for meg faktisk billigere.

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Tviler ikke... Derfor jeg skrev at om ønsket om fri er stort, så kanskje det var lurt å senke prisen litt

Gratulerer med den lille føllusen forresten! innmari skjønn

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  15:28:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kanskje vi kan få høre 'kravene' dine? Evt annonsen din?

Jeg har jo aldri hatt egen hest så det å få tak i forrytter har jeg ikke vært borti. Derimot har jeg vært på jakt etter forhest. Da hadde jeg ridd i 4 år på rideskole, og omtrent ikke noe erfaring utenom det. Tok litt tid å finne en fin forhest som kunne passe, men den jeg fant har jo vært kjempebra ;-D

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  17:49:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sliter også med dette.
Nå er det egentlig ikke en forrytter jeg trenger, "bare" en rytter...
Den ene av de som har ridd min hest hittill, skal jobbe i utlandet, og reiser allerede nå på fredag.

Har annonsert her på hestemarked, men svarene jeg har fått har ikke akkurat vært det jeg er ute etter.
Når jeg annonserer etter ERFAREN rytter til ung araberhingst som bare er grunnridd, så forventer jeg vel egentlig at 12-åringer ikke svarer.
Men det gjør de, eldste som har svart er 14, litt erfaren, men langt fra det jeg ser etter.
Hesten min er kjekk å jobbe med, men har fortsatt en del unghestnykker på banen.
På tur er han super.
¨
Hesten min står oppstallet på liten privat stall, vi har egen ridebane.
I tillegg reiser vi til rideskolen, der er det hall.
"Forrytteren" min vil få mulighet til å ri på kurs, og senere stevner.
Kun slike ting må forrytteren betale selv, hall-leie, kurs og stevner.
Ellers skal jeg ikke ha betalt.
Jeg er ikke ute etter hjelp i stallen, bare til å ri.

Dette burde vel være mulig?

Anette Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  01:25:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
anettex, jeg synes absolutt det ser rimelig ut! Spørsmålet er vel litt hvor i landet du bor (orker ikke sjekke vip'en;)). Bor man langt utti gokk, så vil jeg tro at det ikke alltid er like lett å få en dyktig fôrrytter som det er midt i Oslo f.eks. Det er vel også greit å vite hvor man bør lete om man søker dyktige fôrryttere (type universiteter, høyskoler kan kanskje være greit?). Men kravene dine ser veldig greie ut synes nå iallefall jeg! Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 20/06/2006 :  07:18:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har slitt jeg også, men hesten min er visst ikke bra nok for noen. Fikk noen svar fra ungjenter som hadde ridd i to-tre år, men siden Sharmis må teste om hun får bestemme over alle som skal ri henne, fungerer ikke det.
Håper jeg har funnet noen nå da, etter mye leting.

Opprinnelig postet av lino

Som om jeg skulle sagt det selv

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  11:58:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
En annen ting er alle forrytterne som vil være med og bestemme alt mulig rart. Mine forryttere betaler ingenting, og jeg har dem utelukkende for å få tid til andre ting, samt at hesten min ikke skal bli "enmannshest".
Men mange av de som har kontaktet meg har villet bestemme alt fra trening til hvorvidt jeg skal klippe man og pannelugg på hesten min. Veldig irriterende!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  09:26:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ragnhild.

Jeg bor i Tromsø, 15 minutters kjøring fra sentrum.
Sånn sett burde det være mulig.
Vi har jo både universitetet og sykehuset som trekker mye folk langveis fra.

Har hengt opp oppslag på rideskolen, får se om det gir noen respons.
Forresten er det ingen dum ide å henge opp oppslag på feks universitetet.

Bakdelen er at det er 2 sentre her med hall, hvorav det ene huser ca 50 private hester.
Så det svelger helt klart unna en hel del potensielle forryttere.
Men samtidig, de som er avhengige av hall, vil aldri gidde å ri ute i all slags vær...hehe...

Anette Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  14:18:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nei, det høres jo ikke helt umulig ut. Prøv universitetet og andre "voksne institusjoner" (æh, det hørtes veldig rart ut, men jeg tror du skjønner?), vil tro det er noen som vil være interessert. De som er avhengige av hall har ikke du bruk for uansett, så det er jo en enkel måte å utelukke dem ;) Litt regn og snø har aldri tatt livet av noen. Bare koselig det (har selv tilgang til hall, men rei ute på tur i regnet i dag allikevel, både jeg og hest kosa oss værre ).
Lykke til, få høre hvordan det går da!
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 26/06/2006 :  11:19:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det er vanskelig å finne en ok forrytter.
Jeg har hesten min litt utenfor Oslo. Det går buss fra oslo sentrum og den stopper ca 15 min gange fra stallen, men det virker som om allr "Osloere" synes dette er ALT for langt.....
Har fått 1 svar på anonsen min ei jente på 13.....
Har en unghest, så jeg sa hun skulle få beskjed litt nærmere høsten når han var ridd litt mer.... men det er jo masse anonser om folk som ønsker seg hest på halvfor

Jeg har lest en del anonser og for meg virker det ikke som forryttere vet hva hesteeiere ønsker seg....
Jeg for min del vil ikke ha en rytter som ønsker å utvikle ridningen sin og trene og konkurere masse i sprang og dressur med min hest. Det er jo derfor jeg har kjøpt meg hest.... så jeg kan gjøre dette med den.

Ønsker meg en forrytter som vil ri på tur og på bane 2 dager i uken, som elsker å kose seg med å ri, men som ikke har store ambisjoner om å bli konkurranse rytter. Har man det bør man spare pengene og kjøpe sin egen hest synes jeg!

Nåja et lite hjertesukk fra meg....

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  16:13:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det ER vanskelig å finne forrytter, kjenner veldig mange som trenger og har lett i flere måneder. Selv er jeg på andre enden, har alltid vært forytter/hestepasser og trives som det. Desverre må jeg nesten bruke litt tid på å studere dette året også. Men på den andre side; jeg klarte meg fint med hest hver dag når jeg gikk på videregående... Får se om det dukker noe opp noe som passer der jeg ender opp, tror ikke jeg klarer meg helt uten hest.

Kopi av melding:
Men samtidig, de som er avhengige av hall, vil aldri gidde å ri ute i all slags vær...hehe...

hvis jeg flytter opp til typen i Tromsø en gang i fremtiden skal jeg gjerne ta hesten din; jeg elsker å ri ute i allslags vær! ;)

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 26/06/2006 :  18:30:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe... Eva du får ta kontakt om du gjør nordlenning av deg.

Har faktisk fått et napp jeg nå.
En voksen "jente" som skal komme å hilse på Kremlin i morra
Hun har drevet med hest på rideskolen før da jeg hadde hest der, og igjen nå som forrytter.
Det eneste som ergrer meg nå, er at jeg ikke klarer å "plasere" henne, da jeg vel egentlig burde vite hvem hun er.

Blir spennende da å se om hun liker den litt sære gampen min.
Han er jo litt motsatt av andre.
Når han skal teste folk, går han i "streikemodus", da går han ingen steder, ikke som en del andre som legger ut, bukker eller steiler...

Kremlin i "streikemodus" ---------->

Anette
Redigert av - anettex den 26/06/2006 18:32:07 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.