hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Klippe Rett
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Klippe Rett
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/06/2006 :  21:58:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Har spurt eieren selvfølgelig;)hadde blitt ganske så sur hvis det var min egen hest og den var blitt skikkelig skamklipt!=/ Har klipt maner å sånt før,men siden det er så mange som sier det er bedre å nappe,tenkte jeg jeg skulle prøve det;)Som susanne sa,er jo omtrent alle hårstråa i manen lange,så hvordan gjør man det for å få den kort?=S
Henriette=) Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  00:51:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
om det er best å nappe eller klippe (eller la den være lang) er vel forskjellig fra hest til hest. noen har jo veldig tykk man fra naturen, da står det jo til alle kanter dersom man bare klipper den kort.

min hest har tynn/ lite man. har aldri så mye som VURDERT å nappe den, da ville jeg jo hatt en skallet hest! men tror ikke folk går rundt og tenker at manen hans er stygg og skeiv likevel(??)
jeg hadde nok blitt ganske sur hvis en forrytter eller hestepasser hadde røsket av han det lille håret han har!!

å klippe man er vel rett og slett noe man bare må øve seg på (og prøve seg fram til hva som passer best til de ulike "man-typene"). er lurt å ha god tid, god saks (og evt røskekniv) + at det er stille og rolig i stallen slik at hesten står i ro og du kan konsentrere deg. noen ganger er det enklere å stå på en krakk for å se bedre (jeg er lav ). klipp bare litt av gangen så blir eventuelle feil mindre. hvis du ikke har klippet før kan det være greit å ha noen andre som kan rette på sveisen dersom det skulle gå helt galt :)

KLIPP ALDRI EN VÅT MAN!! da blir det skjevt når det tørker!

Redigert av - Chenok den 27/06/2006 12:14:43 Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  00:55:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
NB!!! er forresten penest om man IKKE klipper manen rett. la manen følge buen på hestens hals.

har forresten sett noen som klipper rett i forhold til bakken !!!!! (slik at manen er myyyyyyyyyyyyyyyyyyye lengre foran ved ørene og blir kortere nedover mot manken slik at den nedre kanten av manen er ben.... UTROLIG STYGT!!!!! :S
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  01:32:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

KLIPP ALDRI EN VÅT MAN!! da blir det skjevt når det tørker!

Opprinnelig postet av Chenok

..og om noen lurer så gjelder det også panneluggen til oss mennesker.. Ikke bare blir den skjev, men den blir x antall ganger kortere enn hva man trodde. Jada, prøvd det en gang. Aldri igjen (nå har jeg ikke pannelugg mer heller, ikke fordi jeg klipte den så kort altså! ).
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2006 :  22:13:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
en ting jeg lurer på når vi er inne på napping:hvorfor nappe en hest som hater det?
går det ikke ann å bruke trimmekniv da?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 01/07/2006 :  11:02:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde og tynne den litt også jeg. Resultat ble at manen lå helt likt altså har hun ikke noe hår en plass på manen hvis du ser henne fra den ene siden :P Men her går det mye i fletter;) Så skal jeg nåk bruke litt gele i manen også!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 10/07/2006 :  19:07:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ikke klipp den rett av, det er ikke fint! Mye finere om du napper den, eventuelt stusser den hvis du ikke får den kort nok.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.