hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - I mangel av overskrift: wow!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 I mangel av overskrift: wow!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  02:22:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Siklesikle - ser ikke på teknikken eller noe, men bare oj ..

Denne stakkaren derimot, blir nok ikke gammel. Sjekk kommentaren. Fy flate.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 12/06/2006 02:31:56

Irene A

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  02:40:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Så morsomt å se video av Griffin igjen! Imponerende at en så stor og tung hest kan bevege seg så lett. Husker spesielt når jeg så han i en Kür for mange år siden. Mener det var en World-Cup finale i Gøteborg? Da gikk han veldig godt (bedre enn på denne videoen) og til veldig fin musikk. Før så tok jeg opp alt som ble sendt på tv av Kür på video, og jeg så faktisk på en av kassettene her om dagen. Hvem kikket jeg på? Jo, Griffin! Jeg eeeeelsker å se på kür!

Morsomt med en nettside med så mange forskjellige videoer. Takk for tipset Formosissima!

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  07:28:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Oi, interessante linker må jeg si
www.hestene.no Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/06/2006 :  08:04:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Den første ekvipasjen var sjeldent flott å se på synes jeg. De så så avspent ut:)

Andre var jo ikke helt i samme klasse, men forsto ikke hva du mente med "denne karen derimot, blir nok ikke gammel"

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  08:33:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den første var jo bare rå dah.. kult altså

men den andre var litt.. ja hehe.. hesten min ville ikke hoppet en gang.. han hadde sikkert travet over eller rivd..

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 12/06/2006 :  08:38:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns den andre var flink jeg.Et sted må man jo begynne
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  08:44:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den første ekvipasjen var sjeldent flott å se på synes jeg. De så så avspent ut:)

Andre var jo ikke helt i samme klasse, men forsto ikke hva du mente med "denne karen derimot, blir nok ikke gammel"

Opprinnelig postet av carambee

Sjå til høgre da. Der står det att hesten er "almost 3 years old"

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/06/2006 :  08:47:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Aha ja. Sikkert i USA. Der begynner mange å ri når de er 2 år. Gidder vel ikke å vente lenger. :(
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  08:48:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Denne stakkaren derimot, blir nok ikke gammel. Sjekk kommentaren. Fy flate.

skjønte heller ikke denne...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  08:51:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av carambee

Legg merke til "this horse is almost 3 years old"!! altså en toåring.. lurer på hvor lenge de har ridd den..
Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  10:23:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Legg merke til "this horse is almost 3 years old"!! altså en toåring.. lurer på hvor lenge de har ridd den..

Opprinnelig postet av Lopke

Grøss
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  12:24:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Var det bare meg eller hadde dressur hesten veldig kort/liten hals i forhold til resten av hesten.. Var liskom noe som ikke stemte med den...

2 åringen er fader meg flinkere til å hoppe enn noen av mine hester jo!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  13:49:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ja, det jeg mente med den 2-åringen er rett og slett.. Ikke bare rir de på den - de hopper - og stiller stevne med den! Fy flate. Ikke at jeg er enig i det, men det er lettere å se gjennom fingrene med at noen blir leid rundt på en, enn at de rir en hest som tydligvis må ha vært ridd en god stund (siden den kan ries gjennom en sprangbane ..). Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  14:09:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, det jeg mente med den 2-åringen er rett og slett.. Ikke bare rir de på den - de hopper - og stiller stevne med den! Fy flate. Ikke at jeg er enig i det, men det er lettere å se gjennom fingrene med at noen blir leid rundt på en, enn at de rir en hest som tydligvis må ha vært ridd en god stund (siden den kan ries gjennom en sprangbane ..).

Opprinnelig postet av Silje-og-Tindra

Enig, hvor ble det av reglemnetet....

Hos NRYF er det jo slik at hesten på ha fyllt 4 år, unntak er jo breeders.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  18:24:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Er ikke helt enig med at det nødvendigvis er så ille at denne 3-åringen hopper. Den er snart 3-år, altså hvertfall 2 1/2 år. Den ser ut som en fullblods. Disse hestene er avlet for å være i hard trening fra de er 1 1/2 år gamle. Løpshester blir trent hardt som unge, og hvis de ikke blir overtrent (som selvfølgelig ikke er bra) gjør treningen dem sterkere og mer holdbare enn hester som ikke blir trent som unge. Mye bevegelse for en hest i oppveksten bare herder og gjør den sterkere.
For å starte på et stevne som denne hesten gikk, behøver man jo nesten ikke trene. Hesten fikk gå i helt fri form, rytteren red lett og krevde ikke noe av hesten, annet enn at den skal ta styring. Så små hindre klarer de fleste hester med minimal trening.

Jeg heller ser ikke poenget med å starte stevner så tidlig, men jeg tror ikke nødvendigvis hesten tar noen skade av det av den grunn. Det kommer jo helt ann på hvor mye man trener hesten, og om den blir sliten eller ikke. Å trave over noen stokker er tross alt ikke anstrengende for en hest.
Jeg tror holdbarheten på mange halvblodshester hadde vært bedre, hvis man begynte å trene hestene tidligere, men veldig forsiktig og deretter gå sakte frem, enn å la hesten stå på vent til den er 4 år, og deretter forte seg. Disse hestene er jo ikke herdet i skjelettet i det hele tatt.

Forskning viser, at de ungehestene som vokser opp i flokk og som beveger seg mye, gjerne i kupert terreng, lettere tåler trening senere. De er sterkere og sunnere, sammenlignet med andre ungehester som går på dårlig tilrettelagt utegang og står mest stille.
Det er langt tøffere trening for en 3-åring å gå i flokk på et stort område, og løpe og herje i flere timer om dagen, enn det denne unghesten må igjennom på videoen. Derfor tror jeg ikke hesten tar noen skade av det.

Personlig ville jeg helt klart heller latt hesten være ute med andre og lekt og herjet, og blitt sterkere på den måten ((o:

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/06/2006 :  18:35:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer ikke inn, jeg..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.