hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Slapp og snørrete
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Slapp og snørrete
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 11/06/2006 :  22:24:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje hesten er blitt litt astmatisk? Da hoster den,er litt slapp,tungpustet og har slim i nesa.
Endoskopi-undersøkelse og lytting på lungene kan kjapt bekrefte/avkrefte det.
Jeg ville kontaktet dyrlegen i morgen tidlig jeg.

Redigert av - xxxx den 11/06/2006 22:25:46 Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 11/06/2006 :  22:40:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror hesten din er blitt slått ut av et aldri så lite allergisjokk jeg...
De kan bli slappe og trette, sløve og døsige samt at de kan reagere med type nysing/hosting og det som kommer ut er gult pga pollen...

Uansett greit å få det sjekket...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 11/06/2006 :  23:09:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Huff, ikke blitt bedre, såg i en hestebok på stallen at hvitt/gult snørr hadde noe med infeksjoner i luftveier å gjøre, og var det en stor propp (snørrklasa) kunne det være noe tilstoppninger i luftveiene?? eller tar jeg helt feil? bladde raskt over boka mens samboer maste på at jeg skulle komme å sette meg i bilen så kan være feil.

Ville tatt konakt med dyrlege i morgen den dag jeg, for å være på den sikre siden, men er vel kansje litt for hønemor jeg da...

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  00:18:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville tatt en prat me dyrlegen jeg:)
Ingen ting er ikke så galt at det ikke er godt for noe:)

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 12/06/2006 :  08:23:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åååå, jeg har hatt vondt i hele går, jeg tenker på snuppa hele tiden... Jeg ringer veterinær nå med det samme. Tusen takk for svar alle sammen. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 12/06/2006 :  10:40:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv så synes jeg det er morsomt når de som legger ut tråder følger opp med hvordan ting utarter seg. Derfor så tar jeg meg den friheten å fortelle at veterinæren kommer i morgen og titter på Vickie.

Ut i fra forklaringen min på de symptomene hun har var han ganske sikker på at hun har fått en infeksjon i øvre luftveier. Da ordner det seg, hun får medisin for det det nå måtte være og en tannrasp på kjøpet... Titte inn i hullet da, for å sjekke gebisset).
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 12/06/2006 :  11:58:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det går nok bra:) gøy at du forteller hvordan det går. Venter i spenning her i sør:)

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  17:03:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, da har vi hatt besøk av DR Dyregod... Gøy og gøy... Kan vel ikke akkurat kalle det for det

Vickie har en betent tann som sitter langt inn i kjeven. Denne har forårsaket den dårlige ånden og alt snørret. Hun har i tillegg fått en verkebyll oppunder øyet i en av kanalene.

Så nå skal vi inn på Bjerke i begynnelsen av juli og fikse tannen. Dette blir dyrt, det er det ingen tvil om

Vickie har da startet opp på sommerferien sin i dag. Alle hestene er sluppet på beite, så det var da endelig godt. Da skal hun få gå og kose seg og slappe av til vi har fikset på tannen.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  17:57:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
så bra du fikk oppklart dette. tror jeg skal få dyrlegen til å se på tennene til lopke for en sikkerhets skyld.. Han hadde nemlig og litt dårlig ånde men de sa det var pga tannfelling, men i helga var det en snottklatt i nesa og..hmm.. Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  17:58:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff, det hørtes ikke godt ut.. Kan hun gå så lenge som til juli da? Med tanke på at hun ikke spiser noe særlig og har tydelig vondt er det vel ikke lurt å vente så lenge?

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  18:04:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun har fått opp apetitten igjen, det var en dag eller to hun ikke var særlig i form. Etter det så har hun spist opp alt hun får. Men jeg fikk klar beskjed fra Bjerke om at hvis tilstanden endrer seg må jeg gi beskjed. Men så langt så går det greit.

Er nok ikke så behagelig med en slik tann, så hun får ridefri til vi har fikset på den.
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 13/06/2006 :  18:14:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
På denne BLOGGEN under dato 29.-30. mai kan du lese det Gitte har skrevet om Rosita som var på Bjerke og fikk fiksa det samme som Vickie har nå. Rosita hadde fått en byll i underkjeven som følge av tannverk, bra skrevet og med bilder fra Bjerke og alt.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 13/06/2006 :  21:51:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
På denne BLOGGEN under dato 29.-30. mai kan du lese det Gitte har skrevet om Rosita som var på Bjerke og fikk fiksa det samme som Vickie har nå. Rosita hadde fått en byll i underkjeven som følge av tannverk, bra skrevet og med bilder fra Bjerke og alt.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Tusen takk for linken, det var interessant lesing. Ja, det blir spennende å finne ut hvordan de har tenkt til å knekke denne nøtta. Mulig de går inn under øyet og meisler ut tannen. Usj, jeg synes synd på Vickie... Men det blir godt å få ordnet på denne tannen hennes, hun er blitt en ordentlig stinkbombe, og ikke er det noe særlig behagelig heller vil jeg tro.
Gå til toppen av siden

Norm Rigel

» VIP

Skrevet - 13/06/2006 :  22:41:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så greit å få sjekket opp da, og få vite hva det var:)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.