hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klippe Rett
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klippe Rett
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  09:36:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
I dag skal jeg klippe manen til hesten min. Noen tips sånn at jeg klipper rett?:P
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  10:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Napp den istede. Eller bruk mankniv. Klippet man ser helt forferdelig ut.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  10:22:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Går det ann og nappe den rett? Blir ikke det veeeldig skeivt:P
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/06/2006 :  11:39:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Det er MYE lettere å nappe rett enn å klippe rett! Dessuten vises det ikke så godt om man napper ørlite skjevt, men om du klipper bare en halv millimeter skjevt så vises det med en gang. Ta deg heller tid til å napp ordentlig du, resultatet blir så utrolig mye bedre, og det holder lenger også.
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  11:46:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Inig med de andre, napp den. Blir mye finere.
Råvanskelig og klippe beint. En hest på stallen blir klip, ikke pent, for det blir så skeft..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  12:15:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
ok da skal jeg nappe=)
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  14:09:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går helt fint å klippe manen rett, og for ar underhåret ikke skal stikke ut under, klipper du underhåret litt kortere. Ja, det ser veldig "nyklipt" ut de første dagene, men dette går fort over når du strigler.

Hvis du klipper for en spesiell årsak, stevne ol, er det lurt å klippe en ukes tid i forveien. Da har det gått seg til.
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  15:06:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Vel vel... Prøver med napping jeg så nå må alle si hade til den lange manen til Roxanne:D
<3Roxanne<3
Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  16:15:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg klipper og napper litt om hverandre..Hesten min HATER napping, uansett om hun er varm eller ikke så står hun å hopper opp og ned når jeg napper. Det går helt fint å klippe rett, hvis du første klipper den lengden du vil ha, så kan du klippe oppover og evt. dra saksa ovenfra og ned på en måte...Husk å ha en bra saks. Frisøsaks er best...

uff, d skjønte j ikke selv en gang :P Men hvis du gjør dette blir resultatet ganske fint faktisk :) hehe...

camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 11/06/2006 :  21:01:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg klipper og napper litt om hverandre..Hesten min HATER napping, uansett om hun er varm eller ikke så står hun å hopper opp og ned når jeg napper. Det går helt fint å klippe rett, hvis du første klipper den lengden du vil ha, så kan du klippe oppover og evt. dra saksa ovenfra og ned på en måte...Husk å ha en bra saks. Frisøsaks er best...

uff, d skjønte j ikke selv en gang :P Men hvis du gjør dette blir resultatet ganske fint faktisk :) hehe...

Opprinnelig postet av MagicHoneyEye

Jeg skjønte deg hodt jeg, gjør det på samme måten selv. Men jeg napper ikke, kun klipper. Det blir vel en smaksak, hvordan man velger å gjøre det
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 11/06/2006 :  21:49:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis man skal klippe så er det greit å dele manen i to eller flere lag,lage et tynt lag underst først og sette det andre opp i en klype,så klipper man det underste først og når den er klipt,så tar man ned neste "lag" og klipper den lik som det laget under.Slik unngår man at underhåret blir lengre.Dette er frisør-lærdom fra et bortkasta år på frisørlinja.
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  22:36:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg napper manen for å tynne den ut, klipper for at det skal bli jevnt nok. Det er ikke så veldig farlig for meg at den ser perfekt ut, siden jeg alltid starter med fletter
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/06/2006 :  20:32:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
hesten jeg har på helfor har lang man nå..tenkte å klippe den kort til stevne sessongen,men blei litt i tvil når dere sa det blei finere med napping..mulig dette er et dumt spørsmål,men hvordan napper man manen kort?=PEr ikke det bare for å tynne ut?
Henriette=) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 16/06/2006 :  23:19:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du ikke eier hesten selv (har den på fòr) så husk å spørre eieren om du får lov til å nappe/klippe.

F.eks. skal arabere ikke klippes. Ikke friesere heller, vil jeg tro.

Og da en "fremmelig" fòr-rytter klippet min nl-hest, kan jeg love at jeg ble mektig vred! Hesten så ikke uuut! - Med kort tversoverlugg og manen stygg som.....

Det eneste jeg noen gang har klippet på mine hester, er halen, når den sopte i bakken. - Og de avklipte halehårene gjorde stor nytte: De ble til et blåmeis-rede (som vi fant etter at ungene hadde hoppet ut).
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 17/06/2006 :  12:22:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ja, jeg lurer på det samme som arthur_lover, hvis hesten har laang man hvordan skal vi da få nappet den? det er liksom ikke så mange korte hår i manen i forhold til lange, og da blir den vel seendes litt stusselig ut hvis de ikke har verden kraftigste hårmanke?!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/06/2006 :  12:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du ikke eier hesten selv (har den på fòr) så husk å spørre eieren om du får lov til å nappe/klippe.

F.eks. skal arabere ikke klippes. Ikke friesere heller, vil jeg tro.

Og da en "fremmelig" fòr-rytter klippet min nl-hest, kan jeg love at jeg ble mektig vred! Hesten så ikke uuut! - Med kort tversoverlugg og manen stygg som.....

Opprinnelig postet av T. Boysen

Det har du heeeelt rett i. Frieseren må IKKE klippes eller nappes på noen måte.
Jeg hadde og blitt temmelig forbanna om det var min hest og ikke ble spurt.

Ja da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort med forrytteren..

Men om du har fått lov av eieren, hva med å spørre denne til råds hva de pleier å gjøre?
Jeg har både klippet og nappet i mine yngre dager. Liker best å klippe eller bruke trimmekniv, og spm Ingvild sier så har de fleste med kort man uansett fletter når de skal starte.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.