hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva skal jeg velge?!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hva skal jeg velge?!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:10:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg har lett etter en ponni på halvfôr noen månder nå. Eieren til shettisen jeg er hestepasser for lurte på om jeg ville ha henne på halvfôr når hun kommer tilbake fra fjellbeite, og en annen som har en isis lurte på om jeg ville bli fôrrytter til den. Jeg er jo veldig glad i den kranglete, rampete shettisen, som jeg kan starte stevner på om ikke så lenge, men samtidig er jeg jo veldig glad i isiser og gangartsriding, og vil egentlig ha en hest jeg kan ri ordentlig på, og kose meg med, men samtidig greier jo ikke å la være å tenke på den nydelige lille shettisen som hopper over hinder etter hinder med meg, og som plutselig ikke skal tilbake til stallen og rygger andre vei... Ja, dette ble rotete, men er ikke så flink til å skrive langt.. Hehe Men hva syns dere jeg skal velge?
Iiiihaa!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:24:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva vil du med ridningen din? Hvilken hest føler du at du kan nå lengst med? Det er opp til deg selv. Jeg ville tatt isisen.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:33:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Okei=) Kom på nå, at hvis jeg slutter på ridinga kan jeg jo kanskje ha begge? =D Får ha shettisen en gang i uka gratis hvis jeg møkker + fyller vann. Først drømte jeg om å bli dressurrytter, men etter sisteplass på dressurstevne på ridelæieren, med hesten som ikke ville stoppe og rygge, og programmet jeg ikke husket en shit av, så ville jeg heller bare ri litt sprang og bare ha det som hobby, og litt gangartsriding ;)
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:40:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jeg var å sneik på VIPen din, ser du er 11 år. Om du får ha shettisen som du kjenner og er så glad i og attpåtil får starte konkurranser med synes jeg helt klart du skal velge den! Om ikke så lenge er du for stor til den og da er det for sent...
Isis er ikke det enkleste på jord å ha med å gjøre, spes. ikke om det er slike ovalbanehester (men det vet jeg jo ikke om denne er?)
I alle fall kan du ri isis senere til du blir gammel å grå mens sjansen med shettisen har du bare nå. Liker du å hoppe også og har lyst å starte stevner med det... vel, ta den du kjenner og kan å hoppe med!
Hvor du vil hen som rytter kan du jo se an etterhvert som du blir eldre og får du starte konkurranser på shettisen får du jo erfaring som er god å ta med seg.
Da er det kjekt å starte med en hest man kjenner.
I bunn og grunn får du vel bare kjenne godt inni deg hvilken hest du har mest lyst på, hvem er du mest glad i?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  22:48:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Evita, som shettisen heter, er ganske kranglete når jeg rir, og steiler hvis det noe hun ikke vil! Men det er jo litt moro og da:P Evita blir kanskje satt bort på helfôr hvis jeg ikke skal ha henne på halvfôr, for hun får for lite oppmerksomhet osv.. Jeg har jo aldri hoppa på Evita, men kan se det for meg, hehe:P Jeg som ligger på bakken mellom to hindre og hun som suser av gårde over hindrene:P Hihi=D

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  23:07:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Siden du har et så godt forhold til shettisen som du sier, velg den. ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  23:13:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Okei ;) Veninna mi har henne også på halvfôr, men hun er redd for Evita, for når hun var brunstig begynte hun å steile og sparke og sånt... Og når vi longerer kan hun også ha sine bukkesprang, og da blir veninna mi redd, men syns det er litt moro, hvertfall hvis du sitter oppå:P Iiihaaa:P

maane

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  01:44:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er jeg ikke jeg helt objektiv siden det er jeg som eier islandshesten. Men jeg kan fortelle at hesten er 100 % trygg og grei å ha med å gjøre. Går godt frem, men har også gode bremser. Er rutinert og kan veldig mye. Da får du også ri de dagene du har lyst selv.

Om det er mulig hadde det jo sikkert vært gøy å ha begge. :)

(Det er han som er på bildet mitt her, forresten.)

Redigert av - maane den 24/06/2006 01:45:12 Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  12:06:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Okei=) Hvis jeg slutter på riding, så kan jeg kanskje det

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2006 :  23:16:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Prøv og ta begge ja,så slipper du å utestenge en av hestene hvis du liker dem begge veldig godt;)
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 07/07/2006 :  14:29:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et godt råd... ikke slutt på ridningen (det er rideskolen du mener ikke sant)
Det er ikke smart å slutte på rideskolen ettersom du er såpass ung. Der kan du få utviklet deg som rytter og du får hjelp til å lære mer og vedlikeholde det du kan.
Velg en av hestene og ta den som du passer best sammen med!
Bruk magefølelsen!

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 18/07/2006 :  06:48:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med Mie Ulrika, ikke slutt på rideskole. Det var det dummeste jeg gjorde, å jeg angrer i grunn.
Etter at jeg slutta merka jeg at kunskapene forsvant mht sånne dressurting å sånn :P
Så jeg råder deg til å fortsette på rideskole så lenge du kan ;D

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 20/07/2006 :  14:45:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg skal ha Evita tre dager i uka, og da slutter jeg på rideskolen. Jeg kan få undervisning om jeg vil, av en som har drevet med hest i 30 år..
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.