hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kryssgalopp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 kryssgalopp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  17:21:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Jeg bare lurte på om noen hadde noe tips til meg,fordi jeg har et lite problem med forhesten min..
Kan jo begynne med å si at han er x-traver,så han har ikke verdens beste galopp,men det har kommet seg veldig nå.I det siste har han begynt å fatte kryssgalopp hele tiden på begge hender.Han gjorde aldri dette før,men har begynt med det nå.Jeg har prøvd mange forskjellige ting for å få han til å fatte riktig galopp,men ingenting har funket.Noen tips?

Henriette=)

carambee

Skrevet - 12/06/2006 :  18:14:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Hvis det er på begge hender er det mulig at du er problemet.
Sitter du avslappet uten å forstyrre? Pass på at du har myk støtte på yttertøylen og ikke drar i innertøyla...

Har ikke opplevd dette selv så jeg kommer ikke på noe bedre tips til deg...

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 12/06/2006 :  21:48:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med carambee. Vil bare legge til at det er viktig at du stopper hesten med en gang den fatter feil galopp. Start på nytt til du får det til. Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  07:45:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
jupp,takk for råd=)Har alltid stoppet han rett etter han har fattet,men har har jo bare fortsatt med det etterpå også,så jeg får jo ikke "vist" han hva som er riktig..Men hadde ridetime i går,og han gjorde det fortsatt da.vi prøvde mye rart og ridelæren prøvde,men ingenting gikk.Han hadde en skade for en stud siden,men de sier han er helt frisk nå.Jeg merker ingenting annerleder bortsett fra det med galoppen heller...De står på et ganske stort beite.Der pleier de å løpe rundt,og det kan hende dette var en måte å avbelaste benet sitt på(å galoppere kryssgalopp,særlig når han svingte),så har han begynt med det etter det?Eller at han kanskje ikke er helt ordentlig bra enda,og han bruker dette for å avbelaste beinet enda?
Henriette=)
Redigert av - Arthur_lover=) den 13/06/2006 07:46:58 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  09:26:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hva er mange forskjellige ting og mye rart?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  14:14:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
noen av tingene vi prøvde,var å rygge han er par steg(så indre bakben kom frem)og skråstille han+at jeg vred skulderen og fattet.vi prøvde også å jobbe med bommer,fatte på lansidene og i hjørner,stille han utover og støtte utvendig osv..
Henriette=) Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  19:15:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan prøve å tråkke ned og legge vekt i innvendig side, og ha god støtte på utvendig og gi på innvendig. Hesten må være riktig stilt, skulder ut, og gjerne nesa litt inn. Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2006 :  08:52:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Nå har vi funnet ut hvorfor Arthur kryssgalopperte hele tiden=)Han har ganske lange koder fra,før,så har hovslageren vært altfor sein denne gangen,så han har i tillegg blitt lang på høvene+at skoene er veldig slitte så de blir lette.Jeg har hatt et problem med å få samlet han skikkelig å fått han til å sette bakbena ordentlig under seg,men dette og kryssgaloppen kommer av at han bare har vært redd for å tråkke seg.Så for å ikke tråkke seg,galopperte han kryssgalopp!smart hest=P
Henriette=) Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  21:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Bra du fant ut da, hester er ofte smartere enn vi tror!
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.